دانلود و خرید کتاب قواعد فقه در میدان فرهنگ و ارتباطات احمدعلی قانع
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب قواعد فقه در میدان فرهنگ و ارتباطات اثر احمدعلی قانع

کتاب قواعد فقه در میدان فرهنگ و ارتباطات

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب قواعد فقه در میدان فرهنگ و ارتباطات

کتاب قواعد فقه در میدان فرهنگ و ارتباطات نوشته احمدعلی قانع است. این کتاب را انتشارات انتشارات دانشگاه امام صادق (ع) منتشر کرده است.

درباره کتاب قواعد فقه در میدان فرهنگ و ارتباطات

در ایام فجر شکوهمند انقلاب اسلامی ایران به نگارش این مقدمه می‌پردازم در حالی‌که این انقلاب نورانی و مقدس و لاله‌گون، سی و نهمین سالگرد پیروزی خود را طی می‌کند و وارد سال چهلم می‌شود. به یاری خداوند متعال و الطاف خفیه و جلیه حضرت حق، مستکبران صهیونیزم جهانی و اذناب آن‌ها که از آغاز در انتظار سرنگونی این نهال طیبه بودند و در بوق‌های نامیمون خود می‌دمیدند و خبر از سقوط چند روزه و سپس چند ماهه و سپس چند ساله این انقلاب را می‌دادند، اکنون پی برده‌اند که این آرزو‌ها، خیال‌های واهی و اضغاث احلام است.

راهنمایی پیامبرگونه حضرت امام خمینی(ره) بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی و سپس ارشادات و ایستادگی و رهبری خلف صالح ایشان، حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای (دام‌ظله الوارف) و جان‌فشانی‌های شهدا و ایثارگری مردان و زنان مخلص و پارسا در این سرزمین مبارک که دو حرم اهل‌بیت (ع) را در خود جای داده، نهال مقدس جمهوری اسلامی را روزبه‌روز قوی‌تر و آن را مایه بیداری جهان اسلام و بلکه مستضعفان جهان قرار داده و نور این مشکات تابناک، بارقه‌های امید را در دل همه آزادگان جهان روشن کرده است.

امید آن را داریم که ملت و مسئولان این نظام مقدس و خون‌بار، با ادامه این راه سخت اما نورانی و با اِعمال هرچه بیشتر پارسایی و زهد به دنیا، هرچه بیشتر مستکبران جهانی و معاندان و کوردلان داخلی و خارجی را ناامید کرده، پرچم پرفراز توحیدی آن را به‌دست آخرین حجت معصوم و صالح خدا، منجی آخرالزمان(ع) بسپارند و ما شاهد این پیروزی باشیم:

«مَتَی تَرَانَا (وَ) نَرَاکَ وَ قَدْ نَشَرْتَ لِوَاءَ النَّصْرِ تُرَی أَ تَرَانَا نَحُفُّ بِکَ وَ أَنْتَ تَؤُمُّ الْمَلَأَ وَ قَدْ مَلَأْتَ الْأَرْضَ عَدْلاً وَ أَذَقْتَ أَعْدَاءَکَ هَوَاناً وَ عِقَاباً وَ أَبَرْتَ الْعُتَاةَ وَ جَحَدَةَ الْحَقِ‌ وَ قَطَعْتَ دَابِرَ الْمُتَکَبِّرِینَ وَ اجْتَثَثْتَ أُصُولَ الظَّالِمِینَ وَ نَحْنُ نَقُولُ الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ» (قمی، ۱۳۷۵، عباراتی از دعای ندبه). ‌

«کی شود که تو ما را و ما تو را ببینیم هنگامی‌که پرچم نصرت و فیروزی در عالم برافراشته‌ای آیا خواهی دید که ما به گرد تو حلقه‌زده و تو با سپاه تمام روی زمین را پر از عدل و داد کرده باشی و دشمنانت را کیفر خواری و عقاب بچشانی ‌و سرکشان و کافران و منکران خدا را نابود گردانی و ریشه متکبران عالم و ستمکاران جهان را از بیخ برکنی و ما با خاطر شاد به «الحمدلله رب‌العالمین» لب برگشاییم».

