دانلود و خرید کتاب جایگاه پدر و مادر در قرآن و احادیث محمدحسن مهدوی نیا
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جایگاه پدر و مادر در قرآن و احادیث اثر محمدحسن مهدوی نیا

کتاب جایگاه پدر و مادر در قرآن و احادیث

انتشارات:میراث ماندگار
امتیاز:
۳.۳از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب جایگاه پدر و مادر در قرآن و احادیث

کتاب جایگاه پدر و مادر در قرآن و احادیث نوشته محمدحسن مهدوی نیا است و انتشارات میراث ماندگار منتشر کرده است.

درباره کتاب جایگاه پدر و مادر در قرآن و احادیث

جایگاه پدر و مادر آنقدر با عظمت است که خداوند نیکی به آن‌ها را نیکی به خود شمرده است، به طوری که کوچک‌ترین بی‌احترامی به آن‌ها مورد غضب حق تعالی است. احترام به والدین و نیکی کردن به آنان از مهمترین آموزه های اخلاقی دین اسلام و از اثر بخش ترین عبادات در کسب رضای خداوند است. قرآن کریم سپاسگزاری از والدین را در ردیف شکرگزاری از خداوند و احسان به آنها را در کنار امر به توحید و یکتاپرستی که اساس دین است مطرح نموده که نشان دهنده اهمیت فراوان این عمل است. والدین مجرای فیض الهی هستند. خلقت مادی انسان از طریق آنان صورت می گیرد. تربیت گری آنان پرتوی از ربوبیت خدا و مهربانی آنها نسبت به فرزندان جلوه ای از رحمت بی نهایت خداوند است. این کتاب به جایگاه والدین براساس قرآن و حدیث می‌پردازد و اطلاعات کاملی در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد. 

خواندن کتاب جایگاه پدر و مادر در قرآن و احادیث را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به یک زندگی سعادتمند پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب جایگاه پدر و مادر در قرآن و احادیث

رسول خدا(ص)فرمودند:

«مَنْ زَارَ قَبْرَ وَالِدَیهِ أَوْ أَحَدِهِمَا فِی کلِّ جُمْعَةٍ مَرَّةً غَفَرَ اللٌّهُ لَهُ وَ کتَبَ لَهُ بَارًّا»

کسی که قبر پدر و مادر یا یکی از آن دو را در هر جمعه یک بار زیارت کند خداوند او را می‌بخشد و او را نیکوکار می‌نویسد.

و آن حضرت فرمود: اگر در کنار مزار آنان سوره یس بخواند در مقابل هر حرفی که از این سوره می‌خواند آمرزشی از سوی خداوند در قیامت دریافت خواهد کرد.۲۷

حضرت در گفتار دیگری به فرزندانی که فقط برای خدا به زیارت قبر آنان می‌روند پاداش حج مقبول به آنها عطا می‌کند.

«کسی که قبر والدین و یا یکی از آن‌ها را به قصد قربت زیارت کند معادل یک حج پذیرفته شده ثواب می‌دهد و هرکس پیوسته به زیارت قبر آنان برود، ملائکه قبر او را زیارت خواهند کرد.»۲۸

محمد بن مسلم می‌گوید به امام صادق (ع) عرض کردم آیا اموات را زیارت می‌کنیم آن‌ها متوجه زیارت ما می‌شوند:

«فَیقیمُونَ بِنا اِذا آتَیناهُم»

حضرت فرمود:

«ای والله. اِنَّهُمْ لَیقیمُونَ بِهِمْ وَ یفْرَحُونَ بِهِمْ»

آری به خدا سوگند قطعاً آنان از آمدن شما آگاه و شادمان می‌شوند.

اسحاق بن عمار می‌گوید به امام رضا(ع) عرض کردم:

«الْمُؤْمِنُ یعْلَمُ مَنْ یزُورُ قَبْرَهُ»

وقتی که به زیارت مؤمن میت می‌رود آیا او آگاه می‌شود. امام فرمود:

«نَعَمْ لَا یزَالُ مُسْتَأْنِساً بِهِ مَا زَالَ عِنْدَ قَبْرِهِ فَإِذَا قَامَ وَ انْصَرَفَ مِنْ قَبْرِهِ دَخَلَهُ مِنِ انْصِرَافِهِ عَنْ قَبْرِهِ وَحْشَة»

«نه تنها آگاه می‌شود» تا زمانیکه زیارت کننده نزد قبر او است و با او انس می‌گیرد و هنگامی که برمی‌خیزد و از کنار قبر او دور می‌شود به خاطر رفتن او از کنار قبرش وحشت و هراس او را فرا می‌گیرد.

