دانلود و خرید کتاب اختلال نافرمانی مقابله ای و اختلال سلوک در کودکان والتر متیس ترجمه اکرم پرند
کتاب اختلال نافرمانی مقابله ای و اختلال سلوک در کودکان اثر والتر متیس

کتاب اختلال نافرمانی مقابله ای و اختلال سلوک در کودکان

معرفی کتاب اختلال نافرمانی مقابله ای و اختلال سلوک در کودکان

چاپ سوم کتاب اختلال نافرمانی مقابله ای و اختلال سلوک در کودکان نوشته والتر متیس و جان لاکمن و اکرم پرند (فوق‌تخصص روان‌شناسی کودک و نوجواناست و با ترجمه عباسعلی حسین خانزاده فیروزجاه (عضو هیئت‌علمی دانشگاه گیلان) در انتشارات ارجمند منتشر شده است.

درباره کتاب اختلال نافرمانی مقابله ای و اختلال سلوک در کودکان 

اختلال نافرمانی مقابله‌ای و اختلال سلوک از اختلال‌های رفتاری دوران کودکی و نوجوانی است. لجبازی و نافرمانی، تخریب‌گری، پرخاشگری وخطرآفرینی از مهم‌ترین علائم این اختلال‌ها به شمار می‌رود. افراد مبتلا تقریبا بیشترین ارجاع را به مراکز مشاوره و سلامت روانی دارند زیرا مشکلات رفتاری آنها چالش‌های بسیاری را برای آنها، خانواده‌های‌شان و جامعه ایجاد می‌کند. پیشرفت تحصیلی پایین، روابط اجتماعی ضعیف، ناسازگاری با دیگران و درگیری با مراجع قانونی از پیامدهای این اختلال‌ها است. علاوه‌ بر‌این در صورت مزمن شدن اختلال، درمان دشوار شده و افراد مبتلا در معرض خطر ابتلا به سایر اختلال‌ها مانند افسردگی و مصرف مواد قرار می‌گیرند. بنابراین شناسایی زودهنگام افراد در معرض خطر یا مبتلا و طراحی برنامه‌های مداخله‌ای مناسب در پیشگیری از عود علائم اختلال و پیامدهای آن مؤثر است.

در کتاب اختلال نافرمانی مقابله ای و اختلال سلوک در کودکان (چاپ سوم) تلاش شده است تا خوانندگان را با این گروه از اختلال‌های رفتاری که با عنوان اختلال‌های رفتاری مخرب نام‌گذاری شده‌اند، آشنا شوند. در فصل‌های نخستین کتاب، خوانندگان با جنبه‌های نظری این حیطه مانند چگونگی تحول این اختلال‌ها، سبب شناسی، علائم و ویژگی‌ها، عوامل خطرساز فردی و محیطی آشنا می‌شوند. سپس روش‌های ارزیابی بالینی بحث و بررسی شده‌است. در بخش دوم روش‌های مداخله‌ای متفاوت شامل آموزش والدین، آموزش کودکان با استفاده از تکنیک‌های رفتاری و شناختی-رفتاری، دارودرمانی و درمان‌های چند مولفه‌ای به طور مفصل بررسی شده‌اند. در این کتاب راه‌کارهای کاربردی و بسته‌های آموزشی متعددی جهت بهره‌گیری درمان‌گران ارائه شده است.

خواندن کتاب اختلال نافرمانی مقابله ای و اختلال سلوک در کودکان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام دانشجویان روان‌شناسی پیشنهاد می‌کنیم. 

شناسنامه کتاب اختلال نافرمانی مقابله ای و اختلال سلوک در کودکان

نوبت چاپ: ۳

سال انتشار: ۱۴۰۱

مجوز رسمی كپی‌رايت ترجمهٔ فارسی اين كتاب از سوی انتشارات وایلی به انتشارات كتاب ارجمند واگذار شده است (Copyright@ 2009 The WILEY Press. A Division of Wiley Publications, Inc).

All Rights Reserved. Authorised translation from the English language edition published by John Wiley & Sons Limited. Responsibility for the accuracy of the translation rests solely with Arjmand Press and is not the responsibility of John Wiley & Sons Limited. No part of this book may be reproduced in any form without the written permission of the original copyright holder, John Wiley & Sons Limited

بخشی از کتاب اختلال نافرمانی مقابله ای و اختلال سلوک در کودکان

رفتار تضادورزی

رفتار تضادورزی، رفتاری است که نشان می‌دهد یک کودک در برابر مراقبش مقاومت می‌کند. مجموعه رفتارهای تضادورزی ممکن است به شکل‌های منفعل تا فعالانه مشخص شوند (کوکانسکا و آکساس، ۱۹۹۵). بنابراین کودکان ممکن است دستور والدین را نادیده بگیرند که نمونه‌ای از نافرمانی منفعل است، یا ممکن است به‌طور مستقیم فرمان والدین را رد کنند که شکلی از نافرمانی فعالانه خفیف است. علاوه‌براین کودکان ممکن است با حالت عصبانیت دستورات یا ممنوعیت‌های والدین را رد کنند که شکلی از نافرمانی شدید است.

