دانلود و خرید کتاب توسعه شهری در آسیا کیان ژانگ ترجمه مسعود خداپناه
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب توسعه شهری در آسیا اثر کیان ژانگ

کتاب توسعه شهری در آسیا

معرفی کتاب توسعه شهری در آسیا

کتاب توسعه شهری در آسیا نوشته کیان ژانگ و خیانگ ژانگ دنگ با ترجمه مسعود خداپناه و صلاح ابراهیمی در انتشارات نور علم منتشر شده است. این کتاب به چالش‌ها، فرصت‌ها و رویکردها در توسعه شهرنشینی می‌پردازد. 

درباره کتاب توسعه شهری در آسیا

طی چند دهه اخیر، نسبت جمعیت شهرنشین در جهان افزایش چشم‌گیری داشته است. در قرن ۲۱، بیش از هر دوره دیگری به قرن زندگی شهری اشاره می‌شود. برآورد می‌شود که جمعیت شهرنشین دنیادر سال ۲۰۵۰ چندین برابر شود. همچنین پیش‌بینی می‌شود که بیشتر این رشد در کشورهای آسیایی و آفریقایی مانند چین، هند، پاکستان، بنگلادش، اندونزی، نیجریه و برخی کشورهای پرجمعیت در حال توسعه دیگر رخ دهد. 

تحولات روند شهرنشینی در جهان و به ویژه کشورهای درحال توسعه سبب علاقه به این موضوع شده است که کشورهای مختلف روندهای شهرنشینی را چگونه طی کرده‌اند و تاریخ روند شهرنشینی در این کشورها، حاوی چه درس‌هایی برای سایر کشورها است. این کتاب نیز با این رویکرد نوشته شده است و تجربه طیفی از کشورهای درحال توسعه و توسعه‌یافته و ویژگی‌ها و چالش‌های آن‌ها را مورد بررسی و ارزیابی قرار داده است. این کتاب با رویکردی تاریخی به بررسی روند تحولات شهرنشینی در کشورهای منتخب آسیایی (ژاپن، کره جنوبی، روسیه، هند، اندونزی و پاکستان) به تفکیک سطح توسعه اقتصادی پرداخته است. همچنین چالش‌ها، فرصت‌ها و راهکارهای بهبود وضعیت شهرنشینی برای کشورهای منتخب آسیایی و تفاوت‌های تحولات شهرنشینی در این کشورها مورد بررسی قرار گرفته است.

این کتاب حاوی درس‌ها و نتایج ارزشمندی از جنبه سیاست‌گذاری در حوزه شهرنشینی است. 

خواندن کتاب توسعه شهری در آسیا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به علاقه‌مندان در حوزه اقتصاد شهری و منطقه‌ای، اقتصاد توسعه، جغرافیای شهری و افراد علاقه‌مند به تحولات شهرنشینی پیشنهاد می‌کنیم. 

شهرنشینی ثابت کرده است که یکی از ویژگی‌های اجتناب‌ناپذیر توسعه بشری و بخش مهمی از مدرنیزاسیون ملی است که ارتباط نزدیکی با توسعه اقتصادی دارد. در مراحل مختلف تاریخی، کشورها اشکال مختلفی از شهرنشینی را با توجه به شرایط مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و نیز سیستم‌های اجتماعی توسعه داده‌اند . به‌عنوان مثال چین در حال حاضر تحت فرایند شهرنشینی سریع است. این فرآیند را می‌توان با ترکیب قوانین جهانی شهرنشینی با شرایط ملی کشور و همچنین یادگیری از طریق تجربه شهرنشینی در کشورهای دیگر، درک کرد. مطالعات تطبیقی شهرنشینی کشورهای مختلف به منظور هدایتِ توسعه سالم و پایدارِ آینده شهرنشینی چین حائز اهمیت است با این‌حال، شهرنشینی در چین با مجموعه‌ای از مشکلات اقتصادی و اجتماعی مواجه شده است و آن تمرکز تناقضات در نوسازی ملی است. علاوه بر این، یکی از دروغ‌های کلیدی مدرنیزاسیون چینی، پیاده‌سازی به‌موقع استراتژی‌های شهرنشینی است. بنابراین، طرح‌ریزی استراتژی‌های مناسب برای هدایت و کنترل شهرنشینی در مدرنیزاسیون سوسیالیستی چین و پیاده‌سازی مناسب آن‌ها، بسیار مهم است

شهرنشینی در منطقه آسیا یک نقطه عطف خوب برای چین است. چین در بخش شرقی آسیا و هم مرز با ۱۴ کشور دیگر واقع شده است: کره شمالی، روسیه، مغولستان، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، افغانستان، پاکستان، هند، نپال، بوتان، میانمار، لائوس و ویتنام. لازم است که روند شهرنشینی بین کشورهای مختلف آسیایی مقایسه شود؛ زیرا توسعه شهرهای بزرگ و دیگر مناطق شهری، نقش مهمی در ارتقاء توسعه اقتصادی منطقه ایفا می‌کند، اما راهکارها و استراتژی‌های شهرنشینی در این کشورها تأثیرات متفاوتی دارند. توسعه شهرها تأثیرات قوی در توسعه اجتماعی و اقتصادی مناطق، اصلاح ساختار صنعتی و مدرنیزاسیون داشته است

با توجه به سطوح مختلف شهرنشینی در آسیا، کشورهایی به عنوان نمونه از شمال، جنوب، غرب، آسیای شرقی و همچنین آسیای جنوب شرقی تحلیل شده است. کشورهای انتخاب شده شامل ژاپن، کره جنوبی، روسیه، هند، اندونزی و پاکستان است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۰۶ صفحه

حجم

۳٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۰۶ صفحه

قیمت:
۲۴,۰۰۰
تومان