دانلود و خرید کتاب راهنمای مطالعه سنجش خرد ناب رالف لودویگ ترجمه رحمان افشاری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب راهنمای مطالعه سنجش خرد ناب اثر رالف لودویگ

کتاب راهنمای مطالعه سنجش خرد ناب

معرفی کتاب راهنمای مطالعه سنجش خرد ناب

کتاب راهنمای مطالعه سنجش خرد ناب نوشته رالف لودویگ است. نویسنده عقیده دارد که خواندن آثار کانت، کاری دشوار است. متفکران ما جوری نمی‌نویسند که همه بتوانند به‌آسانی مطالب را بفهمند. اما در زندگی بسیاری از امور با تلاش و زحمت به دست می‌آیند.

درباره کتاب راهنمای مطالعه سنجش خرد ناب

کتاب راهنمای مطالعه سنجش خرد ناب ما را با نویسنده پرتجربه رالف لودویگ همسفر می‌کند که سختی راه را برای ما آسان می‌کند. نویسنده گام‌به‌گام ما را با اصطلاحات ویژهٔ کانت آشنا می‌کند؛ تا در پایان راه بتوانیم این اثر بزرگ کانت را با لذت و بهره فراوان بخوانیم و بفهمیم.

در مورد کانت می‌توان این احساس را داشت که او شناخته‌شده‌ترین و درعین‌حال کم‌خواننده‌ترین فیلسوف آلمانی است. بیشتر خوانندگان بدون شک می‌دانند که کانت در عصر روشنگری در اروپا، جایگاه ویژه‌ای داشت. دست‌یافتن به این شناخت اما زحمت چندانی نمی‌طلبد، در عوض خواندن آثار کانت به زبان اصلی و درک آن کاری است سترگ و طاقت‌فرسا.

امکان دارد بعضی از کسانی که تبحری در فلسفه دارند، به ساده بودن این کتاب بخندند، اما این سادگی به کسانی کمک می‌کند که شجاعت این را داشته‌اند که بپذیرند در فلسفه و به‌خصوص فلسفه کانت تازه‌کار و نوآموزند، آن‌گاه این کتاب به هدف خود دست‌یافته است.

خواندن کتاب راهنمای مطالعه سنجش خرد ناب را به چه کسی پیشنهاد می کنیم؟

کتاب راهنمای مطالعه سنجش خرد ناب، یاری‌رسان کسانی است که همت کرده‌اند تا کتاب کانت را بخوانند. مخاطب این کتاب، کسانی هستند که برای اولین‌بار با کانت روبرو می‌شوند، خواه دانش‌آموز باشند، یا دانشجو، یا افرادی که به‌راستی می‌خواهند از فهم‌شان استفاده کنند. این کتاب اما بیشتر از همه برای کسانی نوشته شده است که صادقانه می‌پذیرند یک‌بار به خواندن آثار کانت کوشیده‌اند، اما مأیوسانه ازاین‌دست کار کشیده‌اند.

بخش‌هایی از کتاب راهنمای مطالعه سنجش خرد ناب

اتهام رایجی که به کانت می‌زنند، به شیوهٔ زندگی وسواسی مردی که گفته می‌شود در طول عمرش هرگز از شهر زادگاهش، کونیگسبرگ، پا بیرون نگذاشته است، تنها از جانب کسانی ابراز می‌شود که سطح شناختشان از کانت تنها به زندگی‌نامة او محدود است.

اگر بخواهیم درباره چیزی داوری کنیم، نخست باید آن را بشناسیم. کسی که می‌خواهد درباره کانت قضاوت کند، البته بسیار ساده است که درباره زندگی یکنواخت او داوری کند تا درباره نظرات کانت با تمام پیچیدگی ژرف‌اندیشانه‌اش.

کتاب‌های کانت به‌واقع پیچیده‌اند تا آنجا که برخی از علاقه‌مندانش را درمانده کرده است. حتی شاگرد پیشین او راینهولد یاخمان که خود کانت به او مأموریت داده بود تا زندگی‌نامه‌ای درباره او بنویسد، نمی‌تواند جلوی سخن کنایه‌آمیز خود را بگیرد که "غنای اندیشه و سهولت و عادت کانت در استخراج همه مفاهیم فلسفی از منبع پایان‌ناپذیر خرد خویش، چنان بود که در پایان کار تقریبأ کس دیگری جز خود او نبود که کانت را بفهمد".

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
شاگرد پیشین او راینهولد یاخمان که خود کانت به او مأموریت داده بود تا زندگی‌نامه‌ای دربارهٔ او بنویسد، نمی‌تواند جلوی سخن کنایه‌آمیز خود را بگیرد که "غنای اندیشه و سهولت و عادت کانت در استخراج همهٔ مفاهیم فلسفی از منبع پایان‌ناپذیر خرد خویش، چنان بود که در پایانِ کار تقریباً کس دیگری جز خود او نبود که کانت را بفهمد".
کاربر ۵۰۸۷۹۲۹

حجم

۲۷۲٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۱۶۳ صفحه

حجم

۲۷۲٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۱۶۳ صفحه

قیمت:
۶۰,۰۰۰
تومان