دانلود حرف هایی که کهنه نمی شوند | طاقچه
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
 حرف هایی که کهنه نمی شوند اثر سیدمهدی شجاعی

کتاب حرف هایی که کهنه نمی شوند

دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی حرف هایی که کهنه نمی شوند

کتاب حرف هایی که کهنه نمی شوند نوشته سیدمهدی شجاعی است. این کتاب را اتشارات کتاب نیستان منتشر کرده است.

درباره کتاب حرف هایی که کهنه نمی شوند

کتاب حرف‌هایی که کهنه نمی‌شوند منتخبی است از سرمقاله‌های مجله نیستان که سید مهدی شجاعی طی عمر سی ماهه مجله به رشته تحریر درآورده است. نویسنده معتقد است برخی از حرف‌ها، کهنه نمی‌شوند، یا لااقل به این سرعت، کهنه نمی‌شوند. این کتاب مجموعه‌ای از این حرف‌ها است که نویسنده برای خوانندگان روایت کرده است. 

خواندن کتاب حرف هایی که کهنه نمی شوند را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به مطبوعات پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب حرف هایی که کهنه نمی شوند

اولین سوالی که علی القاعده به ذهن متبادر می‌شود این است که چرا یک مجله تازه!؟ با وجود این همه روزنامه و هفته نامه و ماهنامه و فصلنامه و سالنامه و...

و پاسخی که باز علی القاعده گفته می‌شود این است که ما حرف‌هایی بلدیم که دیگران بلد نیستند. دردهایی داریم که دیگران ندارند و حداقل این که هر گلی یک بویی دارد و عطر این گل نیز شاید کمتر از گل‌های دیگر نباشد و اجمالاً به قول سعدی؛ ما نیز هم بد نیستیم.

من ترجیح می‌دهم که این سوال را بی‌پاسخ بگذارم یا به عبارتی سکوت کنم تا مجله خود اگر پاسخی برای این سوال دارد بگوید.

حتما فکر می‌کنید که بلافاصله می‌خواهم این بیت را هم شاهد مثال بیاورم که: مشک آن است که خود ببوید... نه آن که... ولی نه. نه نیاز محسوسی به ارائه شاهد مثال هست و نه ابیاتی که بر اثر کثرت استعمال،تا این حد، نخ نما شده، خیلی قابل استفاده است. 

این نکته را هم ناگفته نگذارم که تقریبا همه کسانی که اهل نظر بودند یا از نزدیک دستی بر آتش داشتند، در این باب رای منفی دادند.

هر کدام به یک دلیل یا به یک دسته از دلایل. و البته همه از سر تدبیر و درایت و دلسوزی.

عده‌ای گفتند: در شرایطی که صدها روزنامه و مجله از سر و کول کیوسک ها بالا می رود، انتشار یک مجله تازه چه محلی از اعراب می تواند داشته باشد؟!

عده‌ای گفتند: برای یک نویسنده، مسئولیت مستقیم روزنامه نگاری، جز اخلال و اتلاف و انحراف، ثمره ای نمی تواند داشته باشد. این را تجربه پیشینیان نیز اثبات کرده است.

عده‌ای گفتند: در این وانفسای آخرالزمان، مجله‌ای که بخواهد هم وزین و مستقل باشد و هم از عوام زدگی و گرایشات عوام پسندانه دور بماند و ضمنا هیچ گونه وابستگی مادی و معنوی به هیچ حزب و دسته و گروهی نداشته باشد، نمی تواند در این گود بچرخد و سرپا بماند. پس چرا عاقل کند کاری که... ( اشتباه این دوستان فرض غلط « عاقل » تشخیص داده شد. )

عده‌ای که نزدیک‌تر بودند و به قصه‌ها و غصه‌ها آشناتر، گفتند: بعد از کسالت‌های ممتد و خستگی‌های مستمر، اکنون که افق نیمه روشنی پیش روی سلامتی است، دست زدن به انتشار مجله و پا گذاشتن در مسیر ژورنالیزم، مغایر سلامت و آرامشی است که کار عمیق و بنیادین می‌طلبد.

این‌ها همه درست است، اما درست‌های دیگری هم در کار است.

دشمن، هجوم سختی را به فرهنگ و هنر این مرز و بوم سامان داده است. هجومی عمیق، درازمدت، بنیادین و همه جانبه.

اگر قلاع و دژها و حصارهای این سو، محکم و نفوذناپذیر می بود، هیچ نگرانی و وحشت و اضطرابی رخ نمی نمود. اما درد و دریغ و دغدغه اینجاست که از سویی موریانه به جان ستون‌ها افتاده است و از سوی دیگر قلعه بانان و مرزداران رسالت خود را بازی پنداشته اند و حتی به کارهایی دیگر همت گماشته‌اند.

معرفی نویسنده
عکس سیدمهدی شجاعی
سیدمهدی شجاعی
ایرانی

سید مهدی شجاعی نویسنده، رمان‌نویس، روزنامه‌نگار و فیلمنامه‌نویس فعال و مشهور ایرانی است. او در دوران نویسندگی خود بیشتر به داستان‌نویسی پرداخت و داستان‌های کوتاه و بلند زیادی در حوزه‌ی ادبیات کودک و نوجوان و همچنین ادبیات مذهبی نوشت. شجاعی در دوران کار حرفه‌ای خود به عنوان فیلمنامه‌نویس نیز فعالیت داشته و تاکنون از فیلمنامه‌های او در تلویزیون و سینما، چندین فیلم ساخته شده است. سیدمهدی شجاعی به دلیل نوشتن کتاب‌های برجسته‌ در زمینه‌های معنوی و اجتماعی نیز شهرت دارد.

ویژه‌نامه‌ی سردار سلیمانی ـ انتشارات سوره مهرکتاب شنبه (شماره صفر)
گروه نویسندگان
ماهنامه حیات ـ شماره ۱۱۶ ـ دی ۱۴۰۰ ( نشریه حیات)دوهفته‌نامه همشهری بچه‌ها ـ شماره ۲۱۰ ـ نیمه اول تیر ۹۹مجله ناداستان ـ شماره ۰۰۱ ـ فروردین ۱۳۹۸دوهفته‌نامه همشهری بچه‌ها ـ شماره ۲۰۴ ـ نیمه دوم دی ۹۸فصلنامه ترجمان علوم انسانی _ شماره ۱۶ _ پاییز ۹۹مجله ناداستان ـ شماره ۰۰۶ ـ فروردین ماه ۱۳۹۹کتاب شنبه (شماره چهارم)
الهام نظری
مجله طنز راه راه ـ شماره ۲ ـ اسفند ۹۴مجله ناداستان ـ شماره ۰۰۳ ـ مردادماه ۱۳۹۸مجله طنز راه راه ـ شماره ۶ ـ ویژه نوروز ۹۶فصلنامه ادبی سان - شماره ۸ - بهار ۱۴۰۰ماهنامه اندیشه پویا - شماره ۶۹ ـ مهر ۹۹هفته نامه همشهری جوان ـ شماره ۷۵۳ ـ بهمن ۹۹نشریه نورالهدی (کودک)پادکست شنیدستان؛ پول؛ مسئله پس‌انداز
اوسامو دازای
مجله ناداستان ـ شماره ۰۰۲ ـ خردادماه ۱۳۹۸پادکست شنیدستان؛ غذا؛ هلیم حلیم
داود ارسونی
دوهفته نامه دانستنیها ـ نیمه دوم شهریور ۱۴۰۰ ـ شماره ۲۶۹
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۱۵۶ صفحه

حجم

۲٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۱۵۶ صفحه

قیمت:
۳۵,۱۰۰
تومان