تشخیص در کودکان پیش‌دبستانی، نیازمند افتراق بین نافرمانی بهنجار و نافرمانی معنادار بالینی یا تضادورزی است (واکس لگ و دانیس، ۲۰۰۴). نافرمانی بهنجار، خودابرازگری کودک را منعکس می‌کند که ناشی از تمایل برای انجام کار به‌طور مستقل است (واسک لگ و دانیس، ۲۰۰۴). نافرمانی بهنجار یا خودابرازگری به‌طور کلی عمر کوتاهی دارد، در حالی که نافرمانی معنادار بالی نی، مقاوم‌تر است (واسک لگ و دانیس، ۲۰۰۴).

رفتار پرخاشگرانه

پرخاشگری رفتاری است که تعمداً برای آسیب رساندن به دیگران ابراز می‌شود (پارک و اسلابی، ۱۹۸۳). کتک‌زدن سایر کودکان، نمونه‌ای از پرخاشگری فیزیکی است. علاوه‌براین شکل‌های دیگری از پرخاشگری هم وجود دارد. کلمات نیز می‌توانند زمینه‌ساز پرخاشگری فیزیکی باشند. پرخاشگری کلامی از طریق فحاشی برای بدنام کردن یا خشمگین کردن سایرین، به مردم آسیب می‌رساند. پرخاشگری رابطه‌ای شکل دیگری از پرخاشگری کلامی است که در سال‌های اخیر بررسی شده است (کریک و گروتپتیر، ۱۹۹۵). پرخاشگری رابطه ای عبارت از روابط و احساسات آسیب‌زننده است. شایعات مغرضانه و تهدید برای کنار کشیدن از دوستی مثال‌هایی از پرخاشگری رابطه ای است. در این کتاب وقتی ما واژهٔ پرخاشگری را به کار می‌بریم منظور نوع فیزیکی یا کلامی آن است.

در بین شکل‌های مختلف رفتارهای پرخاشگرانه، محققان بین پرخاشگری واکنشی و پرخاشگری پیش‌گستر تمیز قائل شده‌اند (داج، ۱۹۹۱؛ کمپس و همکاران، ۲۰۰۵؛ ریتارو و همکاران، ۲۰۰۶). پرخاشگری واکنشی پاسخ پرخاشگرانه تکانشی به ناکامی، تهدید ادراک شده یا خشم است. پرخاشگری پیش‌گستر رفتار پرخاشگرانه کنترل شده‌ای است که یک پاداش را پیش‌بینی می‌کند. پرخاشگری واکنشی همچنین «پرخاشگری دفاعی یا به‌جوش آمدن خون» نیز نامیده می‌شود؛ در حالی که پرخاشگری پیش‌گستر پرخاشگری «وسیله‌ای یا همراه با خونسردی» نامیده می‌شود.

فرزندپروری کودکان بیش فعال
الیزابت ا. هاروی
فرزندپروری کودکان مبتلا به اختلال نافرمانی مقابله ای
الیزابت سوفی رایت
کتاب کار تنظیم هیجان کودکان
جنا برمن
۱۰۱ تکنیک دیگر بازی‌درمانی (جلد دوم)
الهه محمداسماعیل
عزت نفس در نوجوانان و راه های ارتقاء آن
منیره اردانی
مصادیق عملی نظریه دلبستگی
سوزان ام . جانسون
اختلالات یادگیری (راهبردهایی برای معلمان)
معصومه خسروی
۱۰۱ تکنیک بازی‌درمانی (جلد اول)
هیدی جرارد کادوسون
دیدار با احساسات
لورن روبنشتاین
ارتباط مهارت های ارتباطی با انعطاف پذیری شناختی و رضایت شغلی
مرضیه اسدی
مهارت های ذهن آگاهی برای کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه/ بیش فعالی
شارون گراند
کمک به کودک مضطرب
رانلد راپی
مقدمات روان شناسی آدلر؛ نظریه های تحلیل روان ۳
ایوا درایکوس فرگوسن
مقدمات روان‌شناسی اریکسون
سهیلا خداوردیان
آشنایی با تحلیل کاربردی رفتار
آلبرت جی. کرنی
روایت درمانی
جان کوپ هاردر
روان درمانی اختلال ها و انحراف های جنسی
نجمه سرگلزائی
خانواده خودشیفته
استفانی دونالدسون
کتاب احساسات
امندا مکاردی

نظرات کاربران

fatima
۱۴۰۱/۰۹/۱۹

اگر به دنبال پروتکل درمان و راهکار هستید کتاب رو توصیه نمیکنم.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۱۴٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۸۸ صفحه

حجم

۶۱۴٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۸۸ صفحه

قیمت:
۵۵,۰۰۰
تومان