راوی می‌گوید: از امام صادق(ع) سوال کردم:

«یقُومُ الرَّجُلُ عَلَی قَبْرِ أَبِیهِ وَ قَرِیبِهِ وَ غَیرِ قَرِیبِهِ هَلْ ینْفَعُهُ ذَلِک قَالَ نَعَمْ إِنَّ ذَلِک یدْخُلُ عَلَیهِ کمَا یدْخُلُ عَلَی أَحَدِکمُ الْهَدِیةُ یفْرَحُ بِهَا»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۷)
یکی از شاگردان امام صادق(ع) می‌گوید به حضرت عرض کردم چه‌کارهای بهترین کارهاست. فرمود: «الصَّلوةِ لِوقتها وَ برُّالوالدینِ و الجهادُ فی سبیل اللهِ نماز در وقت خود نیکی به پدر و مادر جهاد در راه خدا.
هدی✌
نگاه در سه چیز عبادت است. فی وَجهِ الوالدینِ = صورت پدر و مادر؛ و فی المُصحَفِ = قرآن؛ و فی البَحرِ = دریا
هدی✌
از دیدگاه اسلام نیکی به والدین در حال حیات و بعد از مرگ ضرورت دارد وآنان بعد از مرگ بیشتر نیاز به نیکی فرزندان دارند چون دستشان از دنیا کوتاه شده ودیگر توانایی تهیه ره توشه آخرت را ندارند.
هدی✌
نزول رحمت آسمانی رسول خدا(ص)فرمودند: درهای رحمت در چهار هنگام گشوده می‌شود. «عِنْدَ نُزُولِ الْمَطَرِ وَ عِنْدَ نَظَرِ الْوَلَدِ فی وَجْهِ الْوالِدَینِ وَ عِنْدَ فَتْحِ بابِ الْکَعْبَةِ وَ عِنْدَ النَّکاحِ» هنگام بارش باران، هنگام نگاه فرزند به چهره والدین، هنگام گشودن درب کعبه و هنگام عقد ازدواج
رعنا
مردی خدمت رسول خدا(ص)عرض کرد هر گناهی که بوده انجام دادم آیا راه توبه و بازگشت برایم وجود دارد؟ حضرت فرمود (فاذهَب فَبَرَّهُ) آیا از پدر و مادرت کسی زنده هست؟ عرض کردم پدرم. فرمود: برو و به او نیکی کن. وقتی آن مرد رفت، حضرت فرمود اگر مادرش زنده بود و به او نیکی می‌کرد زودتر توبه‌اش قبول می‌شد
رعنا
کسی که به والدین خود درحالی که به او ستم کرده اند خشمگین بنگرد خدا نمازش را قبول نمیکند.
هدی✌
امام صادق(ع): «فَوَ اللهِ ما شیعَتُنا الِّا مَن اتَّقی اللهَ و ما کانُوا یُعرَفونَ الا بِالبِرُّ باِالوالدینِ» به خدا سوگند شیعیان ما تنها پرهیزگارانند و شیعیان ما شناخته نمی‌شود مگر با نیکی به والدین.
هدی✌
رسول خدا(ص)فرمودند: درهای رحمت در چهار هنگام گشوده می‌شود. «عِنْدَ نُزُولِ الْمَطَرِ وَ عِنْدَ نَظَرِ الْوَلَدِ فی وَجْهِ الْوالِدَینِ وَ عِنْدَ فَتْحِ بابِ الْکَعْبَةِ وَ عِنْدَ النَّکاحِ» هنگام بارش باران، هنگام نگاه فرزند به چهره والدین، هنگام گشودن درب کعبه و هنگام عقد ازدواج
هدی✌
نخستین چیزی که خداوند در لوح محفوظ نوشته است این است که خدایی جز من نیست و هر کس پدر و مادرش از او خوشنود باشند من از او خوشنودم.
هدی✌
امام صادق (ع)فرمودند: «مَنْ نَظَرَ الی أبوَیهِ نَظَرَ ماقتٍ وَ هُما ظالِمانِ لَهُ، لَم یَقبَلِ اللهُ لَهُ صلاةً» هرکسی از روی خشم به پدر و مادر خود نگاه کند، درحالی‌که آنان به او ستم کرده باشند، خداوند نمازی از او را قبول نمی‌کند.
هدی✌

حجم

۴۷٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۴۰ صفحه

حجم

۴۷٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۴۰ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان