دانلود و خرید کتاب روان شناسی، آموزش و توان بخشی افراد با آسیب شنوایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب روان شناسی، آموزش و توان بخشی افراد با آسیب شنوایی اثر محمد عاشوری

کتاب روان شناسی، آموزش و توان بخشی افراد با آسیب شنوایی

معرفی کتاب روان شناسی، آموزش و توان بخشی افراد با آسیب شنوایی

کتاب روان شناسی، آموزش و توان بخشی افراد با آسیب شنوایی نوشتهٔ محمد عاشوری در انتشارات دانشگاه اصفهان چاپ شده است. کتاب حاضر به‌طور جامع کلیات ناشنوایی و کم‌شنوایی، روان‌شناسی افراد با آسیب شنوایی، آموزش افراد با آسیب شنوایی و توانبخشی این افراد را بررسی می‌کند.

درباره کتاب روان شناسی، آموزش و توان بخشی افراد با آسیب شنوایی

افراد با آسیب شنوایی یکی از گروه‌های افراد با نیازهای ویژه هستند که به آموزش و خدمات ویژه نیاز دارند. ما اعتقاد داریم که هر فرد با آسیب شنوایی در درجه اول یک فرد است و سپس فردی با نیازهای ویژه است. به این معنا که ابتدا بر جنبه‌های انسانی و سپس بر ویژگی‌های منحصر به فرد هر شخصی تأکید می‌شود. بنابراین حوزۀ کودکان و بزرگسالان با آسیب شنوایی به شناخت و مطالعۀ عمیقی نیاز دارد.

کتاب حاضر در چهار بخش و پانزده فصل تنظیم و در آن به‌‏طور جامع مباحث مرتبط با کلیات ناشنوایی و کم‌‏شنوایی (تاریخچه؛ تعریف، طبقه‌‏بندی و علل آسیب شنوایی؛ ناشنوایی، خانواده و مسائل اجتماعی)، روان‏شناسی افراد با آسیب شنوایی (رشد و تحول زبان، تعامل و دلبستگی، تحول هیجانی‌‏اجتماعی و سلامتی، ویژگی‏‌های شناختی)، آموزش افراد با آسیب شنوایی (مداخلۀ زودهنگام و برنامه‏‌های آموزشی، جایابی و خدمات حمایتی تحصیلی، زبان اشاره و مهارت‏‌های تحصیلی) و توان‏‌بخشی افراد با آسیب شنوایی (تشخیص و ارزیابی شنوایی، وسایل کمک‏‌شنوایی و فناوری کمکی، توان‏بخشی شنیداری، کاربرد مشاوره در توان‏بخشی) بررسی شده است.

کتاب روان شناسی، آموزش و توان بخشی افراد با آسیب شنوایی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 این کتاب منبع درسی ارزشمندی برای دانشجویان رشته‏‌های روان‏شناسی و آموزش کودکان استثنایی، علوم تربیتی، روان‏شناسی، مشاوره، توان‏بخشی، شنوایی‏‌شناسی، مددکاری و سایر رشته‌‏های وابسته در دوره‌‏های تحصیلی مختلف است. همچنین مطالعهٔ این کتاب به متخصصان، معلمان، افراد با آسیب شنوایی و خانواده‌های آن‌ها نیز توصیه می‌شود.

بخشی از کتاب روان شناسی، آموزش و توان بخشی افراد با آسیب شنوایی

وزوز گوش شایع‏ترین مشکل شنوایی در افراد مسن است و در افراد با افت شنوایی حسی‏عصبی هم رخ می‏دهد. این مشکل به «زنگ‏زدن گوش» نیز معروف است. برخی افراد هم گزارش می‏کنند که صدای خش‏خش، فریاد، سوت، جیرجیر، ضربه یا تیک‏تاک می‏شنوند. گاهی افراد مبتلا به وزوز گوش احساس می‏کنند صدای تلفن یا زنگِ در می‏آید. درحقیقت وزوز گوش، اصطلاحی عمومی است که به درک صدا در یک یا هر دو گوش یا سر اشاره ‏دارد، در حالی که هیچ‏گونه صدای خارجی وجود ندارد. وزوز ممکن است متناوب یا پیوسته باشد یا با زنگ منفرد یا چندتایی همراه شود و درک آن به‏صورت جزئی و یا کلّی باشد. گاهی وزوز گوش به‏قدری شدید است که کارکردهای روزمره را مختل می‏کند و به توجه پزشکی نیاز دارد. علت وزوز گوش نامشخص است، ولی قرارگرفتن در معرض صدای بلند، ایجاد جرم در مجرای گوش، آسیب ناشی از مصرف داروها، عفونت‏ها، آسیب به سر یا تعادل‏نداشتن چانه ممکن است باعث پدیدآیی یا تشدید آن شود.

گفتنی است مننژیت باکتریایی نسبت به مننژیت ویروسی بیشتر باعث ایجاد افت شنوایی دائمی می‏شود. افت شنوایی مرتبط با مننژیت بیشتر در جمعیت اقلیت رخ می‏دهد؛ احتمالاً به این دلیل که دسترسی آنها به مراقبت‏های بهداشتی کمتر است. زمانی سرخجۀ مادرزادی (سرخک آلمانی)، یکی از اصلی‏ترین علل افت شنوایی در کودکان بود. در سرشماری سال ۱۹۶۳- ۱۹۶۵ مشخص شد که سرخجۀ مادرزادی به ناشنوایی ۳۰۰۰۰ تا ۴۰۰۰۰ نوزاد منجر شده است. با تولید واکسن سرخجه در سال ۱۹۶۹، این بیماری به‏مثابۀ یکی از علل اصلی ناشنوایی مادرزادی، کاهش یافت و در حال حاضر حدود ۲ درصد علل را تشکیل می‏دهد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۴۲۸ صفحه

حجم

۷٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۴۲۸ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان