دانلود و خرید کتاب کودکان و سرطان کبری نوری
کتاب کودکان و سرطان اثر کبری نوری

کتاب کودکان و سرطان

معرفی کتاب کودکان و سرطان

کتاب کودکان و سرطان نوشته کبری نوری و مرضیه سلیمانی‌‌نژاد و محمدحسین وزیری است. این کتاب را انتشارات بشری منتشر کرده است. این کتاب به تاب آوری در سرطان کودکان می‌پردازد.

درباره کتاب کودکان و سرطان

سرطان دومین علت مرگ کودکان ۱ تا ۱۴ ساله است. خبر ابتلا به سرطان ممکن است هر کسی را دچار ترس و اضطراب کند ولی خبر ابتلای فرزند، برای والدین بسیار شوک‌آور و پر از استرس است. ترس و متعاقب آن عدم واقع بینی در مورد علت ایجاد این بیماری، روش‌های پیشگیری و حتی درمان آن باعث می‌شود که پیشگیری و درمان این بیماری ناممکن تصور شده و خانواده‌ها را مایوس و ناامید کند. هنگامی که خانواده‌ای متوجه می‌شود فرزندش مبتلا به این بیماری شده است شرایط بسیار سختی بر زندگی خانواده سایه می‌افکند که مشکلات روحی، اجتماعی و اقتصادی بخشی از آن است. اولین عکس‌العمل خانواده در مواجهه با این حقیقت تلخ، انکار و نوعی نپذیرفتن است. 

سرطان کودکان با سرطان بزرگسالان از لحاظ نوع سرطان، رشد، گسترش و دست اندازی آن و حتی درمان متفاوت است. سرطان‌های کودکان معمولا به درمان خوب پاسخ می‌دهند و کودکان مبتلا به سرطان امید به زندگی بیشتری نسبت به گذشته دارند. 

. از آنجایی که والدین نیز در مورد علایم سرطان، تشخیص، درمان و مواجهه با این بیماری اطلاعات بسیار کم و ناچیزی دارند، همین مساله نیز شانس تشخیص زودهنگام و درمان مناسب را تا حد زیادی کم می‌کند و از طرف دیگر والدین، خانواده، معلمان و جامعه نحوه برخورد و مواجهه با کودکان مبتلا به سرطان را نمی‌دانند و یا کم می‌دانند.

کتاب حاضر براساس چنین نیازی و برای افزایش دانش و آگاهی والدین و خانواده‌ها و افراد درگیر در سرطان کودکان مانند متخصصان سرطان کودکان، پرسنل تشخیص و درمان سرطان، مراقبین سلامت در بخش سرطان کودکان، معلمان و یا پرستاران کودکان و ... برای سازگاری مناسب با تشخیص و درمان سرطان و مقابله با آن نگاشته شده است. مطالعه این کتاب به افراد فوق و متخصصین سرطان و تمام رشته‌های مرتبط با تشخیص و درمان این بیماری توصیه می‌گردد.

خواندن کتاب کودکان و سرطان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به متخصصان سرطان کودکان، پرسنل تشخیص و درمان سرطان، مراقبین سلامت در بخش سرطان کودکان، معلمان و یا پرستاران کودکان پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب کودکان و سرطان

تعریف سرطان

سرطان بیماری است که هر انسانی را به چالش می‌کشد و به همین دلیل اکثر مردم تصورات عجیبی در مورد آن دارند. اما به زبان ساده می‌توان گفت که سلول‌ها در هر یک از اندام‌های بدن، دارای شکل و تعداد معینی بوده و با سرعت مشخصی رشد و تکثیر می¬یابند. هرگاه سلول¬ها بیشتر از سرعت معمول تکثیر کنند، در این حالت گفته می‌شود سلول رشد سرطانی دارد و چون سلول‌ها با سرعت غیرعادی رشد و تکثیر می‌یابند، شکلشان ناقص و غیرطبیعی شده، جای بیشتری را اشغال نموده و باعث ایجاد توده می‌شوند. گروه‌هایی از این سلول‌های غیرعادی در استخوان‌ها و بافت‌های بدن، توده‌های جامدی را به وجود می‌آورند که تومور نامیده می‌شود.

تومورها ممکن است خوش‌خیم (غیرسرطانی) و یا بدخیم (سرطانی) باشند. سلول‌های تومور خوش‌خیم معمولا در یک جا ثابت می‌مانند و زندگی فرد را تهدید نمی‌کنند، اما سلول‌های تومور بدخیم که بی‌رویه هم رشد می‌کنند، غالباً به محیط و اندام‌های اطراف خود حمله می¬کنند و از طریق مایعات بدن (ازجمله خون و لنف) به اندام¬هایی دور از منشأ اولیه خود منتقل می¬شوند.

به مهاجرت سلول‌های سرطانی از یک بافت به بافت دیگر متاستاز گفته می‌شود. نام‌گذاری سرطان‌ها نیز براساس نام اندامی است که سرطان از آنجا شروع شده است، مثلا تومور ویلمز یک سرطان دوران کودکی است که از کلیه شروع می‌شود و تا کبد انتشار می‌یابد.

۱-۲- علل سرطان در دوران کودکی

علت بیشتر سرطان‌های دوران کودکی ناشناخته است. بعضی از این سرطان‌ها ارثی است، یعنی ژن سرطان از والدین به بچه‌هایشان منتقل می‌شود. مهم است بدانیم که سرطان مسری نیست، یعنی کودک این بیماری را از کسی نگرفته و به کسی نیز منتقل نمی‌کند.

۱-۳- انواع سرطان در کودکان

اغلب افراد فکر می‌کنند سرطان فقط یک تومور جامد است، اما این گونه نیست و انواع زیر را دارد:

تومورها: مثلا سرطان‌های استخوان، عضوها و یا دیگر بافت‌های بدن.

لنفوم‌ها: سرطان‌های سیستم لنفاوی‌ هستند.

سرطان‌های خون: شامل سرطان‌های خون و مغز استخوان هستند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۹۴ صفحه

حجم

۳٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۹۴ صفحه

قیمت:
۳۱,۵۰۰
تومان