دانلود و خرید کتاب رمز تربیت فرزندان در دنیای مدرن فاطمه خسروی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب رمز تربیت فرزندان در دنیای مدرن اثر فاطمه خسروی

کتاب رمز تربیت فرزندان در دنیای مدرن

نویسنده:فاطمه خسروی
امتیاز:
۳.۰از ۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب رمز تربیت فرزندان در دنیای مدرن

کتاب رمز تربیت فرزندان در دنیای مدرن نوشته فاطمه خسروی نکاتی مفید و آموزنده در زمینه روان‌شناسی و تربیت کودکان در دنیای امروزی دارد.

درباره کتاب رمز تربیت فرزندان در دنیای مدرن

تبدیل خانواده‌های گسترده به خانواده‌های هسته‌ای، تحول در جوامع سنتی با مرزهای پرمنفذ به جوامع سلولی متمایز از یکدیگر، الزامات زندگی اقتصادی و حضور نداشتن والدین در کنار فرزندان در ساعات قابل توجهی از روز با اهداف معیشتی و رشد خانواده‌های تک‌فرزند و کم فرزند برخی از مظاهر زندگی مدرن است که تأثیر مستقیمی بر دنیای کودکان و نوجوانان گذاشته است.

 افزایش ساعات تنهایی، نبود گروه همسالان و بازی‌های جمعی در پی تغییر الگوی فرزندآوری، تغییر سرگرمی‌های کودکانه از فعالیت‌های بدنی انرژی بر به بازی‌های مجازی و بسیاری دیگر از عوامل موجب شده است تا بسترهای عاطفی کودک نسبت به دوره‌های قبل، تحول یافته و تعداد پناهگاه‌های روحی کودک تقلیل یابد. در این میان هیچ نهادی مسئولیت تحولات زیست جهان کودکان و نوجوانان را بر عهده نگرفته است؛ مدارس همچنان از داشتن مشاورهایی که اعتماد کودکان و نوجوانان را جلب کنند، محروم بوده و معلمان و مربیان با همان استانداردهای تربیتی سابق با کودک رفتار می‌کنند؛ ضمن اینکه هنوز اجماعی در مورد چگونگی آموزش برای رویارویی با این فضا و مشکلات آن وجود ندارد. این امر دو پیامد مهم را در بردارد: نخست؛ آن که کاهش تعامل‌های بیرونی و کمبودهای روانی موجب عارضه‌هایی همچون سرخوردگی از دوستیابی و تمایل به انفرادی‌گرایی، نبود اعتماد به نفس، انباشت تخیله‌ای کودک و تلاش برای سری نگاه‌داشتن آن می‌شود.

دوم؛ بسترهای لازم برای تخلیه انرژی کودک فراهم نبوده و کودک در مراحل رشد مخصوصا در دوره ورود به التهابات نوجوانی با هیجانات درونی بسیاری مواجه می‌شود که در غیاب پناهگاه‌های روحی، تلاش می‌کند خود به دنبال راهکار برای آنها باشد. نتیجه این مسائل گسترش آسیب‌هایی همچون افسردگی، هیجانات روحی تخریب‌گرانه همچون خودکشی، نداشتن قدرت نه گویی در تعامل های بیرونی، سست ارادگی در مقابل پیشنهادات غیرمتعارف و…خواهد بود. 

کتاب حاضر سعی دارد والدین را به صورت مختصر با  قوانین و اصول  تربیت فرزند در دنیای مدرن آشنا نماید. و نیز بر این اساس در، فصل اول کتاب به اصول و قوانین رشد در زمینه های جسمی و روانی و عوامل موثر در رشد کودک و نوجوان پرداخته شده است. در فصل دوم با مفهوم بلوغ و مراحل نوجوانی و روابط بین والدین و نوجوانان آشنا می‌شویم. در فصل سوم به تربیت فرزندان از دیدگاه اسلام پرداخته می‌شود. در فصل چهارم به علل جذابیت اینترنت برای فرزندان، ویژگی‌های روانشناختی رایانه و اینترنت و هم‌چنین خطرات اعتیاد آنان به تلفن همراه پرداخته شده است و در نهایت به مهارت‌های زندگی در دنیای مدرن، دلایل نگرانی والدین از دنیای آنلاین و هم‌چنین رمزهای تربیت فرزندان باهوش و توانمند در فصل پنجم پرداخته شده است. 

 خواندن کتاب رمز تربیت فرزندان در دنیای مدرن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 همه والدین مخاطبان این کتاب‌اند. 

بخشی از کتاب رمز تربیت فرزندان در دنیای مدرن

آمارهای موجود از کاهش سن مصرف سیگار در میان دختران و پسران، گزارش های تکان دهنده از اعتیاد دانش آموزان در سنین بسیار پایین، فرار دختران نوجوان، دوستی های پرخطر و بسیاری دیگر از موارد، آسیب‌هایی است که در نتیجه خلاءهای دنیای مدرن، فراروی فرزندان امروز قرار گرفته است. تأثیر افزایش آسیب پذیری کودکان و نوجوانان بر سلامت جامعه آسیب های روانی، جنسی، جسمی و فیزیکی به مثابه حیطه در حال گسترشی از ناامنی های مختلف در دنیای امروز آنان، بروز یافته و پیامدهای قابل ملاحظه ای را در سطوح مختلف فردی و جمعی در برداشته است. در سطح فردی، قرارگرفتن کودک و نوجوان در معرض آسیب های مختلف، دنیای کودکانه را از حالت متعارف خود خارج کرده و کودک را در برخورداری از مسیر یک زندگی سالم، طبیعی و موفق دور می کند. اخلال در روند رشد سالم کودک به عنوان یکی از پایه های تأثیرگذار در پیشرفت جامعه، به خودی خود بسیاری از پیامدهای منفی را هم برای کودک و هم برای اطرافیان وی به بار می آورد. با وجود این، علاوه بر تأثیرات مخرب فردی، آسیب‌های مرتبط با کودکان و هشدارهایی که در مورد مواجهه آن ها با ناامنی های مختلف در سطح جامعه منتشر می شود، پیامدهای جمعی قابل تأملی را منجر می شود؛ پیامدهایی که در مسائلی همچون مسئولیت ناپذیری، وابستگی، نداشتن توانایی در تصمیم گیری و نبود قدرت مدیریت در نسل آینده، خود را نشان می دهد (اعزازی، 1387).

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۱۹ صفحه

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۱۹ صفحه

قیمت:
۱۲,۰۰۰
تومان