دانلود و خرید کتاب فمینیسم مارگارت والترز ترجمه بنفشه جمالی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فمینیسم اثر مارگارت والترز

کتاب فمینیسم

معرفی کتاب فمینیسم

کتاب الکترونیکی «فمینیسم» نوشتهٔ مارگارت والترز با ترجمهٔ بنفشه جمالی در نشر افکار چاپ شده است. «مارگارت والترز، نویسنده و منتقد ادبی اهل انگلستان، در این کتاب سعی کرده است با بررسی تاریخی تلاش‌ها و مبارزات زنان در انگلستان، این سؤال را مطرح کند که امروز زنان با وجود گذشت سال‌ها از موج اول فمینیسم درگیر چه مسائلی هستند و با چه نوع تبعیض‌هایی دست و پنجه نرم می‌کنند.

درباره کتاب فمینیسم

در قرن بیستم، موج اول فمینیسم، مطالبهٔ برابری سیاسی و اجتماعی را مطرح کرد. در دههٔ ۱۹۷۰، موج دوم فمینیسم، تمرکز خود را برحقوق جنسی زنان و حقوق آنها در محیط خانواده قرار داد. این مطالبات با وجود گذشت سال‌ها و تلاش‌های زیادی که انجام شده، همچنان هدف اصلی واکنش‌های منفی به فعالیت‌های فمینیست‌ها است. در دههٔ ۱۹۷۰، شعار «امر شخصی، به مثابهٔ امر سیاسی است بسیار فراگیر شد، شعاری که فمینیست‌های معاصر تلاش در جهت تغییر آن دارند. بر اساس این شعار، امر سیاسی صرفا به امری خصوصی تقلیل داده شده است. در حالی که می‌دانیم مطالباتی مرتبط با زندگی خانوادگی و مسائل جنسی که پیامدهای سیاسی دارند، همچنان و به صورت فوری نیازمند توجه هستند.

این کتاب تنها برشی کوتاه از فعالیت زنان برابری‌خواه در انگلستان است. فصل اول کتاب به دورانی بازمی‌گردد که مذهب تنها راه ابراز وجود زنان بود. دورانی که زنان مجرد از سوی خانواده‌هایشان به دیر و صومعه تبعید می‌شدند و آنجا برای برخی از آنان مکان امنی برای اندیشیدن و یاد گرفتن بود. والترز در فصل بعد به فمینیسم سکولار می‌پردازد؛ دوره‌هایی که زنان جدا شده از سنت‌ها به‌شدت سرکوب می‌شدند و در بسیاری از مواقع به بیمارستان‌های روانی فرستاده می‌شدند.

کتاب فمینیسم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به کسانی که مایل هستند دربارهٔ تاریخچهٔ فمینیسم اطلاعات بیشتری کسب کنند، پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب فمینیسم

هیلگاردِ بینگن در اواخر قرن یازدهم به دنیا آمد، راهبه شد و بعدها ریاست یک صومعهٔ کوچک در راین‌لند را به‌عهده گرفت. هیلگارد که تا سال‌ها به‌عنوان نویسنده‌ای تأثیرگذار شناخته شده بود، به‌تازگی استعداد موسیقیایی‌اش نیز کشف و تجلیل شده است. این نویسنده در دوران فعالیتش گاهی از این‌که کارهایش «غیرزنانه» است، دچار تردید می‌شد. به همین علت، نامه‌ای به برناردِ کلروو یکی از رهبران کلیسای دوران خود فرستاد و از او پرسید: «آیا به‌عنوان زنی تحصیل‌نکرده باید همچنان به نوشتن و فعالیت در زمینهٔ موسیقی ادامه بدهد یا نه؟» کشیش او را تشویق کرد و سال‌ها بعد هیلگارد تبدیل به فردی شناخته شده و محترم در سراسر اروپا شد. هیلگارد در شصت‌سالگی به قصد انجام موعظه و سخنرانی به سراسر سرزمین آلمان سفر کرد. تا آن‌زمان تنها کشیشان مرد اجازهٔ موعظه داشتند.

هیلگارد همانند سایر زنان قرون وسطایی هنگامی‌که می‌خواست تصویری از خداوند - که غیرقابل تصور است - و چگونگی ادراک خود را از عشق خداوند برای دیگران توضیح دهد، به زنانگی خود و به‌خصوص به تجربهٔ مادری‌اش رجوع می‌کرد و از آن به‌عنوان «مادرانگی خداوند» یاد می‌کرد. او می‌نوشت: «خداوند دوباره لطفش را نشان داد. همانند زمانی که مادری به کودک گریانش شیر می‌دهد.» برخی زنان مذهبی با احساسات مادرانه‌ای که داشتند، عیسی را همچون نوزادی تصور می‌کردند.

«آیا تنها به این دلیل که من یک زن هستم نمی‌توانم از مرحمت و لطف خداوند صحبت کنم؟» این جمله را جولیانِ نورویچ، زنی انگلیسی که در اوایل قرن پانزدهم زندگی می‌کرد، پرسیده است. او می‌گوید: «نجات‌دهنده مادر واقعی ماست. کسی که ما را ابدی آفریده و احاطه کرده است... ما بابت رحمت و بخشندگی ناشی از مادرانگی او آزاد آفریده شده‌ایم...» برخلاف بقیهٔ زنانِ آن دوران، جولیانِ نورویچ در بیان نظرات خود بسیار صریح بود. او مسیح را این‌گونه توصیف می‌کرد: «مادری مهربان و دوست‌داشتنی که به نیازهای کودکانش واقف و به‌دقت مراقب آن‌ها است. مادر به کودکش شیر می‌دهد، اما مادر عزیزمان، مسیح، سخاوتمندانه ما را با شیرهٔ جانش تغذیه می‌کند...»

نظرات کاربران

mtb
۱۴۰۱/۰۸/۱۰

طبق گفته مولف، سیر تکامل اندیشه ی فمینیسم در کشور انگلستان رو مورد مطالعه قرار دادن، و به نظرم برای عزیزانی که میخوان دیدگاه جامعی در باب فمینیسم به دست بیاورند، کتاب مناسبی برای مطالعه هست

جواد رازقندی
۱۴۰۱/۰۸/۱۵

این کتاب که در مورد زنان هست و به مشگلات و درگیری زنان اشاره میکند و به نظر نقش زنان در جامعه باید دید شود

samari
۱۴۰۱/۰۹/۰۱

خوندن این کتاب رو واقعا توصیه میکنم بسیار زیبا و انگیزه بخش ترجمه روان و عالی برای هر شخصی دونستن تاریخچه‌ی مبارزات زنان آزادیخواه لازمه به نظرم برای من کتاب فوق‌العاده جذاب و مفیدی بود

Zahra Najmj
۱۴۰۲/۰۷/۲۸

کتاب خوبیه و روند پیشروی فمینیسم رو به ویژه در انگلستان به خوبی توضیح میده. ترجمه بسیار عالی و روانه و بنفشه جمالی رفت تو لیست مترجم‌های خوب و کاربلد

nazanin
۱۴۰۲/۰۵/۲۷

کتاب فوق العادیه اطلاعات تاریخی خوبی میده و بنظرم مطالعش برای هر کسی لازمه مخصوصا کسایی که با کلی ادم متعصب طرفن که حتی بدون خوندن کتاب و اصلا درک کلمه فمینیسم کامنت های منفی میزارن:)

مسیح یاسری
۱۴۰۱/۰۹/۱۱

تکلیف فمنیست ها با خودشان روشن نیست. نمی دانند برابری میخواهند یا برتری. آنها میخواهند در نتیجه شریک شوند و نه در روند رسیدن به نتیجه. آیا تابحال در جایی دیده اید و یا خوانده اید که فعالان به اصطلاح حقوق زنان خواهان

