دانلود و خرید کتاب عشق به خود مگان لوگان ترجمه بهناز همتی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب عشق به خود اثر مگان لوگان

کتاب عشق به خود

نویسنده:مگان لوگان
امتیاز:
۲.۸از ۱۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب عشق به خود

کتاب عشق به خود نوشته مگان لوگان است و با ترجمه بهناز همتی در انتشارات دوران منتشر شده است. این کتاب تمرینی برای زنان است.

درباره کتاب عشق به خود

متخصصان غالباً دربارهٔ اهمیت عزت‌نفس صحبت می‌کنند. اما چگونه باید به خودمان عشق بورزیم؟ آیا بهتر نیست تعریف سادهٔ خویشتن‌دوستی را بدانیم؟ 

این کتاب را یک نویسندهٔ زن با محتوایی مبنی بر عشق‌ورزی به خود یا خویشتن‌دوستی و کاملاً زنانه نگاشته است. محتوای کتاب کاملاً روان‌شناختی بوده و به‌عبارتی کتابی کاربردی از زبان یک روان‌شناس است.

مگان لوگان، طی فعالیت در حوزهٔ روان‌درمانی در بیست سال گذشته، با جمعیت‌های مختلفی از جمله کودکان بدسرپرست، بازماندگان تعرضات جنسی، مبتلایان به اختلالات غذایی و بیماری‌های مختلف روانی کار کرده است. او هم‌چنین فعالیت‌های درمانی خلاقانه و ابزارهایی با هدف تمرکز بر کودکان و آسیب‌ها، کودکان و طلاق، روابط و انتخاب‌های سالم، آگاهی ذهن، کنترل تکانه‌ها، مراقبه و تصویر بدنی طراحی کرده است.

لوگان عشق به خود را امری فراتر از سالن‌های آرایش و اسپا می‌داند و انگیزه‌های بیرونی را امری با تأثیر کوتاه‌مدت تلقی می‌کند. او تمرین و عادت به خویشتن‌دوستی را کاری دشوار می‌داند که حق هر زنی است و باید آن را بیاموزد. این کتاب می‌تواند به‌عنوان یک مکمل شگفت‌انگیز برای بهبود و رشد به کار رود.

کتاب از دو بخش تشکیل شده است. در بخش نخست، درک درستی از عشق به خود و خویشتن‌دوستی به دست خواهید آورد و درمی‌یابید که چرا اولویت‌بخشی به خود تا این اندازه مهم است.

در بخش دوم، مفهوم خویشتن‌دوستی به مؤلفه‌های مجزا تقسیم می‌شود؛ برای نمونه، برخی فصل‌ها مربوط به رهایی از خودتردیدی، تمرین خودشفقتی، پرورش عزت‌نفس و ایجاد روابط سالم و نیز فعالیت‌هایی برای تمرین و تشویق خودکاوی و الهام‌بخشی به خود است.

خواندن کتاب عشق به خود را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام زنانی که به‌دنبال موفقیت‌اند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب عشق به خود

چگونه سفر عشق‌ورزی به خود را آغاز کنیم

آماده باشید، برنامه‌ریزی کنید، حالا حرکت! برای شروع، اجازه دهید ابتدا ببینیم چگونه باید برای سفر آماده شویم. بایستی این چند نکته را رعایت کنید:

- زمان. باید زمانی با کم‌ترین حواس‌پرتی پیدا کنید. زنان در دنیای واقعی اغلب خود را در نقش‌های متعددی می‌بینند و این به‌معنای چندوظیفه‌ای‌بودن است. خوب یادم هست به‌عنوان یک مادر شاغل، هم‌زمان با شیردادن به بچه، سس اسپاگتی را هم می‌زدم و در کنفرانس تلفنی شرکت نیز حضور داشتم. چنین زمان‌هایی اصلاً برای تأمل عمیق و درون‌نگری ایدئال نیستند! تلاش کنید برای کار روی کتاب، حداقل پانزده دقیقه زمان در تنهایی و سکوت اختصاص دهید. این زمان می‌تواند پانزده دقیقه زودتر بیدارشدن یا پانزده دقیقه پس از رفتن به رختخواب باشد. حتا ممکن است بخواهید کتاب را مخفیانه با خود به حمام ببرید.

- خودکار یا مدادرنگی؛ لوازم‌التحریر. علاوه بر کتاب کار، شما را تشویق به داشتن چند خودکار یا مداد رنگی می‌کنم. گاهی استفاده از یک قلم خاص و یا ابزار نوشتاری رنگی می‌تواند در زندگی تجربهٔ خاطره‌انگیزی بیافریند. رنگ‌ها، مطالب و سبک‌های مختلف نوشتاری به ما یادآوری می‌کنند که برای لذت‌بخش‌ترکردن این تجربه باید خودمان را در اولویت قرار دهیم.

- یک مکان خاص. هنگام شروع این فرایند یافتن فضای مناسب، آرام و به دور از دغدغه‌های ذهنی ضروری است. یک صندلی راحت با چند بالش و یک پتو، یا گوشهٔ خاصی از خانه‌تان می‌تواند مکان دنج و آرامی باشد. یکی از مراجعانم از کمد لباسش به‌عنوان حریم خصوصی استفاده می‌کند.

- یک آیین معنوی و تجربهٔ احساسی. برای قوی‌ترشدن این تجربه، شمع روشن کنید، موسیقی آرامش‌بخش پخش کنید، نور کوچکی روشن کنید، لباس خواب بپوشید و چای داغ بنوشید. هدف این است که یک مراسم معنوی و آداب و رسوم سرشار از تجربیات چندحسی ایجاد شود. چنین فضای آرامش‌بخش و پرمهری درِ وفور عشق‌ورزی را به روی‌تان می‌گشاید.

- روشن‌فکری و تمایل به پذیرش. شاید مهم‌ترین ابزار برای شروع سفر آمادگی پذیرفتن تغییرات باشد. وقتی با خودتان صادق و روراست باشید، خلاقیت، رشد و پیشرفت شکوفا خواهد شد. آغوش خود را به روی فرصت‌ها باز کنید و به محض احساس خطر و یا ترس، فقط به آن‌ها دقت و خوب درک‌شان کنید. سپس نفس عمیقی بکشید و تمرکزتان را به کتاب برگردانید.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۸)
خویشتن‌دوستی آموختنِ ارزانی‌کردن مهربانی به خود حتا هنگام تقلا و رنج است. این کار باعث می‌شود زمان ارتکاب اشتباه با خودمان بخشنده باشیم. خویشتن‌دوستی یعنی به خودمان اولویت و اجازه دهیم تا نقاط قوت و موهبت‌های‌مان را پیدا کنیم و آن‌ها را باور داشته باشیم. عشق‌ورزی به خود گاهی به‌معنای در اولویت قراردادن خودمان و گاهی به‌معنای ایجاد فضا برای شناسایی نیازها و خواسته‌های‌مان است. این کار در گرو تعیین مرزها و حس خویشتن‌دوستی است. این دو مفهوم در کنار یکدیگر معنا می‌یابند.
کاربر ۴۹۳۲۲۹۷
زنی که نیاز و خواسته‌های خود را فدای دیگران می‌کند، در نهایت آزرده و ناامید می‌شود.
کاربر ۵۶۶۶۱۰۷
اگر دوران کودکی سختی داشتید که ریشه در الگوهای ناکارآمد داشت، شاید حس خویشتن‌دوستی شما هرگز این فرصت را نداشته تا ریشه بدواند و شکوفا شود. برای شروع این فرایند هرگز دیر نیست. ما می‌آموزیم که به‌عنوان یک بزرگسال به خودمان عشق بورزیم و پایه‌های محکم و تازه‌ای برای رشد و بهبود بسازیم.
کاربر ۵۶۶۶۱۰۷
به محض رهاکردن خودتردیدی و ناامنی‌ها، می‌توانیم روی زمین مستحکم و سخت شروع به ساخت‌وساز کنیم.
کاربر ۵۶۶۶۱۰۷
 زیباترین انسان‌هایی که تاکنون شناخته‌ام، آن‌هایی بودند که شکست خورده بودند، رنج می‌کشیدند، کمبودی را داشتند و با این حال راه خود را از اعماق درد و رنج گشودند و بیرون آمدند ... این افراد، حسی از قدردانی، حساسیت و فهم زندگی داشتند که آن‌ها را مملو از شفقت، عطوفت و توجه عمیق و عاشقانه می‌کرد ... زیبایی این افراد اتفاقی و بی‌سبب نبود ...
کاربر nesa mirahmadi
ابزارهای لازم برای افزایش اعتماد به نفس شامل گفت‌وگوی درونی مثبت، قدردانی از استعدادها و نقاط قوت و توانایی عشق‌ورزی و شکرگزاری از خودمان به‌خاطر تن، قلب و ذهن‌مان است.
کاربر ۵۶۶۶۱۰۷
تلاش برای اثبات خودمان به دیگران مبنی بر این‌که ارزشمند هستیم، تبدیل به یک تلاش بی‌پایان و بی‌نتیجه می‌شود که با احساس خویشتن‌دوستی اشتباه گرفته می‌شود.
کاربر ۵۷۴۱۸۷۳
وقتی عشق‌ورزی به خود را در اولویت قرار نمی‌دهیم، مجبوریم با اندازه‌گیری نتایج در قالب اعداد و ارقام مانند نمرهٔ آزمون یا تعداد دوستان احساس کفایت و ارزشمندی کنیم. این اعداد در مقایسه با عشق واقعی و نشئت‌گرفته از درون بسیار ناچیز هستند.
seemorgh

حجم

۳۸۲٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

حجم

۳۸۲٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

قیمت:
۷۰,۰۰۰
تومان