دانلود و خرید کتاب روان شناسی سلامت؛ مباحثی در روان شناسی کاربردی چارلز آبراهام ترجمه فرهاد جمهری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب روان شناسی سلامت؛ مباحثی در روان شناسی کاربردی اثر چارلز آبراهام

کتاب روان شناسی سلامت؛ مباحثی در روان شناسی کاربردی

معرفی کتاب روان شناسی سلامت؛ مباحثی در روان شناسی کاربردی

کتاب روان‌ شناسی سلامت؛ مباحثی در روان شناسی کاربردی نوشتۀ جمعی از نویسندگان از جمله، چارلز آبراهام می‌باشد. روان ‌شناسی سلامت یکی از حوزه‌های پژوهشی در روان‌شناسی کاربردی و نیز یک حرفه است. امروزه پژوهش‌های روان ‌شناسی به‌خوبی نشان داده‌اند که چطور ادراک‌ها و رفتارها بر فرایندهای فیزیولوژیک (از جمله دستگاه‌های قلبی عروقی و ایمنی) تأثیر می‌گذارند. این فرایندها به‌نوبۀ خود بر احتمال ابتلا به بیماری و مرگ‌ومیر اثرگذار هستند. پژوهش‌های روان‌شناسی سلامت همچنین به ما کمک کرده است، بین تلاش‌های ارتقا سلامت و مراقبت بهداشتی که رفتارهای سلامت، کیفیت زندگی و طول عمر را بهبود می‌بخشند یا نمی‌بخشند، تمایز قائل شویم.

درباره کتاب روان‌ شناسی سلامت؛ مباحثی در روان شناسی کاربردی

در کتاب روان‌ شناسی سلامت؛ مباحثی در روان شناسی کاربردی به بررسی عوامل تعیین‌کننده و پیامدهای بیماری‌های جسمی (در مقابل بیماری‌های روانی که موضوع روان‌شناسی بالینی است) می‌پردازد. این حوزه از تحقیقات، روزبه‌روز اهمیت بیشتری پیدا می‌کند؛ زیرا معلوم شده که رفتارهای سلامت در ارتقای سلامت بسیار حیاتی هستند و بدون ترویج مؤثر سبک زندگی سالم، حمایت مالی از درمان افراد دارای مشکلات سلامتی و بیماری‌های مزمن غیرممکن خواهد بود. در نتیجه، نیاز روزافزونی به پرورش مهارت‌های روان‌شناسی سلامت (برای مثال، دررابطه‌با کاهش استرس یا تغییر رفتارهای سلامت) در متخصصان بهداشت و نیز به‌کارگیری روان‌شناسان سلامت در مراکز بهداشت، احساس می‌شود.

همانند تمام کتاب‌های مجموعۀ روان‌شناسی کاربردی، کتاب روان‌ شناسی سلامت؛ مباحثی در روان شناسی کاربردی هم به‌عنوان منبعی برای درس روان‌شناسی سلامت طی یک ترم نوشته شده و از انواع مختلف ویژگی‌های آموزشی و یادگیری برخوردار است؛ از جمله کادرهای بحث ویژه، کادرهای روش تحقیق، کادرهای فعالیت (که دانشجویان را به مشارکت فعال در موضوع ارائه‌شده تشویق می‌کنند) و همچنین مسائل روز روان‌شناسی سلامت (شامل پیشرفت‌های سازمان ملی بهداشت انگلستان، انستیتو ملی بهداشت و پیشبرد فعالیت‌های بالینی، و سازمان بهداشت و ایمنی) است. همچنین هر فصل با منابعی برای مطالعۀ بیشتر، شامل مقالات تحقیقاتی و کتاب‌ها، به پایان می‌رسد که دانشجویان علاقه‌مند را قادر می‌سازد شناخت عمیق‌تری از موضوعات کلیدی پیدا کنند.

خواندن کتاب روان‌ شناسی سلامت؛ مباحثی در روان شناسی کاربردی را به چه کسی پیشنهاد می کنیم؟

هدف از تهیۀ کتاب روان‌ شناسی سلامت؛ مباحثی در روان شناسی کاربردی ارائۀ مقدمه‌ای کوتاه و خواندنی و منسجم بر روان‌شناسی سلامت برای دانشجویان این رشته بوده است.

بخش‌هایی از کتاب روان‌ شناسی سلامت؛ مباحثی در روان شناسی کاربردی

کارکرد اصلی دستگاه قلبی - عروقی این است که از انتقال اکسیژن (و سایر مواد مغذی) به تمام اعضای بدن و خروج دی‌اکسیدکربن (و سایر مواد زائد) از تمام سلول‌ها اطمینان حاصل کند. خون وسیلۀ انتقال اکسیژن است و قلب و رگ‌های خونی امکان جابه‌جایی آن را در سراسر بدن فراهم می‌آورند. کانون دستگاه قلبی - عروقی، یعنی قلب، تماماً از عضله ساخته شده است و روزانه نزدیک به ۱۰۰.۰۰۰ مرتبه می‌تپد. بخش عضلانی اصلی و بیرونی قلب که سرخرگ‌ها و سیاهرگ‌های قلبی را شامل می‌شود، ماهیچۀ قلب ۴۵ نام دارد. قلب از چهار حفره ساخته شده است: دو حفرۀ بالایی دهلیز و دو حفرۀ پایینی بطن نام دارند. در دستگاه قلبی - عروقی، رگ‌ها خون را به قلب رسانده و ماهیچۀ قلب و دهلیزها خون را از قلب و ماهیچۀ قلب بیرون می‌رانند.

می‌توان سفر جریان خون را از زمانی که وارد قلب می‌شود دنبال کرد. خون عاری از اکسیژن و سرشار از مواد زائد (دی‌اکسیدکربن) که رنگی متمایل به آبی دارد وارد دهلیز راست می‌شود. وقتی دهلیز پر شد، خون به درون بطن راست رانده می‌شود و با انقباض بطن راست از قلب به سمت ریه‌ها پمپ می‌شود، جایی که اکسیژن به خون انتقال می‌یابد (و رنگش قرمز می‌شود). خون سرشار از اکسیژن وارد دهلیز چپ شده و پیش از آنکه از طریق آئورت (یک سرخرگ بزرگ) به جریان خون بدن پمپ شود، وارد بطن چپ می‌شود. بخشی از خون پیش از بازگشت به قلب با گذر از کلیه‌ها (جایی که مواد زائد غربال‌شده و وارد ادرار می‌شوند) و کبد (جایی که مواد غذایی مانند قند ذخیره شده و باکتری‌های مضر دفع می‌شوند) پاک می‌شود.

نظرات کاربران

یوسفی
۱۴۰۲/۰۷/۲۴

عالی برای متخصصان

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۳۳۲ صفحه

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۳۳۲ صفحه

قیمت:
۵۸,۰۰۰
تومان