دانلود و خرید کتاب هوش مصنوعی در خدمت مد لین لوسی ترجمه محسن محمودی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب هوش مصنوعی در خدمت مد اثر لین لوسی

کتاب هوش مصنوعی در خدمت مد

معرفی کتاب هوش مصنوعی در خدمت مد

کتاب الکترونیکی «هوش مصنوعی در خدمت مد» نوشتهٔ لین لوسی با ترجمهٔ محسن محمودی و محمد رهبان در نشر راه پرداخت چاپ شده است. این کتاب به زبان ساده تلاش می‌کند تأثیرات فنی و مهندسی حوزه‌ای مانند هوش مصنوعی را در صنعت مد و فشن روشن کند. هدف کتاب حاضر فقط گفتن این نکته به صاحبان کسب‌وکارها و برندها نیست که چگونه هوش مصنوعی را در کارهای روزمره‌شان بگنجانند، بلکه کمک به خوانندگان است تا هوش مصنوعی را به مجموعه ابزارهایشان اضافه کنند.

درباره کتاب هوش مصنوعی در خدمت مد

این کتاب، با معرفی مختصر هوش مصنوعی آغاز می‌شود. پس از مقدمه، بخش‌های مختلف کتاب شروع می‌شوند: از محصولات مصرف‌کننده تا تولید. در راستای فراهم آوردن زمینه برای این کاربردها، هر فصل نقاط ضعف مشتری یا صنعتی را مرور و نمونه‌هایی واقعی را درمورد چگونگی استفاده شرکت‌های مد از هوش مصنوعی برای حل این مشکلات بررسی می‌کند.

هر فصل با توضیح یک کاربرد مهم صنعتی و توضیح یک مفهوم اصلی فناوری، شکل گرفته است. در واقع، ساختار فصل‌ها به‌صورت افزایشی و انباشتی است؛ به این معنا که در هر فصل شما کمی بیشتر با کارکرد درونی هوش مصنوعی آشنا می‌شوید.

در هر بخش، شما تقریباً به یکی از بخش‌های کسب‌وکار مد گام می‌گذارید و می‌بینید که در هر بخش چگونه به‌شکلی منحصربه‌فرد از هوش مصنوعی استفاده می‌شود. برخی از شباهت‌ها در استفاده از هوش مصنوعی وجود دارد، همان‌طور که در زمان شروع استفاده کسب‌وکارها از کامپیوتر وجود داشت. در ابتدا مردم تصور می‌کردند از کامپیوتر فقط در بخش‌های مربوط به ریاضی استفاده می‌شود، اما امروزه کامپیوترها همه‌جا حضور دارند. به‌سختی می‌توانید حوزه‌ای را تصور کنید که به کامپیوتر نیاز نداشته باشد. به همین ترتیب، ممکن است تصورتان این باشد که هوش مصنوعی فقط در یک سری از صنایع خاص کاربرد دارد، اما امروز هوش مصنوعی در همه صنایع فراگیر شده است.

کتاب هوش مصنوعی در خدمت مد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

در این کتاب هیچ معادله، الگوریتم یا کدی وجود ندارد. از منظر فنی، مباحث مطرح‌شده در این کتاب بسیار ساده‌اند. در نتیجه، این‌طور نیست که فقط یک فرد دانشگاهی یا متخصص آی‌تی این کتاب را بخواند. 

این کتاب برای افراد زیاد و متفاوتی سودمند است. از جمله: متخصصان صنعت مد که هیچ تجربه‌ای در زمینه نرم‌افزار و کدگذاری ندارند اما کنجکاو و علاقه‌مندند بدانند تغییر فناوری در صنعت مد چگونه است. مدیران ارشد و مدیران اجرایی که درمورد کاربست فناوری در برندهای مد تصمیم می‌گیرند.کارآفرینانی که به دنبال ایجاد فناوری برای صنعت مد هستند. دانشجویانی که درمورد گزینه‌های شغلی آینده در زمینه مد و فناوری فکر می‌کنند. 

