دانلود و خرید کتاب عالمی در غربت مرتضی کرامتی مشکینی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب عالمی در غربت اثر مرتضی کرامتی مشکینی

کتاب عالمی در غربت

انتشارات:میراث ماندگار
دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب عالمی در غربت

کتاب عالمی در غربت با عنوان فرعی زندگی‌نامه و خاطرات حکیم فرزانه علامه حاج شیخ علی حبیبی مقدم قفقازی مشکینی (ره) نوشتۀ مرتضی کرامتی مشکینی است. این کتاب را نشر میراث ماندگار منتشر کرده است.

درباره کتاب عالمی در غربت

درباره عظمت و جایگاه انسان اگر بخواهیم بحث کنیم انسان از حیث کالبد و حیات حیوانی که رشد و نمو جسمی دارد مورد تعریف واقع نمی‌گردد و اوصاف حیات انسان که بدان وصف می‌شود صرف امورات مادی و زندگی دنیایی واقع نمی‌شود و حتی اگر بخواهیم تعریف حقیقی از شخصیت و جایگاه انسان داشته باشیم تعریف فلسفی نیز که حیوان ناطق باشد باز نمی‌تواند معرف حقیقی انسان بما هو انسان گردد. قرآن انسان را حی متاله می‌شناسد و انسانی را انسان بما هوانسان تعریف می‌کند که موجود زنده‌ای باشد حیات و زندگی او در تاله‌ش خلاصه شود و تاله یعنی موحدانه اندیشیدن و موحدانه عمل‌کردن را گویند. نه انسانی که از حیات دنیایی برخوردار باشد و تعلقی به حقیقت نداشته باشد.

یعنی اگر انسانی فکر توحیدی نداشته باشد و توحیدی عمل نکند غیر متاله است و شخص غیر موحد از حقیقت حیات انسانی بی‌بهره می‌باشد و عالم را به آن صورتی که لازم بود درک کند، درک نخواهد کرد و انسان صورت گرابه سیرت آن پی نخواهد برد و از حقیقت عالم بی‌بهره خواهد بود.

برای درک حقیقت عالم یقظه‌ای برای انسان لازم است تا از غفلت‌های به وجود آمده رهایی یافته و از تعلق ادنی دل‌کنده و سیر در وادی الی الله نماید و خود را با این نشا انس دهد. والا به حیات حی متاله راهی نیافته و به مرحله ملکوت صعود نمی‌آید.

خواندن کتاب عالمی در غربت را به چه کسی پیشنهاد می کنیم؟

علاقه‌مندان به خواندن زندگی‌نامه می‌توانند از خواندن این کتاب لذت ببرند.

بخش‌هایی از کتاب عالمی در غربت

تاریخچه روستای آلنی

آلنی روستایی است که در استان اردبیل، شهرستان مشگین شهر، بخش مرکزی، دهستان مشگین شرقی قرار دارد.

بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۰ جمعیت این روستا ۳۵۰۰ نفر با ۱۲۰۰ خانوار بوده است.

علی مشکینی مشهور به آیت‌الله مشکینی (رئیس سابق مجلس خبرگان و صاحب کتاب‌های عربی و فارسی در زمینه دین و اخلاق)، آیت‌الله فقیه نجفی مشکینی، حجت‌الاسلام میرزا یدالله حبیبی و از نامداران این روستا محسوب می‌گردند.

نام این روستا به دو صورت "آلی" (در محاوره) و "آلنی" (در کتابت) ادا می‌شود!

"آل: به معنی سرخ و قرمزرنگ است و اما پسوند "لی" در زبان ترکی به‌جای پسوند "زار"، "دار"، "مند" و گاهی "لاخ" بکار می‌رود، و یک مفهوم اختصاصی بیان حضور یا حضور بیشتر به کلمه می‌دهد مانند "سولی" (آبدار)، "داشلی" (سنگلاخ) یا جایی که حضور سنگ بیش از همه چیز مشهود است. به معنای پیشانی در زبان ترکی آذری (بیشتر به‌خاطر موقعیت مکانی روستا) در قسمت شمالی کوه سبلان که از اطراف نمایان است. حضور پررنگ گونه‌های از شقایق (Papaver spp) در اراضی و مراتع این روستا در فصول بهار و تابستان چنان خودنمایی می‌کند که گویی شال سرخ رنگی در سرتاسر آن پهن گشته است؛ بنابراین نام "اللی"، یعنی آبادی که دارای اراضی و مراتع سرخ‌فام است.

امامزاده احمد و محمد الشلیه امامزاده اوخلی بابا تپه پیرآغاجی تپه عزیزتپه سی از آثار تاریخی این روستا می‌باشد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۶۰ صفحه

حجم

۳٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۶۰ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان