دانلود و خرید کتاب گامبی وزیر والتر تویس ترجمه نیکی فرخوی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب گامبی وزیر اثر والتر تویس

کتاب گامبی وزیر

نویسنده:والتر تویس
انتشارات:نشر شما
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۱از ۷ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب گامبی وزیر

کتاب گامبی وزیر نوشتهٔ والتر تویس با ترجمهٔ نیکی فرخوی در نشر شما چاپ شده است. این کتاب دربارهٔ دختری است نابغهٔ شطرنج. اگر به بازی شطرنج علاقه‌مندید این داستان فوق‌العاده برای شما نوشته شده است ولی اگر هم چنین نیست، داستان شگفت‌انگیز "الیزابت هارمن" را خواهید خواند. داستانی مهیج از کامیابی‌ها و ناکامی‌ها، داستانی که شما را با خود تا انتهای روح و روان دختری بی‌پناه ولی مستعد خواهد برد.

با اقتباس از این رمان مینی سریالی نیز ساخته شد که پس از چهار هفته این سریال به پربیننده‌ترین سریال فیلمنامه‌ای نتفلیکس تبدیل شد و تحسین منتقدان را برانگیخت و هم‌چنین فروش صفحه‌های شطرنج چندین برابر شد.

درباره کتاب گامبی وزیر

گامبی وزیر یکی از حرکت‌های مشهور ورزش شطرنج است. این کتاب داستان زندگی دختری به نام بت هارمون است که استعداد بی‌نظیری در شطرنج دارد. او سخت تلاش می‌کند تا در شطرنج پیشرفت کند و به جایگاهی بالاتر از آنچه که حالا دارد برسد، اما با مشکلاتی از جمله مواد مخدر و وابستگی به الکل دست و پنجه نرم می‌کند.

بعضی مواقع مهره‌ای که کم ارزش یا کم اهمیت به‌نظر می‌رسد (در بازی پیاده‌شطرنج) چنان نقش پررنگی در روند بازی شطرنج دارد که حذف آن غیرممکن است و در روند شطرنجِ زندگیِ بِت (الیزابت هارمن) کسی نیست جز آقای شایبِل مستخدم پرورشگاه که از قضا جایش در زیرزمین پرورشگاه است. آقای شایبل، مهره کم ارزش و تیپا خورده جامعه، تاثیری ماندگار بر قهرمان داستان -بِت- می‌گذارد و از هیچ کمکی حتی ناچیز به او دریغ ندارد. نویسنده با خلق شخصیت شایبل می‌خواسته قهرمانی پنهانی معرفی کند؛ همان شخصیت‌های گمنامی که وقتی زندگی خیلی از قهرمانان و بزرگان تاریخ را مرور می‌کنیم رد پایشان را می‌بینیم.

درباره والتر تویس

‎والتر تویس (Walter Tevis‎) ۲۸ فوریه ۱۹۲۸ در سان فرانسیسکو به دنیا آمد و ۸ اوت ۱۹۸۴ بر اثر ابتلا به سرطان درگذشت. او در رشته ادبیات انگلیسی مدرک کارشناسی و کارشناسی ‌ارشد گرفت و پس از فارغ‌التحصیلی، به تدریس در دبیرستان پرداخت. علاوه بر این، چهارده سال هم در دانشگاه اوهایو، به تدریس ادبیات انگلیسی و نویسندگی خلاق پرداخت.

از میان آثار منتشر شده از والتر تویس می‌توان به کتاب‌های بیلیارد‌باز، مرغ مینا، دور از خانه، قدم‌های خورشید و رنگ پول اشاره کرد.

کتاب گامبی وزیر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنم

گامبی وزیر را به تمام علاقه‌مندان به ادبیات داستانی پیشنهاد می‌کنیم.  اگر به ورزش شطرنج علاقه دارید، از خواندن این کتاب لذت ویژه‌ای می‌برید.

بخشی از کتاب گامبی وزیر

آقای شایبِل، سرایدار پرورشگاه، یک طرف بدنش چاق‌تر از طرف دیگر بود. یک روز معلم کلاس، بت را به زیرزمین فرستاد تا تخته پاک کن را تمیز کند. او در زیرزمین آقای شایبل را دید که روی یک چهارپایه فلزی کنار بخاری نشسته و روی یک تخته شطرنج سفید و سبز خم شده است. روی خانه‌های شطرنج چیزهایی از جنس پلاستیک با شکل های بامزه قرار داشتند. بعضی از آن‌ها بزرگ‌تر از بقیه بودند. اما بیشترشان کوچک بودند. سرایدار سرش را بلند کرد. و بت را نگاه کرد. بت در سکوت از زیرزمین خارج شد.

جمعه ها همه ماهی می‌خوردند. چه کاتولیک و چه غیر کاتولیک. تکه‌های ماهی به شکل مربع درآمده بود و روی آن یک لایه خشک و سوخته بود، مقدار زیادی سس غلیظ پرتقال هم روی آن می‌ریختند که شیرین بود و مزه بسیار بدی داشت. اما خودِ ماهی از سس هم بدتر بود. مزه ماهی اشتهای بت را کور می‌کرد. اما بچه‌ها باید حتما غذا را تمام می‌کردند، در غیراین‌صورت خانم دیردورف گزارش می‌داد تا هیچ‌کس سرپرستی آنها را به عهده نگیرد. 

بعضی از بچه‌ها را خیلی زود به فرزندخواندگی قبول می‌کردند. 

دختر شش ساله‌ای به نام آلیس یک ماه بعد از بت به پرورشگاه آمد و سه هفته بعد، خانواده بسیارخوبی سرپرستی او را به عهده گرفت. بت دلش می‌خواست آنها را بغل کند چون با مهربانی با او رفتار می‌کردند، اما وقتی او را نگاه کردند رویش را برگرداند. بعضی از بچه ها مدت زیادی بود که در پرورشگاه بودند و می‌دانستند که هیچ وقت از آنجا نخواهند رفت. اسم خودشان را گذاشته بودند "ابدی". 

بت با خود فکر می‌کرد شاید او هم یک "ابدی"است. 

نظرات کاربران

کاربر 2424590
۱۴۰۲/۰۲/۰۴

کتاب بسیار جذاب و هیجان انگیزی بود

M
۱۴۰۱/۰۷/۰۵

بسیار جالب و خواندنی بود .

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۴۴٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۴۷۸ صفحه

حجم

۳۴۴٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۴۷۸ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان