دانلود و خرید کتاب مبانی سنجش عملکرد جری ال هاربر ترجمه محمدحسین بیرامی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مبانی سنجش عملکرد اثر جری ال هاربر

کتاب مبانی سنجش عملکرد

نویسنده:جری ال هاربر
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب مبانی سنجش عملکرد

کتاب مبانی سنجش عملکرد نوشتهٔ جری ال هاربر با ترجمهٔ محمدحسین بیرامی در انتشارات سازمان مدیریت صنعتی به چاپ رسیده است. "اگر چیزی را نمی سنجید نمی‌توانید آن را بفهمید،مدیریت کنید یا بهبود بخشید"  در حالی که هر مدیر اجرایی بافراستی، اکنون حقیقت نهفته در این واژه‌ها را می داند، شاید بیش از هر کس دیگری، این "جری هاربر" بود که این پند را به علم تبدیل کرد.

درباره کتاب مبانی سنجش عملکرد

 از زمان انتشار ویرایش نخست آن در سال 1997،مبانی سنجش عملکرد، پیش‌قراول عملکرد و استاندارد این صنعت بوده است. هاربر توسعه سیستم سنجش عملکرد را در 6 گام ارائه می کند. او نحوه طراحی گروه سنجه‌های عملکرد و چگونگی ایجاد سلسله مراتب سنجه‌ها متناسب با سطوح مختلف سازمان را نشان می دهد. این کتاب مراحل گردآوری و توزیع، همچنین ارزش نمایشگرهای سنجه های عملکرد را هم در بر می‌گیرد. وقتی این کتاب را به پایان می‌رسانید، می‌توانید سنجش عملکرد را با اعتماد به نفس جدیدی اجرا کنید و البته می‌توانید یافته‌های خود را با اقتداری عرضه نمایید که ذینفعان را از اهمیت و دقت نتایج، مطمئن سازد. در صورتيكه از شش سيگما، شش سـيگماي نـاب، مهندسـي مجـدد فراينـدها، مـديريت كيفيت جامع، بهبود مستمر يا كاهش زمان چرخه استفاده مي كنيد، هدف اساسي لزومـاً يكـي است: با حداقل ها به نتيجه بهتر و سريع تر برسيد. عامل موفقيت و توانمند سـاز مهـم در هـر يك از اين تلاش هاي متفاوت براي بهبود، توان اندازه گيري و سنجش عملكرد بصورت كمي است. نكته بالا نيز به همين مطلب اشاره دارد. بنظر مـي رسـد سـازمان هـايي كـه در صـنايع مختلف عملكرد بالايي دارند، اين اصل اساسي و پايه را بخـوبي مـي فهمنـد و سيسـتم هـاي سنجش عملكرد بسيار اثر بخشي را در داخل سازمان هايشان توسعه داده اند.

فصول کتاب سنجش عملکرد به این شرح است:

فصل اول : سنجش عملکرد

فصل دوم: انواع سنجه های عملکرد

فصل سوم : گروه سنجه ها

فصل چهارم : سلسله مراتب سنجش عملکرد

فصل پنجم : واحد های سنجش (اندازه گیری)

فصل ششم : جمع آوری و توزیع

فصل هفتم : نمایش سنجه های عملکرد

فصل هشتم : تفسیر و اقدام

فصل نهم : جمع بندی

کتاب مبانی سنجش عملکرد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای تمام مدیران و دانشجویان رشته‌های مدیریت، مناسب است.

بخشی از کتاب مبانی سنجش عملکرد

اگر مدير ارشد اجرايي شركتتان از شما بخواهد كه ميانگين زمان چرخه يك فرايند خـاص دردسرساز و پرهزينه را ظرف مدت 12 ماه آينده تا 50 %كاهش دهيد، چگونه پاسخ مي دهيد؟ يك راه ممكن اين است كه از طريق طوفان فكري چند ايده را بدست آوريد و بلافاصله يكـي دو تا از اين ايده ها را اجرا كنيد. در پايان يك دوره 12 ماهه ممكن است به مدير ارشد مراجعه كرده و به او اطمينان بدهيد كه زمان چرخه واقعاً به نصف كاهش يافتـه اسـت. حـال اگـر آن مدير تيزبين از شما بخواهد كه دلايل مثبتي براي ادعايتان ارائه دهيد، ممكن است شگفت زده شويد – مگر معلوم نيست؟ اغلـب اسـتانداردها مثـل 9001 ISO نيـاز بـه ارائـه مسـتنداتي از تلاشهاي بهبود دارند.

رويكرد ديگر به درخواست مدير ارشد كه قابل دفاع تر است، مي تواند شـامل مـوارد ذيـل باشد:

• ابتدا خط مبناي زمان چرخه براي فرايند فعلي را تعيين كنيد; يعني وضعيت فعلي را اندازه گيري كنيد كه در اين مورد خاص ميانگين زمان چرخه 8 روز است.

 • سپس هدف خود را محاسبه كنيد:

 50 %كاهش در زمان چرخـه. ايـن كـار باعث مي شود كه نسبت به هدف كمي سال آينده تصميم گيري كنيد، كـه در مـورد مثال ما 4 روز خواهد بود.

 • شكاف يا تغييرات بين زمان چرخه فعلي و زمـان هـدف را بدسـت آوريـد. براي رسيدن به هدف مطلوب بايد بنحوي 4 روز از فرايند فعلي حذف شود.

 • بايد راه حلي را براي بهبود فرايند ايجـاد و اجـرا كنيـد كـه در واقـع همـان "وسايل و ابزار" رسيدن به هدف كمي 4 روز است.

 • در پايان، زمان چرخه را در طول سال اندازه گيري كنيد. ايـن سـنجش هـا، چه بطور مستمر يا بصورت دوره اي، به شما در پيگيري پيشرفت بسوي هدف و حفظ هدف مطلوب 4 روز، كمك مي كنند.

 به اين ترتيب در پايان دوره يكساله مي توانيد بصورت گرافيكي و با نمـوداري مشـابه شكل 1,1 به مدير اجرايي خاطر نشان كنيد كه 12 ماه پيش ميانگين زمـان چرخـه 8 روز بوده است. و به او نمودار پيشرفت ماهيانه را نشان بدهيد و بـا افتخـار بگوييـد كـه زمـان چرخه فعلي 5/3 روز است. اين بهبود عملكرد اندازه گيري شده و مستند در واقع نمايـانگر 56 %كاهش در زمان چرخه، بجاي 50 %هدف گذاري شده است! 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۹۸٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

حجم

۸۹۸٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان