دانلود و خرید کتاب فقه و فقیر سوری رمضان پور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فقه و فقیر اثر سوری رمضان پور

کتاب فقه و فقیر

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب فقه و فقیر

کتاب «فقه و فقیر» نوشتۀ سوری رمضان پور است و انتشارات مانیان آن را منتشر کرده است. کتاب فقه و فقیر، به بررسی احکام فقیر براساس آیات و روایات می‌پردازد.

درباره کتاب فقه و فقیر

انفاق و دستگیري از مستمندان همواره موردتوجه اسلام و حاکمان اسلامی بوده و از اهمیّت بسیار زیادی برخوردار است. این تأکید در آیات و روایات گاهی به‌صورت یک دستور و فرمان الهی است و زمانی به شکل تشویق مؤمنان به انفاق آمده است؛ مهم‌ترین هدف اجتماعی اسلام، ایجاد امت اسلامی و استقرار روابط اجتماعی بر اساس عدل و قسط است.

جامعه اسلامی، از لحاظ اجتماعی، جامعه‌ای مبتنی بر تعاون و همکاری بین افراد و گروه‌های مختلف اجتماعی است. اسلام در پی وضع قوانین و دستوراتی بوده تا بتواند جامع, موردنظر خود را که جامعه‌ای مبتنی بر عدل و قسط است، بنا کند. در هر جامعه، افراد و گروه‌هایی وجود دارند که به علت‌های گوناگون به حمایت نیاز دارند. یکی از این گروه‌ها، فقرا و مستمندان هستند که در کتاب فقیه و فقیر به‌تفصیل درمورد آن‌ها توضیح داده می‌شود. احکام فقیر نیز در آیات و روایات به طور خلاصه مورد بررسی و تحقیق قرار گرفته است.

کتاب فقیه و فقیر از ۲ بخش کلی تشکیل شده است. بخش اول مفاهیم، اصطلاحات و مباحث عامه است. سوری رمضان‌پور در این بخش به تعریف لغوی فقر می‌پردازد، انواع فقر را بررسی کرده و روایاتی در نکوهش و ستایش فقر ارائه می‌دهد. او سپس مبانی و اهداف سیاست‌های حمایتی اسلام و مبنای اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی را توضیح می‌دهد.

بخش دوم کتاب فقیه و فقر به احکام فقهی فقیر و مستندات مربوط به آن اختصاص دارد و در آن به موضوعاتی مانند مشخصات فقیران واقعی در قرآن، موارد ذکر مسکین در آیات، نحوۀ انفاق، تعریف اصطلاحی زکات، فلسفۀ تشریع زکات، شرایط زکات دهندگان، موارد وجوب زکات، شرایط مصرف‌کنندگان، احکام فطریه، شرایط وجوب فطریه، عدم وجوب پرداخت فطره از اصل سرمایه، کافی نبودن و دادن زکات فطره پیش از غروب آفتاب شب عید، کفاره روزه در قرآن، فدیه در لغت و اصطلاح، رفتن فقیر بدون زاد و توشه به حج، صدقات و ... می‌پردازد. 

خواندن کتاب فقه و فقیر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران علوم قرآنی و علاقه‌مندان به اخلاق اسلامی پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۷۳٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۳۰ صفحه

حجم

۸۷۳٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۳۰ صفحه

قیمت:
۴۴,۰۰۰
تومان