دانلود و خرید کتاب رویکرد اجتماعی در طراحی مرکز نگهداری سالمندان و افزایش کیفیت زندگی حمید حیدری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب رویکرد اجتماعی در طراحی مرکز نگهداری سالمندان و افزایش کیفیت زندگی اثر حمید حیدری

کتاب رویکرد اجتماعی در طراحی مرکز نگهداری سالمندان و افزایش کیفیت زندگی

نویسنده:حمید حیدری
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب رویکرد اجتماعی در طراحی مرکز نگهداری سالمندان و افزایش کیفیت زندگی

کتاب رویکرد اجتماعی در طراحی مرکز نگهداری سالمندان و افزایش کیفیت زندگی نوشته حمید حیدری است. این کتاب را انتشارات آفتاب گیتی منتشر کرده است. این کتاب راهنمایی است برای مراکز نگهداری از سالمندان تا مکان مناسبی باشد تا افراد پیر بتوانند به راحتی در آن زندگی کنند و از زندگی خود لذت ببرند.

درباره کتاب رویکرد اجتماعی در طراحی مرکز نگهداری سالمندان و افزایش کیفیت زندگی

ايران کشوری است که رو به سوی سالمندی ن‌هاده است و هر روزه بر جمعیت سالمند آن افزوده می‌شود. مرگ همسروترک فرزندان درسال‌های پايانی عمرسبب تن‌هايی سالمند شد ه و احساس تن‌هايی رادر آن ‌ها تشديد می‌کند که به نوبه خود منشا مشکلات جسمی‌ و روانی متعددی است. اين مشکل در جوامع صنعتی و در میان خانواده‌های هسته‌ای نمود وفراوانی بیشتری دارد. انزوای اجتماعی سالمندان يک مشکل جدی و روبه ازدياد است که می‌تواند در بین آن‌ها منجر به بروزاحساساتی نظیر پوچی، بی‌اثربودن، افسردگی و نیز احساس سربار بودن گردد.

خانه سالمندان پاسخی برای نگهداری از سالمندان در جوامع صنعتی است. اطلاعات به‌دست آمده از آسايشگاه‌های سالمندان نتايج رضايت بخشی و امیدوارکنند‌ه‌ای را از وضعیت سلامت عمومی‌ و روانی سلامندان نشان نمی‌دهد. خانه سالمندان در جوامع مدرن به منزله تبعید گاهی است که سالمند محکوم به زندگی در آن است. چرا که ارتباطات اجتماعی ساکنان، با خارج محدود و در بسیاری موارد ناديده گرفته می‌‌شود. در عین حال تغییر اندازه و نحوه ساخت منازل مسکونی جديد امکان اختصاص مکانی ويژه برای نگهداری سالمندان در خانواده‌ها را محدود کرده است. اين امر به ويژه در کلان شهرها نمود بیشتری پیدا می‌کند. به طور معمول همواره سالمندان را با معلولین و بیماران در يک رده قرار می‌دهند و خانه‌های سالمندان را فضايی غمگین، سرد و مايوس کننده می‌دانند که پیام آور مرگ و نابودی هستند. حال آنکه، اکثر کارشناسان بر اين باورند که مطلوبیت زندگی سالمندان حتی در برخی از موارد بر تامین نیاز‌های مادی آن‌ها ارجحیت دارد. سالمندی در ساده‌ترين تعريف خود می‌ توان از سیر طبیعی عمرانسان انگاشت همانند مراحل ديگر زندگی همچون کودک و بلوغ، جوانی و مانند آن‌ها با اهمیت، و مستلزم پشت سرنهادن است.

به عبارت ديگر پیری به معنای واقعی وجود ندارد، احساس پیری مسئله‌ای درونی و روانی است که درافراد مختلف متفاوت است. در جوامع کنونی پديده سالمند به خودی خود در ذهن همگان اثری منفی وناخوشايند دارد واشتباه بزرگ را همین يک سونگری ايجاد می‌کند.

در وجود انسان شريف و ارزنده‌ای به نام سالمند امکانات و نیرو‌های مثبت و بالقو‌ه‌ای وجود دارد که درصورت برنامه‌ريزی و استفاده درست از آن می‌توان يک زندگی بهترو يک جامعه برتر به وجود آورد.

این کتاب اثری است که به تمام فعالان حوزه شهرسازی کمک می‌کند تا بتوانند در فعالیت‌هایشان شهر را برای زندگی شاد و سلامت سالمندان آماده کنند. این کار کمک می‌کند نسل امروز که خودشان جوان هستند شهر را برای سالمندی خود آماده کنند. 

خواندن کتاب رویکرد اجتماعی در طراحی مرکز نگهداری سالمندان و افزایش کیفیت زندگی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام فعالان حوزه شهرسازی پیشنهاد می‌کنیم. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۵۰ صفحه

حجم

۳٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۵۰ صفحه

قیمت:
۱۴,۶۰۰
تومان