دانلود و خرید کتاب مواجهه نوشتاری برای درمان اختلال استرس پس از حادثه دنیس ام. اسلون ترجمه علیرضا واحدی‌همت
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مواجهه نوشتاری برای درمان اختلال استرس پس از حادثه اثر دنیس ام. اسلون

کتاب مواجهه نوشتاری برای درمان اختلال استرس پس از حادثه

معرفی کتاب مواجهه نوشتاری برای درمان اختلال استرس پس از حادثه

کتاب مواجهه نوشتاری برای درمان اختلال استرس پس از حادثه نوشته دنیس ام. اسلون و برایان مارکس است که با ترجمه علیرضا واحدی همت و مائده اشرفی منتشر شده است.

درباره کتاب مواجهه نوشتاری برای درمان اختلال استرس پس از حادثه

موجودیت درمان‌های مبتنی بر شواهد در اختلال استرس پس از آسیب (PTSD)، به طور قابل توجهی در طول دو دهه اخیر، تغییر کرده است، و تخصیص‌های عظیم تأمین وجه، به‌‌منظورگسترش درمان سربازانی که از جنگ‌های عراق و افغانستان گشته بودند و هم اکنون خدماتی را دریافت می‌کردند که این خدمات برای نسل‌های قبلی جنگجویان قابل دسترس نبود، تا حدودی باعث پیش‌روی این تغییرات شده‌اند. دو روان درمانی مبتنی بر آسیب، یعنی مواجهه بلند مدت (PE) و درمان پردازش شناختی (CPT) ،که برای انتشار یکنواخت در تسهیلات امور سربازان (VA) متعهد شده بودند، به درمان‌های غالب در ایالات متحده تبدیل شدند. سرمایه‌گذاری برای پژوهش‌هایی، مانند آزمایش‌های تصادفی بالینی نیز توسعه یافتنند و از زمان شروع این جنگ‌ها، امور سربازان و اداره دفاع (DOD) ، سه اصلاحیه دستورالعمل فعالیت بالینی را (در سال‌های ۲۰۰۴، ۲۰۰۹و ۲۰۱۷) برای اختلال افسردگی پس از حادثه تهیه کرده‌اند.

درمان مواجهه نوشتاری (WET) ، که موضوع این کتاب، و یکی از جذاب‌ترین پیشرفت‌ها در روان درمانی سنتی مبتنی بر آسیب در اختلال افسردگی پس از آسیب است. درمان مواجهه نوشتاری محصول بیش از ۱۵ سال پژوهش علمی پیشرو است که چنین حوزه‌هایی را به‌عنوان کم‌ترین میزان مؤثری مواجهه درمانی، روش‌های بهینه تسلیم و مکانیسم‌های سودمندی را کشف کرد، و در عین حال، با یک آزمون دو سویه غیر حقارتی درمان مواجهه نوشتاری در برابر درمان پردازش شناختی، به حد اعلای خود رسید.

خواندن کتاب مواجهه نوشتاری برای درمان اختلال استرس پس از حادثه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام روان‌شناسان و روان‌درمانگران پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب مواجهه نوشتاری برای درمان اختلال استرس پس از حادثه

درمان مواجهه طولانی مدت (WET) یک درمان کوتاه پنج جلسه‌ای است که ما به‌‌منظور رفع این نیاز، آن را انجام دادیم. این روش، در مقایسه با سایر ابتکارها، مقرون به مصرفه بوده و نیاز به آموزش بالینی کمی دارد و نیز اثبات شده است که در درمان انواع مختلفی از آسیب مؤثری است. ما بر این باور هستیم که WET، یکی از نوید بخش‌ترین درمان‌های نوین برای PTSD است. در پاسخ به تعداد کثیری از درخواست‌ها، ما از سوی متخصصین بالینی که خواهان استفاده از این درمان برای مراجعین شان هستند، ما کتاب حاضر را به‌عنوان یک دستورالعمل درمان جامع WET برای پزشکان سلامت روانی، به نگارش درآورده‌ایم.

مروری بر WET

اولین جلسه WET حدودا ۱ ساعت طول می‌کشد و چهار جلسه بعدی هر کدام تقریباً ۴۰ دقیقه به طول می‌انجامد. ویژگی اصلیWET، داستان‌های نوشته شده مربوط به آسیب هستنند که مراجعه‌کنندگان در طول هر کدام از پنج جلسه آن‌ها را تکمیل می‌کنند. اولین جلسه WET، طولانی‌تر از سایر جلسات است، زیرا پزشک، زمانی را صرف توضیح درباره PTSD، نحوه پیشرفت آن و نیز دلیل سودمندی نوشتن مداوم درباره تجربه یک آسیب به یک شیوه خاص، می‌کند. در طول نوشتن داستان در مورد آسیب، مراجعه‌کننده در مورد یک حادثه آسیب‌رسان خاص به طور دقیق، می‌نویسد، و عواطف و افکاری را که در طول آن حادثه تجربه کرده است، توضیح می‌دهد. آموزش‌های نوشتن در متن آورده می‌شوند، تا تضمین کنند که مراجعه‌کننده، به یک شیوه یکنواخت، درمان را دریافت می‌کند. آموزش‌های نوشتن به گونه‌ای در طول این جلسات رشد می‌کنند که مراجعه‌کننده با نوشتن یک گزارش دقیق از تجربه آسیب در جلسات ابتدایی شروع کرده و سپس در جلسات بعدی به توضیح درباره تأثیر حادثه بر زندگی‌شان پیش‌روی می‌کند. در هر جلسه، مراجعه‌کنندگان به مدت ۳۰ دقیقه درباره تجربه آسیبی‌شان می‌نویسند. سپس، درمانگر یک بررسی ۱۰ دقیقه ای با مراجعه‌کننده درمورد تجربه او درباره حادثه آسیبی دارد (نه درمورد خود حادثه). 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۳۷ صفحه

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۳۷ صفحه

قیمت:
۲۴,۰۰۰
تومان