دانلود و خرید کتاب جنایت های میهن پرستانه آگاتا کریستی ترجمه محمدعلی ایزدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جنایت های میهن پرستانه اثر آگاتا کریستی

کتاب جنایت های میهن پرستانه

دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۱از ۸ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب جنایت های میهن پرستانه

کتاب الکترونیکی «جنایت های میهن پرستانه» نوشتهٔ آگاتا کریستی با ترجمهٔ محمدعلی ایزدی در انتشارات شرکت کتاب هرمس چاپ شده است. این کتاب یکی از رمان‌های جنایی آگاتا کریستی با حضور هرکول پوآرو است. 

درباره کتاب جنایت های میهن پرستانه

داستان کتاب دربارهٔ قتل مرد دنداپزشکی به نام هنری مورلی است. کسی که دندانپزشک هرکول پوآرو هم به‌حساب می‌آید. در روز حادثه پوآرو پیش او می‌رود و چند ساعت پس از خروج از مطب از بازرس جپ می‌شنود که مورلی در مطبش با گلوله خودکشی کرده است. این موضوع کاملاً غیر‌طبیعی به‌نظر می‌رسد هنری مورلی مردی با زندگی‌ای آرام و درآمد خوب بود و آن روز هم رفتارش کاملاً آرام به‌نظر می‌رسید. چرا همچین کسی باید به سمت خودش شلیک کند؟ این سؤالی است که کارآگاه پوآرو باید به آن پاسخ دهد. سؤالی که پای سؤالات بیشتری را به ماجرا باز می‌کند.

درباره آگاتا کریستی

آگاتا کریستی، زادۀ ۱۸۹۰ و درگذشتۀ ۱۹۷۶، نویسندۀ انگلیسی داستان‌های جنایی و ادبیات کارآگاهی بود. کریستی، اولین نویسنده‌ای است که کتاب‌هایش بیشترین ترجمه را به زبان‌های مختلف دنیا داشته‌ است.او با نام مستعار مِری وستماکوت داستان‌های عاشقانه و رمانتیک نیز نوشته‌ است، ولی شهرت اصلی‌اش به خاطر ۶۶ رمان جنایی اوست. داستان‌های آگاتا کریستی، به خصوص آن دسته که دربارهٔ ماجراهای کارآگاه هرکول پوآرو یا خانم مارپل هستند، نه‌تنها لقب «ملکه جنایت» را برای او به ارمغان آوردند بلکه وی را به‌عنوان یکی از مهم‌ترین و مبتکرترین نویسندگانی که در راه توسعه و تکامل داستان‌های جنایی کوشیده‌اند نیز معرفی و مطرح کردند.

کتاب جنایت های میهن پرستانه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به علاقه‌مندان به رمان‌های جنایی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب جنایت های میهن پرستانه

در هتل گلنگوری کورت صبحانه تمام شده بود. دوشیزه سینزبری سیل در سالن انتظار نشسته بود و داشت با خانم بولایتو صحبت می‌کرد. میزهای آنها در سالن ناهارخوری کنار هم قرار داشت. هفته پیش، یک روز بعد از ورود دوشیزه سینزبری سیل، آنها با هم آشنا شده بودند.

دوشیزه سینزبری سیل گفت:

ــ می‌دانی عزیزم. دردش واقعآ افتاده، دیگر اصلا تیر نمی‌کشد. شاید زنگ بزنم ...

خانم بولایتو حرف او را قطع کرد و گفت:

ــ حماقت نکن عزیزم، برو پیش دندان‌پزشک، بِده کار آن را تمام کند.

خانم بولایتو زن قدبلند و درشت‌اندامی بود و صدای کلفتی داشت. دوشیزه سینزبری سیل زنی چهل وچندساله بود. او موهای خود را که رنگ یکنواختی نداشت در حلقه‌هایی نامنظم روی سرش جمع کرده بود. لباسش نسبتآ خوش‌دوخت و جالب اما نامرتب بود. و عینک بدون دسته‌اش همیشه کمی به طرف پایین افتاده بود. در ضمن زن حرافی بود. او با لحنی غمگین گفت:

ــ اما می‌دانی الآن واقعآ هیچ درد نمی‌کند.

ــ مزخرف است. تو به من گفتی دیشب اصلا نتوانستی بخوابی.

ــ نه نخوابیدم. هیچ نخوابیدم، شاید الآن عصبش واقعآ مرده باشد.

خانم بولایتو با لحنی جدی گفت:

ــ هر دلیلی هم که داشته باشد، باز بهتر است بروی پیش دندان‌پزشک. ما همه دوست داریم این کار را عقب بیندازیم. علتش هم فقط ترس است، اما بهتر است آدم تصمیمش را بگیرد و خودش را راحت کند.

انگار دوشیزه سینزبری سیل داشت با خودش یک چیزی زمزمه می‌کرد. شاید داشت توی دلش با غرغر می‌گفت: «آره، اما این دندان من است نه دندان تو!»

اما آنچه عملا به زبان آورد این بود:

ــ فکر می‌کنم حق با شماست. آقای مورلی خیلی توی کارش دقیق است. و آدم اصلا ناراحت نمی‌شود.

معرفی نویسنده
عکس آگاتا کریستی
آگاتا کریستی
انگلیسی | تولد ۱۸۹۰ - درگذشت ۱۹۷۶

آگاتا کریستی با نام اصلی آگاتا مری کلاریسا میل، ۱۵ سپتامبر ۱۸۹۰ در دون شایرِ انگلستان به دنیا آمد. پدر آمریکایی‌اش فردریک میلر نام داشت. مادرش کلارا بومر انگلیسی و از خانواده‌ای اشرافی بود. آگاتا به دلیل آمریکایی بودن پدر می‌توانست تبعه ایالات متحده نیز باشد، ولی هرگز از آن کشور تقاضای تابعیت نکرد. آگاتا یک خواهر و یک برادر داشت که هردوی آن‌ها از او بزرگ‌تر بودند. گر چه خواهر و برادر آگاتا را به مدرسه شبانه‌روزی و خود او را به یک مدرسه تکمیلی در فرانسه فرستاده بودند اما آگاتا در پنج سالگی خودش خواندن را یاد گرفت و بعد با استفاده از کتابخانه پدرش به معلوماتش اضافه کرد و تحصیلات آکادمیک نداشت.

نظرات کاربران

ali.ameri.e
۱۴۰۱/۰۱/۲۳

قیمت نسخه چاپی این کتاب در حال حاضر (۱۴۰۰/۱/۲۳) ۳۶۰۰۰ت هست بعد نسخه دیجیتال ۳۳۰۰۰ت؟!؟! یعنی به خاطر ۳۰۰۰ت،به شدت از طاقچه تقضی دارم قیمت کتاب های اگتا کریستی که اکثرا گران هستند کاهش بده و در طاقچه بی نهایتا قرار

- بیشتر
کاربر ۱۴۲۰۶۰۹
۱۴۰۲/۰۴/۳۱

طبق معمول مثل همه کتابهای آگاتا کریستی عالی بود پوارو درگیر چند قتل مشکوک میشه و حلش میکنه ولی تو این داستان آخرش خودشم غافلگیر میشه😁

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۹۹٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۵۲ صفحه

حجم

۱۹۹٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۵۲ صفحه

قیمت:
۳۳,۰۰۰
۱۶,۵۰۰
۵۰%
تومان