بخشی از کتاب هوش مصنوعی در خدمت مد

فصل چهارم: شبکه‌های عصبی و جست‌وجوی تصویر

«خیال می‌کنم چند سال دیگر بیشتر سؤال‌های جست‌وجوی وب بدون اینکه در واقع شما سؤالی بپرسید، پاسخ داده می‌شوند. چون از چیزی که به دنبال آن هستید مطلع‌اند.»

ری کرزویل، نویسنده و رئیس بخش مهندسی گوگل

دشوار بتوان صنعتی را تصور کرد که به‌اندازه صنعت مد به تصاویر متکی باشد. تقریباً هر فرایند، از تولید تا بازاریابی، بر محور تصاویر استوار است. در این فصل، روش‌های دسته‌بندی تصاویر، تحولات در شبکه‌های عصبی که باعث بهبود این روش‌ها شده‌اند و اصول کار شبکه‌های عصبی موردبحث قرار می‌گیرند و بررسی می‌شوند. در فصل سوم از ایده دسته‌بندی تصاویر صحبت کردیم. هرچند ممکن است این مفهومی آینده‌نگرانه یا هیجان‌انگیز نباشد، هنگام کار با یک تصویر، پاسخ ماشین‌ها به این سؤال که «این چیست؟» از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. چه موقع ممکن است نیاز پیدا کنید بدانید چه چیزی در تصویر وجود دارد؟ در خرده‌فروشی، توانایی مشتری‌ها برای جست‌وجوی سبک خاصی از لباس در یک وب‌سایت، امکان دسترسی به محصولاتی را که به دنبال پیدا کردنشان هستند، فراهم می‌کند. حتی بهتر، توانایی پیدا کردن محصولات از طریق تصاویر، امکان الهام گرفتن (اینکه با یک محصول چه‌کار کنند یا چگونه آن را بپوشند) و دسترسی به محصول (چه کالایی را خریداری کنند تا به ظاهر دلخواه برسند) را در اختیار مشتری‌ها قرار می‌دهد.

تصاویر صنعت مد

از لوازم بازاریابی گرفته تا ابزار طراحی، تصاویر تأثیری بسزا بر فعالیت‌های مختلف صنعت مد دارند. تصاویر در طراحی، ساخت و فروش مد از اهمیت زیادی برخوردارند. شیوه‌های استفاده از تصاویر در صنعت مد شامل موارد زیرند:

- عکاسی مد

- تصاویر مد برتر

- کاتالوگ‌های آنلاین

- ادیتوریال (editorial)

- تصویرسازی وب

- عکاسی از محصول

- تصاویر شبکه‌های اجتماعی

- نقاشی طراحی (Design drawing)

- طراحی فلت

- مجموعه اطلاعات فنی

- مواد مرجع

- منابع جزئیات تولید

هنگام خواندن این فصل، آیا می‌توانید تصور کنید که داشتن دستگاهی با قابلیت شناسایی محتوای این تصاویر چگونه می‌تواند مفید باشد؟

جست‌وجوی تصویر

امکانات استفاده از جست‌وجوی تصویر به بسیاری از جنبه‌های صنعت مد گسترش یافته است که برای کسب اطلاعات به تصاویر متکی‌اند. شکل ۱-۴ سه نوع تکنیک جست‌وجوی تصویر را نشان می‌دهد: جست‌وجوی تصویر، جست‌وجوی معکوس تصویر (reverse image search) و جست‌وجوی بصری. یک موتور جست‌وجو می‌تواند با استفاده از متن داده شده، تصاویری را که با کلمات کلیدی منطبق و مرتبط برچسب‌گذاری شده‌اند، پیدا کند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۲۰ صفحه

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۲۰ صفحه

قیمت:
۷۷,۰۰۰
تومان