دانلود و خرید کتاب مدیریت رفتاری پروژه های صنعتی ساناز بخشی ارجنکی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مدیریت رفتاری پروژه های صنعتی اثر ساناز بخشی ارجنکی

کتاب مدیریت رفتاری پروژه های صنعتی

معرفی کتاب مدیریت رفتاری پروژه های صنعتی

کتاب مدیریت رفتاری پروژه های صنعتی نوشته ساناز بخشی ارجنکی و کمال برزگر بفروئی است. این کتاب را انتشارات نمای علم منتشر کرده است. 

درباره کتاب مدیریت رفتاری پروژه های صنعتی

همیشه برای این که بتوانیم چیزی را مدیریت کنیم ابتدا باید بدانیم که چگونه آن را بسنجیم. این جمله بدین معنی است که باید رابطه‌ای بین عوامل بحرانی موفقیت و سنجش موفقیت پروژه بیابیم. تفاوت‌هایی بین معیارهای اصلی موفقیت پروژه و حوزه‌ موفقیت پروژه وجود دارد. معیارهای اصلی عواملی هستند که به رسیدن به موفقیت پروژه می‌پردازند؛ و در نقطه‌ مقابل حوزه‌ موفقیت به سنجش این نکته می‌پردازند که آیا پروژه موفقیت‌آمیز بوده است یا خیر. و با فاکتورهایی که شاخص‌های کلیدی عملکرد نامیده می‌شوند محدوده‌ موفقیت را مشخص می‌کنند.

امروزه جوامع و شرکت‌ها برای پیشبرد اهداف پروژه‌های خود با توجه به هزینه‌بر و زمان‌بر بودن پروژه‌ها به آیتم‌های بسیاری روی آورده‌اند که استفاده از یک مدیریت رفتاری برای پروژه‌ها نقش پررنگی را ایفا می‌کند. آمارهای اقتصادی به‌دست‌آمده از سرتاسر دنیا حاکی از افزایش اهمیت و افزایش استفاده از مدیریت رفتاری برای پروژه‌ها است.

این کتاب به خواننده کمک می‌‌کند بتوانند به بهترین شکل در یک پروژه انسانی رفتار کند.

خواندن کتاب مدیریت رفتاری پروژه های صنعتی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام فعالان حوزه صنعت پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب مدیریت رفتاری پروژه های صنعتی

نقش روانشناسی در رفتار سازمانی

برای درک رفتار افراد در سازمان نقش روانشناسی در رفتار سازمانی موردمطالعه قرار می‌گیرد. مثل ادراک انگیزش –شخصیت -نگرش و یادگیری و...

احساس و ادراک: اندام‌های حسی ما یا حواس ما مثل پوست، چشم، گوش و سایر قسمت‌های بدن دارای گیرنده‌های حسی‌اند. حواس به‌وسیله‌ی گیرنده‌های حسی اطلاعاتی را که در اطراف ما وجود دارند در اختیار ما قرار می‌دهند. مثلاً اشخاصی را با چشم می‌بینیم و برخی موقعیت‌های حسی را با حواس لامسه، چشایی، بویایی، شنوایی و بینایی دریافت می‌کنیم (تنابن، ۱۳۸۹).

تعریف احساس: احساس یعنی تحریک شدن گیرنده‌های حسی و انتقال اطلاعات حسی به دستگاه عصبی مرکزی (مغز و نخاع). مثلاً نور باعث تحریک شدن شبکیه‌ی چشم می‌شود و ازآنجا اثر آن به قسمتی از مغز انتقال می‌یابد.

ادراک: ادراک یعنی تفسیر و برداشت ما از احساس یا معنی بخشیدن به احساساتی که از محیط دریافت می‌کنیم. ادراک فراتر از آن است که حواس در اختیار ما می‌گذارند. زیرا ادراک اطلاعات دریافت شده از حواس را انتخاب، سازمان‌دهی و تفسیر می‌کند.

افکار: افکار، علاقه‌ها، نگرش‌ها و تجربه‌های ما در ادراک دخالت دارند. بنابراین ما روحیات اطراف خودمان را به شیوه‌ی شخصی منحصربه‌فرد و متمایز از دیگران ادراک می‌کنیم (تنابن، ۱۳۸۹).

مدل‌های رفتار سازمانی

مدل استبدادی: در این مدل قدرت با گرایش مدیریتی اقتدار است. کارکنان به‌سوی فرمان‌برداری گرایش داشته و به روسای خود وابسته‌اند.

مدل مراقبتی: مبنای این مدل منابع اقتصادی با گرایش مدیریتی پول است کارکنان تمایل به امنیت و سو داشته و به سازمان وابسته‌اند و نیاز دارند امنیت آنان حفظ شود.

مدل حمایتی: مبنای آن رهبری با گرایش مدیریتی حمایت است. کارکنان تمایل به عملکرد شغلی و مشارکت داشته و نیاز دارندشان و منزلت آن‌ها در نظر گرفته شود (جیو و همکاران، ۲۰۲۰).

مطالعات نشان داده‌اند که اجرای رفتار درست سازمانی به شکل مثبت روی ستاده‌های کاری مختلف تأثیر می‌گذارند. ستاده‌هایی نظیر ارزیابی‌های عملکرد و ستاده‌های کارگروهی، رفتارهای سازمانی عملکرد گروهی را بهبود می‌بخشند، چون به کار کردن افراد در کنار یکدیگر کمک فراوانی می‌کنند؛ اما شاید یکی از مهم‌ترین دستاوردهای آن تأثیر رفتار سازمانی بر تعهد سازمانی افراد است که از رابطه میان رفتار سازمان و حمایت سازمانی ادراک شده ناشی شده و حمایت سازمانی ادراک شده با تعهد و رفتارهای ارزشمند برای سازمان از سوی کارکنان مقابله‌به‌مثل می‌شود.  

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۶۱ صفحه

حجم

۳٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۶۱ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان