دانلود و خرید کتاب کلیدهای پرورش تفکر در کودکان ۸ تا ۱۲ سال میرنابی. شور ترجمه منیره نادری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب کلیدهای پرورش تفکر در کودکان ۸ تا ۱۲ سال

کتاب الکترونیکی «کلیدهای پرورش تفکر در کودکان ۸ تا ۱۲ سال» نوشتهٔ میرنابی. شور و روبرتا ایزرائیلف با ترجمهٔ منیره نادری در انتشارات صابرین چاپ شده است. در سال ۱۹۹۶، این کتاب "جایزه انتخاب والدین" را کسب کرد. این کتاب توضیح خواهد داد که چگونه کودکان سنین هشت تا دوازده سال می‌توانند از مهارت‌های "روش حل مشکل" برای رویارویی با مشکلاتی که در مدرسه، منزل یا در روابط با دوستانشان با آن‌ها مواجه خواهند شد، استفاده کنند. روش حل مشکل" نه تنها به کودکان کمک می‌کند تا بهتر بیندیشند، بلکه باعث بهبود ارتباطات، اعتماد و اطمینان می‌شود و هردوی والدین و کودکان را دارای اعتماد به نفس بیشتری می کند.

درباره کتاب کلیدهای پرورش تفکر در کودکان ۸ تا ۱۲ سال

 فاصله سنین هشت تا دوازده سال زمان ویژه‌ای است که فرصت منحصربه‌فردی را در اختیار خانواده‌ها قرار می‌دهد. این سنین درست قبل از نوجوانی و سرکشی‌های طبیعی دوران بلوغ است، زمانی‌که والدین ممکن است برای گفت‌وگو با فرزندانشان مشکلات بیشتری را تجربه کنند. برای تبدیل شدن به یک خانواده آگاه و آشنا به "روش حل مشکل" هیچ‌گاه دیر نیست.

دکتر میرنابی. شور روان‌شناس پرورشی و استاد دانشکده روان‌شناسی دانشگاه در کسل است. برنامه «می‌توانم حل مشکل کنم» یا «روش حل مشکل» او تا به حال توسط سازمان های مختلف در آمریکا مورد استفاده قرار گرفته است؛ سازمان‌هایی همچون: «دفتر دادگستری و پیشگیری از بزهکاری نوجوانان آمریکا»، «انجمن روان‌شناسان مدارس آمریکا» و «وزارت آموزش و پرورش آمریکا». او به خاطر خلق چنین برنامه ای موفق به دریافت جایزه از انجمن روان شناسی آمریکا و انجمن بهداشت روان ملی آمریکا شده است.

کتاب کلیدهای پرورش تفکر در کودکان ۸ تا ۱۲ سال را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای همه والدین، چه آنانی که با "روش حل مشکل" آشنا هستند و چه کسانی که برای اولین بار از این شیوه استفاده می‌کنند، راه‌گشاست. کتاب کلیدهای پرورش تفکر در نونهالان به شما کمک می‌کند تا پاسخ به سؤال "چگونه فرزندم می‌تواند نحوه حل کردن مشکلاتی که اکنون با آن‌ها مواجه است، و آن‌هایی که در آینده با آن‌ها مواجه می‌شود را بیاموزد؟" را بیابید.

بخشی از کتاب کلیدهای پرورش تفکر در کودکان ۸ تا ۱۲ سال

سارا دختر یازده‌ساله‌ای است که می‌خواهد دیگران با او همراه شوند و بازی کنند، ولی همسالانش چنین کاری را انجام نمی‌دهند. او نه از کسی کمک می‌خواهد و نه کمک کسی را می‌پذیرد. او وقتی چیزی می‌خواهد، رفتار خشونت‌آمیزی از خود نشان می‌دهد. اگر کارها بر وفق مرادش نباشد، از کوره در می‌رود و عصبانی می‌شود. براساس مطالعات کارلا گریتی، سولن و پائولا فراید، شیوه زورگویی سارا همچون بسیاری از دختران پرخاشگر بیشتر به شکل گفتاری است و نه فیزیکی. او بر سر دیگران فریاد می‌زند، با آن‌ها بحث و مجادله می‌کند و اگر آنچه را می‌خواهد فراهم نکنند، تهدیدشان می‌کند. همچنین اگر خیلی عصبانی شود ممکن است خشم خود را به شکل فیزیکی نشان دهد و به دیگران حمله‌ور شود. او اغلب کلاس درس را به‌هم می‌زند و درنهایت متوسل به دروغ می‌شود.

دونا، دختر باهوش نه‌ساله‌ای است که تمایل دارد با دیگران بازی کند و با آن‌ها دوست شود. درحقیقت، هیچ‌کدام از هم‌کلاسی‌هایش از او متنفر نیستند، ولی شاهد ابراز وجود او هم نیستند. دونا دور و بر بچه‌ها می‌ایستد و آن‌ها را نگاه می‌کند. او منتظر است که دیگران او را به بازی دعوت کنند. دونا خودش قادر به خلق ارتباط نیست. او نمی‌داند که چگونه باید نظر دیگران را برای پیوستن به بازی جلب کند. به‌همین‌علت، خیلی زود از بچه‌ها فاصله می‌گیرد و درنهایت احساسات او خدشه‌دار می‌شوند.

براساس تحقیقات جان کوی و جنز آسندرف و همکارانشان، بعضی از بچه‌های خجالتی و کمرو مثل دونا، عملا از سوی همسالان خود طرد نمی‌شوند، بلکه فقط به آن‌ها بی‌اعتنایی می‌شود. این کودکان ممکن است از پیوستن به دیگران هراس داشته باشند. آن‌ها با صدای آرام، پاسخ سؤالات معلم خود را می‌دهند و از بلند صحبت کردن با او واهمه دارند. این شرایط در دوران نونهالی دشوارتر می‌شود. درواقع نونهال خجالتی اغلب از تلاش برای برقراری ارتباط موفقیت‌آمیز با دیگران سر باز می‌زند. این بچه‌ها، برای بیان احساسات خود، دچار مشکل می‌شوند و نمی‌توانند از حقوق خود دفاع کنند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۷۰٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۴۸ صفحه

حجم

۲۷۰٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۴۸ صفحه

قیمت:
۹۶,۰۰۰
تومان