دانلود و خرید کتاب درخت مار اووه تیم ترجمه حسین تهرانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب درخت مار اثر اووه تیم

کتاب درخت مار

نویسنده:اووه تیم
انتشارات:نشر چشمه
امتیاز:
۳.۰از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب درخت مار

کتاب درخت مار نوشته اووه تیم است که با ترجمه حسین تهرانی منتشر شده است. این کتاب رمانی اجتماعی و انتقادی است که در آن به تضادهای سیاسی و اجتماعی دهه‌ هشتاد آمریکای جنوبی می‌پردزاد.

درباره کتاب درخت مار 

این کتاب داستان مردی آلمانی به نام واگنر است که برای کار در یک پروژه عظیم به یک کشور آمریکای جنوبی می‌رود. او در اولین قدم متوجه تفاوت‌ها می‌شود. رشوه، حکومت نظامی، درگیری‌های داخلی و ... تصویر متفاوتی از آن‌چه انتظار داشته برایش می‌سازد. واگنر متوجه می‌شود مهندس‌های قبل از او به دلایلی که نمی‌داند نتوانسته‌اند به کارشان ادامه دهند. هم‌خانه او هم زنی متعصب و مذهبی با افکار عیجیب است. او سوزان همسرش و ساشا پسرش را از آلمان با خودش نیاورده است زیرا نمی‌توانستند مدرسه پسرش را تغییر دهند، حالا او در یک کشور دیگر باید خودش زندگی‌اش را اداره کند. تفاوت‌های فرهنگی و خرافات و فساد مالی در محیط جدید او را شگفت‌زده می‌کند و کم‌کم می‌فهد کار کردن بسیار سخت‌تر از انتظارش است.

خواندن کتاب درخت مار را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به ادبیات داستانی جهان پیشنهاد می‌کنیم. 

درباره اووه تیم

اووه تیم متولد ۱۹۴۰ نویسنده‌ای المانی است که تا به‌حال ۲۰ اثر داستانی منتشر کرده است. در دوران دانشجویی، فعال سیاسی و عضو اتحادیهٔ دانشجویان سوسیالیست آلمان۱ در سال‌های ۱۹۶۷ و ۱۹۶۸ بود و به‌ویژه در جنبش اجتماعی و دانشجویی دههٔ شصت میلادی، که در سال ۱۹۶۸ به اوج رسید، شرکت داشت. در دوم ژوئن ۱۹۶۷، یکی از دوستان و هم‌کلاسی‌هایش به نام بنو اونه‌زورگ در تظاهرات علیه آخرین شاه ایران در برلین کشته شد. قتل این دانشجوی آلمانی و تبرئهٔ قاتلش در دادگاه موجب رادیکالیزه شدن شدید جنبش شد و به شکل‌گیری گروه تروریستیِ بادِرماینهوف (۱۹۷۰) انجامید.

اووه تیم نویسندگی را از سال ۱۹۷۱ شروع کرد و با دو کتابِ تابستان داغ و مورنگا نگاه‌ها را به خود جلب کرد و در دههٔ هشتاد با خلق آثاری چون فرار کربل، مردی روی دوچرخهٔ بلند و درخت مار به موفقیت چشم‌گیری دست یافت. اوج شکوفایی نویسنده در دههٔ نود میلادی بود که با رمان‌هایی همچون دام‌گستر، کشف سوسیس کاری و شب تولد یحیای نبی به شهرتی جهانی رسید.

آثار اووه تیم به بیش‌ترِ زبان‌های زنده ترجمه شده و جوایز ادبی ارزشمندی گرفته است، از جمله جایزهٔ ادبی شهر برِمن، جوایز شوبارت، یاکوب واسرمن و نیز آکادمی هنرهای زیبای مونیخ، جایزهٔ ادبی توکان برای رمان قرمز به عنوان بهترین اثر ادبیِ سال در آلمان و جوایز ادبی پرمیو ناپولی و پرمیو موندلو از ایتالیا. همچنین بعضی نوشته‌های اووه تیم، به دلیل ارزش ادبی فوق‌العاده، در فهرست مطالعاتی مدارس آلمان قرار دارد و چند فیلم سینمایی از روی آثارش ساخته شده است، از جمله فرار کربل، کشف سوسیس کاری، مورنگا.

بخشی از کتاب درخت مار

واگنر حالا احساس می‌کرد که این جدایی بیش‌تر از آن ادامه می‌یابد که اول حدس می‌زد: آن‌ها باید برای یک سال از هم جدا می‌شدند، هیچ‌کس هم اعتراضی نداشت و از خود مقاومتی نشان نمی‌داد.

آخر شب رِناته و برتهولد پیش آن‌ها آمدند. برتهولد، که فقط دو سال از واگنر بزرگ‌تر بود و دو پروژه را در خارج از کشور مدیریت کرده بود، بلافاصله گفت "کارِ پُرخطری است. با شرایطی که آن‌جا حکم‌فرماست، بدتر از این نمی‌شود: دیکتاتور نظامی، مبارزان مسلح، رشوه‌خواری، هرج‌ومرج و تازه، گرمای طاقت‌فرسا. اگر در اجرای پروژه موفق شوی، در آینده می‌توانی هر پروژه‌ای را که بخواهی انتخاب کنی. ولی اگر موفق نشوی، سقوط آزاد می‌کنی. کاملاً واضح است؛ سَلَف تو باید تا موقعِ بازنشستگی‌اش در لونه‌بورگرْ هایده خانه‌های یک‌طبقه بسازد."

واگنر، وقتی از کار جدیدش حرف می‌زد، به رِناته نگاه می‌کرد. رِناته کاملاً شگفت‌زده شده بود و نمی‌توانست تعجبش را پنهان کند، طوری که واگنر فقط امیدوار بود برتهولد و سوزان متوجه نشوند. آن شب واگنر از تنها صحبت کردن با رِناته خودداری کرد، بعد هم همگی به سلامتیِ کارِ جدید نوشیدند و رفتند سراغ نقشه، اما نتوانستند محلش را پیدا کنند.

صبح روز بعد، وقتی برای ساشا توضیح می‌داد که برای مدتی طولانی به جنگل می‌رود، برای خودش هم مشخص شد که تصمیمش تا چه حد زندگی‌شان را دستخوش تغییر خواهد کرد. به ساشا قول داد برایش تیروکمان سرخ‌پوستی سوغات بیاورد، ولی این از درد ساشا کم نکرد، چون می‌دانست کشتی بخاری که می‌خواستند با هم بسازند دیگر ساخته نمی‌شود. همچنین دستگاه انتقال صوت. برای مدتی طولانی هم نمی‌توانند حتی با هم منچ بازی کنند. بدن ساشا از شدت گریه به لرزه افتاده بود، تا جایی که واگنر برای اولین‌بار دربارهٔ تصمیمش دچار تردید شد و احساس کرد که دارد از زیر بار مسئولیت شانه خالی می‌کند؛ فکر کردن به دردورنج ساشا همین حالا هم برایش غیرقابل‌تحمل بود.


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۸۹٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۹۳ صفحه

حجم

۲۸۹٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۹۳ صفحه

قیمت:
۶۵,۰۰۰
۳۲,۵۰۰
۵۰%
تومان