دانلود و خرید کتاب در سایه قرن آمریکایی آلفرد مک‌کوی ترجمه روح‌الله عبدالملکی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب در سایه قرن آمریکایی اثر آلفرد مک‌کوی

کتاب در سایه قرن آمریکایی

معرفی کتاب در سایه قرن آمریکایی

کتاب الکترونیکی «در سایه قرن آمریکایی» ظهور و افول قدرت جهانی آمریکا، نوشتهٔ آلفرد مک‌کوی با ترجمهٔ روح‌اللّه عبدالملکی در انتشارات سروش به چاپ رسیده است. این کتاب را می‌توانید از طاقچه دریافت کنید. کتاب حاضر نگاهی بر عملکرد همه جانبهٔ ظهور و افول قدرت جهانی آمریکا، تاریخ و فرهنگ آمریکایی و فراز و نشیب‌های فراوان افول قدرت ایالات متحده دارد. نویسنده از راه‌حل‌هایی که آمریکا برای تسلطش بر جهان در پیش گرفته است، سخن می‌گوید و چین را مانع توسعهٔ او می‌داند، آن‌طور که گویی روزی از او جلو خواهد افتاد. مک کوی در نهایت، سناریوهای محتملی که در آن استیلای جهانی واشنگتن به زوال می انجامد را مرور و برجسته می سازد.

درباره کتاب در سایه قرن آمریکایی

آلفرد مک‌ کوی نویسنده این‌ کتاب، یکی از چهره‌ های شناخته‌ شده تاریخ‌‌نگاری و تحلیل مساله هژمونی آمریکاست که مطالعه تاریخ اروپا و آسیا را هم در دستور کار خود قرار داده است. او اولین‌ کسی بود که نقش سازمان سیا و دولت‌مردان آمریکایی را در قاچاق هروئین در جنوب شرقی آسیا افشا کرد و موجب بروز جنجال‌‌های زیادی در این‌ زمینه شد. مؤلف کتاب آن مسیری را که آمریکا برای هژمونی و ابرقدرت‌ شدنش طی کرده ترسیم می‌‌کند. مک‌ کوی چگونگی ادامهٔ تسلط آمریکا بر جهان را هم بررسی کرده و راه‌حل‌‌های ایالات متحده را برای ادامهٔ این‌ راه، برای مخاطب کتابش توضیح داده است. او چین را مهم‌‌ترین مانع مسیر توسعه آمریکایی جهان در هزارهٔ جدید می‌‌داند و طرح‌‌هایی را که احتمال دارد وضعیت فعلی و سلطهٔ آمریکا را بر جهان، پایان ببخشند، درشت‌‌نمایی کرده است.

این‌کتاب، به‌جز پیش‌گفتاری که موسسهٔ مطالعهٔ آمریکای شمالی و اروپای دانشگاه تهران برای آن نوشته،‌ ۳ فصل اصلی دارد که به‌ترتیب عبارت‌اند از: «درک امپراتوری آمریکا»، «استراتژی‌های ایالات متحده برای بقا» و «پویایی زوال ایالات متحده».

در فصل اول کتاب، مخاطب با این سه‌بخش روبه‌رو می‌شود: جزیرهٔ جهانی و ظهور آمریکا، «بدکاره‌های ما» آمریکا و حکام مستبد، عالم مخفی. بخش‌های چهارم تا ششم کتاب هم در فصل دوم آن آمده‌اند که از این‌قرارند: دولت تجسس و نظارت جهانی، شکنجه و افول امپراتوری‌ها، فراتر از سرنیزه‌ها و کشتی‌های جنگی.

استادان بزرگ بازی بزرگ و پنج‌ سناریو برای پایان قرن آمریکایی هم دو بخش هفتم و هشتم کتاب هستند که زیرمجموعهٔ سومین‌ فصل آن می‌شوند.

کتاب در سایه قرن آمریکایی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

کسانی که علاقه‌مند به مطالعه در تاریخ و سیاست‌های آمریکا و دنبال کردن سیر اتفاقات در این کشور هستند، این کتاب را مطالعه کنند.

بخشی از کتاب در سایه قرن آمریکایی

اگرچـه مـردم آمریکا در سـایه جنگ و امپراتـوری زندگـی می‌کنند، اما نسـل مـا به عنـوان نسـل «رونـق فرزنـدآوری» از مزیـت رشـد در یـک جامعهٔ امن با نظام آموزشـی برتر، خدمات بهداشتی عالی، بدون مشکل تأمیـن غـذا و فرصت‌هایـی کـه در دوره‌ای فقـط بـه اشـراف‌زادگان تعلـق داشت، برخوردار بود. هیچ‌یک از این موارد تصادفی به دست نیامد. هر مزیت قیمتی داشت که آمریکاییان و بسیاری از افراد دیگر آن را در خانه یا خارج از آن پرداخت کردند. قدرت جهانی کشور ما برای اولین بار پس از جنگـی کـه پنجاه میلیـون کشـته بـر جـای گذاشـت، نمایـان شـد. سـپس این قدرت در دوران جنگ سرد از طریق حضور نظامی در صدها پایگاه خارج از مرزها، مداخالت مخفی برای کنترل جوامع خارجی و سـرکوب سـخت مخالفـان داخلـی حفـظ شـد. بااین‌حـال، در یـک ربـع قـرن بعـد از پایـان جنگ سـرد، قـرارداد اجتماعی آمریکا دچار فرسـایش شـد. رواج تجاوزگرانـۀ اقتصـاد جهانـی به دسـت واشـنگتن، باعث شـد که سـودای قدیمی فداکاری مشترک برای رونق مشترک، جای خود را به یک نابرابری فزایندۀ درآمدها بدهد و کیفیت زندگی طبقه متوسط رو به تحلیل برود. مـن از کلاس هفتـم تا کنون به‌عنوان یک تار یخ‌نـگار علاقه‌مند، بیش از آنکـه بازیگـری کنـم، مشـاهده‌گر بـوده‌ام و سـعی کـرده‌ام تـا بـه درکـی از روابـط متغیـر میـان آمریـکا و جهـان دسـت یابـم و شـکل پیچیـدۀ قـدرت دولـت و روش متمایـز آمریـکا در مدیریـت جهـان را بفهمـم. مـن در میان خانواده‌هـای طبقـهٔ متوسـط آمریـکا رشـد کـرده‌ام. آن‌هـا در لبـاس سـرباز، مهندس و بعدها به مناسـبت‌هایی در مقامات ارشـد خدمت کرده‌اند. از این بابت خود را خوش‌اقبال می‌دانم.

نظرات کاربران

amir
۱۴۰۰/۰۹/۱۹

می تونست بهتر باشه

حسین
۱۴۰۱/۰۱/۱۳

سلام شدیدا توصیه میشود به کسانی که درباره افول قدرت امریکا شک دارند.نقل از کتاب;وقتی که می فهمی که دیگر واقعا خورشید از طرف امپراتوری شما طلوع نمی کند.کار امریکا تمام است.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۴۷۵ صفحه

حجم

۵٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۴۷۵ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان