دانلود و خرید کتاب فرهنگ ورزش و توسعه آن در جامعه پریسا خواجه‌نژاد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فرهنگ ورزش و توسعه آن در جامعه اثر پریسا خواجه‌نژاد

کتاب فرهنگ ورزش و توسعه آن در جامعه

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب فرهنگ ورزش و توسعه آن در جامعه

فرهنگ ورزش و توسعه آن در جامعه، نوشتۀ پریسا خواجه‌نژاد، در انتشارات راز نهان به چاپ رسیده است. در این کتاب به نقش ورزش در جامعه، توجه ویژه‌ای شده و به لزوم اولویت بخشیدن به ورزش تأکید شده است.

فرهنگ پذیری و عمومیت بخشیدن به ورزش در هر جامعه‌ای در گرو تعمیم و ترویج عوامل مؤثر در این امر می‌باشد. وضعیت اقتصادی افراد، اهمیت اولویت به ورزش، نگرش مسئولین، نقش رسانه به‌خصوص سیمای جمهوری اسلامی ایران و شیوه فرهنگ‌پذیری و توسعه فرهنگ از جمله عواملی هستند که در تثبیت جایگاه ورزش در فرهنگ اجتماعی نقش به‌سزایی دارند و همه این عوامل بر یکدیگر اثر می‌گذارند. ورزش پدیده‌ای فرهنگی، تربیتی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی می‌باشد که پیوندی محکم با مجموعه نهادها و سازمان‌ها و همچنین ساختارهای اجتماعی دارد، به این معنا که دستاوردهای ورزش و فعالیت‌های مربوط به آن به‌طورکلی یک شاخص فرهنگی در زمینه‌های مختلف محسوب می‌شود.

درباره فرهنگ ورزش و توسعه آن در جامعه

ورزش به‌عنوان پدیده‌ای اجتماعی، دارای اهمّیت فرهنگی در جوامع مختلف است. اغلب صاحب‌نظران و متخصصان جامعه شناسی معتقدند که ورزش می‌تواند ابعاد مختلف روانی و جسمانی، اخلاقی، اجتماعی، فرهنگی و امنیتی را که جزء عوامل تأثیرگذار در توسعه فرهنگی ورزش هستند، تقویت و در ایجاد سرمایه اجتماعی به‌عنوان بخشی از توسعه فرهنگ اجتماعی، نقش مهمی داشته باشد. مقصود از توسعه فرهنگ ورزش، گسترش هنجارها، ارزش‌ها، باورها، نمادها و غیره در ورزش به دور از مسائل غیراخلاقی و ناهنجاری‌های رایج فعلی است. ازاین‌رو، توسعه ورزش متناسب با فرهنگ جامعه در سطح ملی ضروری است و باید در ابعاد مختلف اجتماعی و فرهنگی، مورد توجّه ویژه قرار گیرد. 

فرهنگ ورزش و توسعه آن در جامعه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای کسانی که به مطالعات جامعه‌شناسی علاقه دارند، مناسب است. 

بخشی از کتاب فرهنگ ورزش و توسعه آن در جامعه

تقریباً‌ در هر جامعه‌ای، ورزش‌ یک‌ نهاد اجتماعی ‌ بسیار برجسته‌ محسوب‌ می‌شود، زیرا ورزش‌ ویژگی‌های‌ موجد در هر نهادی‌ را با جاذبه‌ منحصربه‌‌فردی‌ که‌ فقط‌ شاید دین‌ موجد آن‌ باشد، ترکیب‌ می‌کند. ورزش‌ عرصه‌ فعالیت‌های‌ الگومند، ساختارهای‌ اجتماعی‌ و روابط‌ میان‌ نهادی‌ است‌ که‌ فرصت‌ منحصربه‌‌فردی‌ برای‌ مطالعه‌ و فهم‌ پیچیدگی‌های‌ حیات‌ اجتماعی‌ فراهم‌ می‌آورد. ورزش‌ فعالیتی‌ است‌ که‌ درجه‌ای‌ از اشتغال‌ اولیه‌ یا ثانویه‌ای‌ را در بر دارد که‌ دیگر شرایط‌ نهادی‌ قادر به‌ پیشی‌ گرفتن‌ از آن‌ نیستند. ورزش‌ چنان‌ فرصتی‌ برای‌ تحقیق‌ در مورد اشکال‌ بسیار شفاف‌ ساختار اجتماعی‌ فراهم‌ می‌آورد که‌ در دیگر نظام‌ها یا موقعیت‌ها نمی‌توان‌ یافت. در عین‌ حال‌ که‌ ورزش، محصول‌ واقعیت‌ اجتماعی‌ است، منحصربه‌فرد نیز هست. هیچ‌ یک‌ از دیگر نهادها، البته‌ شاید به‌ استثنای‌ دین، دارای‌ آن‌ رمز، احساس‌ غم‌ توأم‌ با شادی، فکر کردن‌ به‌ حادثه‌ای، تثبیت‌ فرهنگی‌ انگاره‌ رمانتیک‌ که‌ ورزش‌ آن‌ها را داراست، نمی‌باشند. هیچ‌ فعالیت‌ دیگری‌ این‌ چنین‌ تناقض‌آمیز، امر جدی‌ را با امر غیرجدی، تفریح‌ و نشاط‌ را با شدت‌ و قوت، و امر ایدیولوژیکی ‌ را با امر ساختاری، ترکیب‌ نمی‌کند. فرهنگ ورزش موضوعی است که در اظهارات اقشار مختلف جامعه از جمله مسئولین کشور بازتاب جدی یافته است. اما علی‌رغم تأکید بر توسعه آن در کشور، هنوز تعریف دقیقی از آن ارائه نشده است. علاوه بر آن، گاه در تحقیقات دیده می‌شود که عباراتی جدید در حوزه ورزش مورد توجه محققان قرار می‌گیرد که حتی در تحقیقات مذکور تعریفی از چنین واژه‌هایی ارائه نمی‌شود و درک شرایط دشوارتر از پیش می‌گردد. بر این اساس لازم است به تعریفی از این واژه ارائه گردد. اهمیت تعریف در انواع مجادلات به اندازه‌ای است که با روشن شدن مفاهیم کلیدی مبهم، مورد مجادله عموماً برطرف می‌شود یا حداقل نقطه اختلاف نظرها روشن می‌شود. امروزه یکی از مسائل فلسفه‌های تحلیل زبانی، بحث تعریف دقیق و تبیین واژه‌های کلیدی هر بحث می‌باشد. تعریف باید جامع و مانع باشد. یعنی تعریفی که ارائه می‌شود ویژگی‌هایی که آن چیز را از بقیه جدا می‌کند را بیان کند. جنبه‌های تعریف کننده ویژگی‌هایی هستند که اگر اعضای یک طبقه دارای آن ویژگی‌ها نباشند، دیگر به آن طبقه تعلق ندارند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۲۷ صفحه

حجم

۲٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۲۷ صفحه

قیمت:
۲۲,۰۰۰
تومان