دانلود و خرید کتاب مبانی و اصول مدیریت کسب و کار الکترونیک رضا آشوری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مبانی و اصول مدیریت کسب و کار الکترونیک اثر رضا آشوری

کتاب مبانی و اصول مدیریت کسب و کار الکترونیک

معرفی کتاب مبانی و اصول مدیریت کسب و کار الکترونیک

کتاب مبانی و اصول مدیریت کسب و کار الکترونیک نوشتهٔ رضا آشوری و مسعود خدارحمی هرمزی و مریم خانلرزاده و علیرضا گل‌محمدی در نشر عطران چاپ شده است. کسب‌وکار الکترونیک به روند مبادله کالا، خدمات و پرداخت‌ها از طریق معاملات الکترونیکی به طور معمول از طریق تبادل الکترونیکی داده‌ها (EDI)، شبکه خصوصی مجازی (VPN) و یا اینترنت اشاره دارد.

درباره کتاب مبانی و اصول مدیریت کسب و کار الکترونیک

مبادله الکترونیکی داده‌ها (EDI) اشاره به انتقال اطلاعات کسب و کار از طریق کامپیوتر با استفاده از یک فرمت استاندارد دارد. EDI برای انجام تبادلات از شبکه استفاده می‌نماید. هنگامی که برای اولین بار EDI شروع بکار نمود بسیاری از شرکت ها برای توسعه خودشان از پروتکل های اختصاصی EDI استفاده نمودند و فقط فروشندگان و یا کسب و کارهایی که دارای این سیستم بودند می توانستند با این روش با یکدیگر تبادل اطلاعات نمایند. بنابراین به طور معمول تنها شرکت‌های بزرگ که از استطاعت مالی برخوردار بودند می‌توانستند از این پروتکل به عنوان (ارزش افزوده ) استفاده نمایند. در طول زمان EDI توسط شرکت‌های شخص ثالث نیز توسعه یافت و برنامه‌های کاربردی EDI در همه جوانب از جمله حمل ونقل، موادغذایی و خودرو و غیره گسترش یافته و صنایع مختلف با استفاده از EDI رشد نمودند و شرکت‌های دیگری نیز خواستار ارتباط با مشتریان و تأمین‌کنندگان خود از طریق EDI شدند. در نتیجه استاندارد جهانی EDI با نام ANSIX12 در سال ۱۹۸۴ توسعه داده شد. (Weisman ,۲۰۰۰, ۲۵)

ANSIX۱۲ یک استاندارد است که اجازه می‌دهد تا برنامه‌های نرم‌افزاری خاصی برای ارسال اطلاعات از سیستم‌های کامپیوتری یک شرکت به سیستم‌های کامپیوتری شرکت دیگری اقدام نماید. نرم‌افزار مربوطه شامل برنامه‌ای که قادر به دریافت و انتشار اطلاعات است.

کتاب مبانی و اصول مدیریت کسب و کار الکترونیک را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به فعالین حوزهٔ کسب‌وکار الکترونیک پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب مبانی و اصول مدیریت کسب و کار الکترونیک

ریشه‌های معاملات کسب‌وکار الکترونیکی و یا تجارت الکترونیکی برمی‌گردد به اوایل ۱۹۱۰ زمانی که گروهی از گل‌فروشان شبکه استفاده از تلگراف و ارز را توسعه دادند. این شبکه برای سفارشات گل و ترتیب ارائه سفارش گل  به وجود آمده بود و به نام (شبکه تلگراف تحویل گل‌فروشان ) توسعه یافت گروهی که امروز نیز وجود دارد( Hyes۲۰۰۲, ۱۰)

توسعه بزرگ بعدی در کسب و کار الکترونیک در سال ۱۹۴۸ در خط هوایی برلین بوجود آمد. موادغذایی و دیگر وسایل و منابع جنگی توسط ایالات متحده به برلین غربی انتقال می یافت و از آنجا از طریق خطوط پروازی و یا خطوط راه آهن این محموله ها به شوروی سابق منتقل می‌شد. برای ردیابی محموله‌ها از منابع مختلف استفاده می‌شد که این سیستم نقل و انتقالات دارای اشکالات متعدد بود و پردازش به موقع درخواست‌های ردیابی خیلی پیچیده بود. این سیستم توسط شخصی به نام ادوارد گیلبرت توسعه داده شد و استاندارد گردید. این سیستم می‌توانست توسط فاکس، رادیو، تله‌تایپ و تلفن نقل و انتقالات مختلف را ردیابی کند.

بعدها این سیستم را گیلبرت به شرکت دوپانت ارائه داد و در سال ۱۹۶۰ با کمک وی سیستم استاندارد الکترونیکی دیگری برای انجام سفارش حمل و نقل اطلاعات بین دوپانت و یکی از تامین‌کنندگان این شرکت ارائه شد. سیستم‌های الکترونیکی در صنایع حمل‌ونقل برای سال‌های بعد نیز رونق گرفت. کمیته هماهنگی حمل و نقل داده‌ها در سال ۱۹۶۸ تشکیل شد و به را‌ه‌اندازی استاندارد میان TDCC صنایع مختلف پرداخت. در سال ۱۹۷۵ اولین کامپیوتر الکترونیکی تبادل اطلاعات (EDI) ارائه شد. (Lbid ,۱۳)

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۰۸ صفحه

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۰۸ صفحه

قیمت:
۲۲,۵۰۰
تومان