دانلود و خرید کتاب از رابطه بد به رابطه خوب دیوید برنز ترجمه زویا جهانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب از رابطه بد به رابطه خوب اثر دیوید برنز

کتاب از رابطه بد به رابطه خوب

معرفی کتاب از رابطه بد به رابطه خوب

کتاب از رابطه بد به رابطه خوب براساس شناخت درمانی نوشتهٔ دکتر دیوید برنز با ترجمهٔ زویا جهانی در انتشارات کتاب درمانی چاپ شده است. دکتر دیوید برنز استاد بازنشسته بخش روان‌سنجی و علوم رفتاری دانشکده پزشکی دانشگاه استنفورد است و به‌عنوان استاد افتخاری به هاروارد دعوت شده است. وی از پیش‌گامان رفتاردرمانی شناختی محسوب می‌شود. روش‌ درمانی بدون دارو برای درمان افسردگی و اضطراب وی در سطح وسیعی مورد استقبال قرار گرفته است و از پر‌طرفدارترین روش‌ها در تاریخ روان‌پزشکی محسوب می‌شود. او در کتاب از رابطه بد به رابطه خوب به روابط اشتباه و نحوهٔ تصحیح آن‌ها می‌پردازد. روابط پرتنش بسیار خطرناک است. اکثر ما ارزش وجودی خودمان را براساس رابطه با دیگران پایه‌ریزی می‌کنیم. بحث کردن یا جنگیدن با سایرین هیچ لذتی ندارد. حتی درگیر شدن با کسی که نمی‌توانید تحملش کنید نیز انرژی و لذت زندگی را از شما می‌گیرد. اما هر رابطه‌ای را می‌توان بهتر پیش برد. با آموزش‌های این کتاب، راه‌های رفتار درست در روابط گوناگون را می‌آموزید.

درباره کتاب از رابطه بد به رابطه خوب

اگر نمی‌توانید با کسی کنار بیایید، خبرهای خوبی برایتان دارم. می‌توانم به شما نشان دهم که چگونه رابطه خوبی با طرف مقابل داشته باشید. فرقی نمی‌کند فردی که با او مشکل دارید همسر، فامیل، والدین، همسایه، دوست یا حتی یک آدم کاملاً غریبه باشد.

مهم نیست که او کیست، من می‌توانم نشان دهم که چطور احساس ناامیدی و عصبانیت را به اعتماد و همدلی تبدیل کنید و این می‌تواند خیلی سریع‌تر از آنچه فکرش را بکنید اتفاق بیافتد. در واقع این‌کار فقط چند دقیقه طول می‌کشد.

با این حال برای رسیدن به چنین هدفی باید روی نقش خودتان در رابطه سخت کار کنید و باید در خودتان چیزهایی را ببینید که تا به حال نمی‌خواستید ببینید. راه رسیدن به صمیمیت تقریباً همیشه دردناک است. اگر می‌توانید شجاعت و فروتنی به خرج دهید و می‌خواهید آستین‌ها را بالا بزنید و کار کنید، می‌توانم واقعیت شگفت‌انگیزی را نشان‌تان دهم. واقعیتی که می‌تواند زندگی‌تان را تغییر دهد.

دکتر برنز، انبوهی از جوایز تحقیقی، آموزشی و اطلاعاتی را نصیب خود کرده است اما بیشتر به خاطر کتاب معروفش با عنوان «از حس بد به حس خوب» شناخته شده است. بیش از ۵ میلیون نسخه از این کتاب در آمریکا به فروش رسیده و در نشست ملی متخصصان سلامت روان، کتاب « از حس بد به حس خوب » در ردیف ۱۰۰۰ کتاب اول خود‌درمانی برای کمک به افراد افسرده قرار گرفت. همچنین بسیاری از متخصصان آمریکایی و کانادایی این کتاب را به بیماران‌شان توصیه می‌کنند. در سال‌های اخیر، بیش از ۵۰۰۰۰ متخصص سلامت روان در کانادا و آمریکا، در برنامه‌های آموزشی دکتر برنز شرکت کرده‌اند.

کتاب از رابطه بد به رابطه خوب را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به افرادی که مایل هستند روابط خود با دیگران را بهبود دهند، پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب از رابطه بد به رابطه خوب

وقتی با کسی دعوا می‌کنید به خودتان چیزهایی می‌گویید که اصلاً درست نیستند. با این وجود متوجه نیستید که وقتی افکار نادرست، پایه و اساس پیش‌بینی‌های شخصی می‌شوند خودتان را گول می‌زنید، به‌همین دلیل این افکار کاملاً درست به نظر می‌رسند. به‌عنوان مثال وقتی فکر می‌کنید کسی که باعث آزارتان شده یک احمق است، با آن فرد مثل یک احمق رفتار می‌کنید. در نتیجه آن شخص هم از دست شما عصبانی می‌شود و واقعاً مثل یک احمق رفتار می‌کند. شما هم به‌خودتان می‌گویید، حق با شما بوده و او یک احمق بی‌شعور است. شناخت درمانی بر این تفکر استوار است که وقتی طرز فکرتان را تغییر می‌دهید، ناخودآگاه رفتار و احساس‌تان را هم تغییر می‌دهید. به عبارت دیگر، اگر یاد بگیریم با دید مثبت به دیگران بنگریم، دعواها هم خیلی راحت‌تر ناپدید می‌شوند و پاداش این تغییر نگرش، روابط شخصی و حرفه‌ای موفق خواهد بود.

این تئوری روی کاغذ خیلی راحت است اما تغییر الگوهای فکری که باعث عصبانیت و مشاجره می‌شوند به‌هیچ عنوان ساده نیست، زیرا بخشی از وجود ما از این افکار منفی منشأ می‌گیرند. تحقیر و توهین به کسی که از دستش عصبانی هستیم یا فردی که ما را اذیت کرده احساس خوبی در ما ایجاد می‌کند.

چنین طرز فکری نوعی برتری رفتاری به ما می‌دهد زیرا نمی‌خواهیم اشتباهات خود را بپذیریم. به عقیده کارشناسان، مهمترین کمبودی که روابط را دچار مشکل می‌کند همان عدم اعتماد به‌نفس است. به عبارت دیگر، اگر شما خودتان را دوست نداشته باشید و به خودتان احترام نگذارید برای‌تان مشکل است که فرد دیگری را هم دوست داشته باشید. چون شما همیشه سعی می‌کنید چیزی را از دیگران بگیرید تا از این طریق کمبودهای خودتان را جبران کنید. در مکتب ما این تئوری بسیار پرطرفدار است. طبق این عقیده اگر به بچه‌ها کمک کنیم به خود باوری برسند، وقتی بزرگ شوند می‌توانند روابط گرم و صمیمانه‌ای با دیگران برقرار کنند و هیچ‌گاه به سمت گروه‌های تبهکار و جنایتکار گرایش پیدا نمی‌کنند.

معرفی نویسنده
دیوید برنز

دیوید برنز نویسنده‌ی پرفروش آمریکایی و استاد بالینی روان‌پزشکی و علوم رفتاری در دانشکده‌ی پزشکی دانشگاه استنفورد است. او همچنین به عنوان محقق مدعو در دانشکده‌ی پزشکی هاروارد و سرپرست بخش روانپزشکی در مرکز پزشکی پرسبیتریان/ دانشگاه پنسیلوانیا در فیلادلفیا خدمت کرده است. فعالیت‌های او به طور عمده در توسعه‌ی شناخت‌درمانی نقش مهمی ایفا کرده‌اند.

نظرات کاربران

سپیده🍀
۱۴۰۱/۰۴/۲۵

واقعا جالبه

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۱)
بیشتر کارشناسان "تئوری کمبود" را تأیید می‌کنند. طبق این فرضیه، ما نمی‌توانیم "رابطه" را ادامه دهیم چون نمی‌دانیم چطور باید این‌کار را بکنیم. به عبارت دیگر، می‌جنگیم چون مهارت لازم برای حل مشکلات موجود در "رابطه" را نداریم.
Fereshteh Radmanesh
یکی از مهم‌ترین نکات تئوری شناخت، این باور است که خشم و خوددرگیری از تفاوت‌های ذهنی ناشی می‌شوند.
Fereshteh Radmanesh
زنان از زبان برای بیان احساسات استفاده می‌کنند در حالی‌که مردان از زبان برای حل مشکلات استفاده می‌کنند.
Fereshteh Radmanesh
درمانگران شناختی، جور دیگری به این مسئله نگاه می‌کنند. آن‌ها بر این امر تأکید دارند که همه احساسات ما از طرز فکر و یا شناخت ما الهام می‌گیرند. به عبارت دیگر، کارهایی که دیگران می‌کنند مثل دعوا کردن با یکدیگر آن هم در حضور دیگران واقعاً ما را ناراحت نمی‌کند، ما از این رفتارها ناراحت می‌شویم چون فکر می‌کنیم که این وقایع ناراحت کننده هستند.
Fereshteh Radmanesh
برایم سخت است که بشنوم خوب به حرفت گوش ندادم اما فکر می‌کنم حق با توست و اصلا تعجب نمی‌کنم اگر از دست من ناامید باشی ‌IF,DT,FE‌. آیا تمایل داری در مورد چیزهایی که من به آن‌ها توجه نکرده‌ام با هم صحبت کنیم؟ ‌IN‌ واقعاً می‌خواهم بیشتر دربارهٔ احساست بدانم ‌IN‌.
Zibay Jahan👁️🍒
درمانگران رفتاری، معتقدند مشکلات ما در ادامه "رابطه" از نبود مهارت‌های حل مسئله و بهبود "رابطه" ناشی می‌شود. به‌همین دلیل است که وقتی کسی از ما انتقاد می‌کند به‌جای آنکه گوش کنیم سعی می‌کنیم از خودمان دفاع کنیم. در چنین وضعیتی ممکن است دلگیر شویم و به جای آنکه با گشاده‌رویی احساس واقعی‌مان را بیان کنیم طرف مقابل را مقصر می‌دانیم. گاهی هم با نق زدن و قهر کردن حرف‌مان را پیش می‌بریم. ما هیچ‌گاه از روش مذاکرات سیستماتیک یا مهارت‌های حل مسئله استفاده نمی‌کنیم، در نتیجه مشکلات کم‌کم شکل می‌گیرند.
Fereshteh Radmanesh
عدهٔ دیگری از کارشناسان معتقدند ما نمی‌توانیم رابطه را ادامه دهیم چون نمی‌خواهیم. در روان‌شناسی این روش را "تئوری انگیزشی" می‌گویند. براساس این تئوری، ما می‌جنگیم چون انگیزهٔ لازم برای نزدیک شدن به افرادی که با آن‌ها در تضاد هستیم را نداریم. ما رابطه را تمام می‌کنیم در حالی‌که در خشم خودمان غرق شده‌ایم، و با دیگران درگیر می‌شویم چون مقابله و نبرد، ارضا کننده‌تر است.
Fereshteh Radmanesh
پرسش، یکی از پر فایده‌ترین تکنیک‌های ارتباطی و شاید راحت‌ترین آن‌ها برای تسلط یافتن است. البته اشتباهات کوچکی هستند که مردم وقتی تازه شروع به استفاده از این تکنیک می‌کنند، مرتکب می‌شوند. وقتی از پرسش استفاده می‌کنید، سوال‌هایی ملایم و کاوشگرانه می‌پرسید تا بیشتر با افکار و احساسات طرف مقابل آشنا شوید.
Malihe b
ه بارت و آلیسون گفتم ارتباط خوب به سه چیز نیاز دارد. اول، باید بتوانید احساس‌تان را راحت و مستقیم بیان کنید. دوم، باید وقتی شریک‌تان صحبت می‌کند بدون جبهه‌گیری به حرف‌هایش گوش کنید. سوم، باید با شریک‌تان محترمانه برخورد کنید حتی اگر از دستش عصبانی یا مایوس باشید. همه این‌ها به این معناست که شما محترمانه احساس‌تان را با هم در میان می‌گذارید، بدون تحقیر یا توهین به طرف مقابل.
کاربر ۷۱۵۰۱۸۲
حالا چیزی را که نوشته‌اید بررسی کنید. آیا از عصبانیت دیوید مطلع شدید؟ آیا احساس خودتان را به روش مستقیم و صلح جویانه‌ای ابراز کردید؟ آیا در انتقاد دیوید حقیقتی پیدا کردید؟ آیا در گرماگرم انتقاد حس احترام را منتقل کردید؟
Zibay Jahan👁️🍒

حجم

۹۷۵٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۷۸ صفحه

حجم

۹۷۵٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۷۸ صفحه

قیمت:
۹۹,۶۰۰
تومان