- بیشتر
ft
۱۴۰۱/۰۹/۱۸

کتابی که درباره ی مکتب کثیف فمنیست باشد ارزش خواندن ندارد.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۲)
«آیینه نمی‌تواند حتی نیمی از حقیقت شما را نشان دهد. حقیقتی که منعکس‌کنندهٔ افکار و اندیشه‌های شما است.»
Atarxy
فقط می‌دانم زمانی که احساساتم را بیان می‌کنم - احساساتی که من را از فرش زیرپایی یا زنی خیابانی متمایز می‌کند - دیگران فمینیست خطابم می‌کنند
Qazal Azady
تحسین و چاپلوسی‌های پیش پا افتادهٔ مردانه همه و همه تلاش برای نگه داشتن زنان در جایگاهشان است؛ و زنی با صفات کاملاً «زنانه» همان کسی است که به بهترین شکل فانتزی‌های مردان را برآورده می‌سازد. ولستون‌کرافت می‌گوید: «زنانگی، در اغلب مواقع به‌شدت مصنوعی و مبتنی بر ساختار طبقاتی است؛ و در نهایت، تظاهر کردن به نجابت و عفت یا آنچه نجابت خوانده می‌شود. دختران از همان کودکی یاد می‌گیرند که چگونه باید «زن» باشند. هنگامی که بزرگ می‌شوند، در خلأ گزینه‌های دیگر این زنانگی را به کار می‌برند.» ولستون‌کرافت ادامه می‌دهد: «این در حقیقت پذیرش پنهان فرودستی از سوی زنان است؛ اما زنان «به‌طور طبیعی» فرودست نیستند. همان‌طور که فقرا به‌طور طبیعی نادان نیستند
گیتی یوسفی
«به دختران از همان کودکی یاد داده می‌شود که زیبایی سلاح پرقدرت زنان است. ذهن، خود را حول محور بدن شکل می‌دهد و اطراف قفس طلایی تن پرسه می‌زند. تنها برای ستودن زندان خود.»
گیتی یوسفی
در ۱۸۳۸، کارولین از اصلاح قانون حضانت از فرزندان حمایت کرد؛ قانونی که به‌موجب آن حق حضانت فرزندان تا سن هفت سالگی به مادر داده می‌شد.
حسین قدیری
هنگامی‌که او شروع به نوشتن کرد، فمینیسم کلمهٔ نسبتاً جدیدی بود که به‌تازگی در دههٔ ۱۸۹۰ از زبان فرانسوی به زبان انگلیسی وارد شده بود. نکتهٔ قابل تأمل اینکه، نمونه‌های ابتدایی کلمهٔ فمینیسم در لغت‌نامهٔ آکسفورد، همگی بار معنایی منفی داشتند. در سال ۱۸۹۵، مجله‌ای با اشاره به نوشتهٔ نویسنده‌ای زن، با لحن تمسخرآمیزی بیان کرد که این زنان «با اصول فمینیستی خود» دلربایی می‌کنند.
HaleH.Eb
فقط می‌دانم زمانی که احساساتم را بیان می‌کنم - احساساتی که من را از فرش زیرپایی یا زنی خیابانی متمایز می‌کند - دیگران فمینیست خطابم می‌کنند.»
HaleH.Eb
«آیینه نمی‌تواند حتی نیمی از حقیقت شما را نشان دهد. حقیقتی که منعکس‌کنندهٔ افکار و اندیشه‌های شما است.»
کاربر ۴۶۸۹۸۹۸
«آیا جهان زندانی بزرگ نیست و زنان بردگانی که در آن متولد می‌شوند؟»
Zahra Najmj
روزنامهٔ دیلی کرونیکل در سال ۱۹۰۸ ادعا کرد که فمینیسم در آلمان کاملاً سوسیالیستی است.
اقای بی نام

حجم

۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۱۰ صفحه

حجم

۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۱۰ صفحه

قیمت:
۴۸,۰۰۰
۲۴,۰۰۰
۵۰%
تومان