یکی از درس‌های دوره ارشد دانشگاه امام صادق (ع) درس قواعد فقه است. نگارنده پس از تدریس واحد‌های متعددی از این درس در دانشگاه، به فکر نگارش کتابی افتادم تا دانشجویان بتوانند از آن به‌عنوان متن درسی استفاده کنند، از آنجا که در سال‌های اخیر اغلب توان خود را جهت فقه و قواعد فقه میان‌رشته‌ای آن هم رشته فرهنگ و ارتباطات به کار گرفته‌ام، صبغه این قواعد فقه، صبغه فرهنگی ارتباطاتی خواهد بود؛ و از طرف دیگر لازم است بگویم بسیاری از مطالب این کتاب تلخیص و جمع‌بندی و تألیفی است از آنچه فقهای عظام و اساتید فقه و قواعد فقه در کتاب‌های مختصر یا مفصل خود به قلم نگارش در آورده‌اند، نگارنده با انتخاب مباحثی که کاربردی‌تر و ضروری‌تر بود و با افزودن مثال‌ها و نمونه‌هایی که در ساحت فرهنگ و ارتباطات وجود دارد، این رساله را تدوین نموده‌ام. همین‌جا لازم است از باب لزوم شکر خالق و مخلوق، از دانشجویان گرامی رشته معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق (ع)، ورودی‌های ۸۸ و ۸۹ تشکر کنم زیرا بسیاری از مثال‌ها و مطالبی که به‌عنوان تطبیقات قواعد در پایان هر قاعده آمده، به‌عنوان تکلیف درسی توسط آن‌ها تهیه و سپس توسط نگارنده انتخاب، تکمیل و ویرایش شده است و خدای را بر این توفیق شاکر و سپاس گذارم. امید است این بضاعت مزجاه، مورد استفاده اساتید و دانشجویان گرامی قرار گیرد و ما را از ارشادات و تذکرات اصلاحی و تکمیل کننده خود بهره‌مند سازند.

خواندن کتاب قواعد فقه در میدان فرهنگ و ارتباطات را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دانشجویان فقه پیشنهاد می‌کنیم. 

منطق فهم دین
علی اکبر رشاد
تولید علم و علوم انسانی
ابراهیم فیاض
اخلاق در زندگی کنونی و شرایط اخلاقی پیشرفت و اعتلای علوم انسانی
رضا داوری اردکانی
بازرگان
امیر خیرخواه
مبانی حقوق عمومی ایران و اسلام
م‍ح‍م‍دج‍واد ج‍اوی‍د
درآمدی بر کاربردی سازی علوم انسانی در ایران
زهرا حیاتی
نظریه‌‌های رسانه
سیدمحمد مهدی‌زاده
فلسفه تاریخ
جواد سلیمانی
در جستجوی علوم انسانی اسلامی (جلد دوم)
عبدالحسین خسروپناه
فرایند نموداری برنامه‌ریزی درسی
محمدحسین حیدری
روش‌های تحقیق کیفی در علوم ارتباطات
تامس لیندف
درک تئوری رسانه
کوین ویلیامز
سوبژکتیویته
دونالد یوجین هال
زندگی عریان در جغرافیای دیجیتال
حامد طاهری کیا
حوزه و بایسته‌ها
سید محمدباقر صدر
مجموعه درس گفتارهایی درباره روش تحقیق عمومی
احمد پاکتچی
تحلیل محتوای پیام‌های ارتباطی در رسانه‌ها
حسن درزیان رستمی
چهارچوبی برای سیاست گذاری علم
محمدرضا قائمی نیک
اصول آموزش سواد رسانه ای به کودکان
معصومه نصیری
لاک پشت ها گوش های مخفی دارند!
کلی تیلز
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۰۲ صفحه

حجم

۴٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۰۲ صفحه

قیمت:
۱۰,۸۰۰
تومان