دانلود و خرید کتاب عزت نفس در نوجوانان و راه های ارتقاء آن منیره اردانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب عزت نفس در نوجوانان و راه های ارتقاء آن اثر منیره اردانی

کتاب عزت نفس در نوجوانان و راه های ارتقاء آن

معرفی کتاب عزت نفس در نوجوانان و راه های ارتقاء آن

کتاب عزت نفس در نوجوانان و راه های ارتقاء آن نوشتهٔ منیره اردانی در انتشارات راز نهان به چاپ رسیده است. عزت نفس، عبارت است از احساس ارزشمند بودن. این حس از مجموعه‌ی افکار، احساسات، عواطف و تجربیات ما در طول زندگی ناشی می‌شود. می‌اندیشیم که فردی با هوش یا کودن هستیم ، احساس می‌کنیم که شخصی منفور یا دوست داشتنی هستیم، مورد قبول و اطمینان هستیم یا خیر؟ خود را دوست داریم یا نداریم؟ مجموعه این برداشت‌ها و ارزیابی‌ها و تجاربی که از خویش داریم باعث می‌شود که نسبت به خود احساس خوشایند ارزشمند بودن، یا بر عکس احساس ناخوشایند بی‌کفایتی داشته باشیم. همه‌ی افراد، صرف‌نظر از سن، جنسیت، زمینه‌ی فرهنگی و جهت و نوع کاری که در زندگی دارند، نیازمند عزت نفس هستند.

درباره کتاب عزت نفس در نوجوانان و راه های ارتقاء آن

عزت نفس، برابر است با خودباوری واقعی؛ یعنی؛ خود را آن گونه که هستیم باور کنیم و برای خشنودی خودمان و دیگران تلاش نماییم. عزت نفس واقعاً بر همه سطوح زندگی اثر می‌گذارد. در حقیقت، بررسی‌های گوناگون حاکی از آن است که چنانچه نیاز به عزت نفس ارضاء نشود، نیازهای گسترده‌تری نظیر نیاز به آفریدن، پیشرفت و یا درک و شناسایی استعدادهای بالقوه محدود می‌ماند. به خاطر بیاورید هنگامی که کاری را به بهترین نحو به پایان رسانده‌اید چه احساس خوشی به شما دست داده است. افرادی که احساس خوبی نسبت به خود دارند، معمولاً احساس خوبی نیز نسبت به زندگی خواهند داشت. آن‌ها می‌توانند با اطمینان به خود و اطرافیان، با مشکلات و مسئولیت‌های زندگی مواجه شوند و از عهده آن‌ها برآیند.

در این میان، نوجوانی از دوران مهم و پر فراز و نشیب زندگی افراد محسوب شده و مرحله گذر از دوران کودکی به بزرگسالی با تغییرات فیزیکی و روانی متعددی همراه است. عزت نفس نوجوان یکی از تغییراتی است که دستاورد پدیده بلوغ در این دوران است. مطابق با مطالعات و پژوهش‌های انجام شده، افزایش عزت نفس نوجوان با سلامت جسمانی به‌ویژه در دختران نوجوان رابطه مستقیم دارد. به عقیده متخصصان نوجوانانی که در خانواده‌هایی با بهداشت روانی سالم پرورش پیدا می‌کنند از عزت نفس بالاتری برخوردار بوده و در مقایسه با سایرین با تغییرات دوران بلوغ کنار می‌آیند. کاهش شاخص توده بدنی و برخورداری از تناسب اندام در این نوجوانان بیشتر مشاهده شده و این دسته از افراد کمتر تحت تأثیر گروهای دوستان قرار می‌گیرند. پژوهش‌ها نشان می‌دهد، عزت نفس در دوران نوجوانی احتمال ابتلا به افسردگی، افزایش کلسترول و احتمال ابتلا به اضافه وزن و چاقی را در دوران میانسالی به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. در این خصوص، آزمایشاتی که روی ۲ هزار نوجوان دختر ۱۴ تا ۱۸ سال انجام شد نشان داد، دخترانی که والدین آن‌ها از تحصیلات دانشگاهی برخوردار بوده وضعیت اقتصادی مناسبی داشتند، عزت نفس بالاتری نسبت به دیگر همسالان خود داشته‌اند (فیض‌پور و موحدی، 1395). رژیم غذایی سرشار از پروتئین، کربوهیدرات، میوه و سبزیجات تازه و غلات، انجام تمرینات ورزشی و فضای آموزشی از دیگر عوامل مؤثر شناخته شده در افزایش عزت نفس در دوران نوجوانی است. پژوهشگران معتقدند، تغییرات فیزیولوژیکی مانند اضافه وزن و ایجاد آکنه در این دوران بلوغ ممکن است به کاهش عزت نفس و بروز عوارض پس از آن مانند بیماری‌های جسمی ‌و روحی بینجامد. گفتنی است عزت نفس از جمله فاکتورهای مهم بهداشت روانی در افراد جامعه محسوب می‌شود.

کتاب عزت نفس در نوجوانان و راه های ارتقاء آن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای نوجوانان و افرادی که با این گروه سنی در ارتباط هستند مفید خواهد بود.

بخشی از کتاب عزت نفس در نوجوانان و راه های ارتقاء آن

عزت نفس، از خصوصیات شخصیت هر فرد می‌باشد که برای ارزشیابی و قضاوتی به نسبت پایدار برای او نسبت به خود، دلالت دارد که از تولد تا بزرگسالی علاوه بر تاثیرپذیری کودک از روند رشد جسمانی، تحت تأثیر عامل‌های مختلفی از جمله: خانواده، نزدیکان، مدرسه، فعالیت‌های جسمانی، سلامت جسمانی، پیشرفت تحصیلی و ... قرار می‌گیرد.

به نظر می‌رسد که رابطه‌ی بین پیشرفت تحصیلی و عزت نفس، یک رابطه‌ی دو طرفه باشد؛ یعنی از طرفی داشتن عزت نفس، موجب پیشرفت تحصیلی می‌گردد چرا که در باور داشتن خود و برداشت مثبت از خویشتن در یادگیری، انگیزه برای تحصیل و... اثر گذاشته و موجب پیشرفت تحصیلی می‌شود و از طرفی دیگر، موفقیت‌های تحصیلی در رسیدن به اوج در کار آموزش، موجب افزایش عزت نفس می‌شود.

زوال تدریجی یک زن
نیره موسوی دلخوش
گروه‌درمانی مبتنی بر خودآگاهی برای دانش‌آموزان دبیرستانی
مریم نعیمی
گربه‌ی صرفه‌جو
نسیم نوروزی
درمان مبتنی بر تعامل والد - کودک (PCIT)
چریل بادیفورد مک‌نیل
کتاب کار تنظیم هیجان کودکان
جنا برمن
راهنمای آموزش مهارت های ذهن آگاهی به کودکان و نوجوانان
دبرا ای. بودریک
مصادیق عملی نظریه دلبستگی
سوزان ام . جانسون
تیم بازنده ۱
استفان پاستیس
دیدار با احساسات
لورن روبنشتاین
پردازش های حسی در کودکان
حسن بنی اسدی
اختلال نافرمانی مقابله ای و اختلال سلوک در کودکان
والتر متیس
روش نوین و موثر برای تربیت فرزندان (فرزندپروری)
توماس گوردون
اختلالات درونی سازی شده در کودکان و درمان شناختی رفتاری
سمانه ابراهیمی‌خسمخی
کمک به کودک مضطرب
رانلد راپی
کتاب کار خشم برای کودکان
کریستینا کرس
با نوجوان سرکش چه کنیم؟
راسل بارکلی
عشق و دل بستگی؛ مبنای درمان هیجان مدار
سیدمحمداحسان جلالی طهرانی
پیچیدگی و میان رشتگی؛ معادله‌ روش شناسی تلفیق دانش
منصور متین
درمان شناختی رفتاری اضطراب نوجوانان؛ برنامه مدیریت ترس (کتاب کار)
فیلیپ کندال

نظرات کاربران

احسان
۱۴۰۲/۰۳/۰۱

کتاب بدی نیست و نکات و توضیحات جالبی داره ولی کاشکی نسخه pub اون رو قرار میدادید تا بشه کمی بهتر با کتاب ارنباط برقرار کرد

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۱۱ صفحه

حجم

۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۱۱ صفحه

قیمت:
۳۳,۰۰۰
تومان