دانلود و خرید کتاب چگونه دست از نشخوار فکر برداریم چیس هیل ترجمه هانیه شهبازیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چگونه دست از نشخوار فکر برداریم اثر چیس هیل

کتاب چگونه دست از نشخوار فکر برداریم

معرفی کتاب چگونه دست از نشخوار فکر برداریم

کتاب چگونه دست از نشخوار فکر برداریم نوشتهٔ چیس هیل و اسکات شارپ با ترجمهٔ هانیه شهبازیان در انتشارات امید سخن به چاپ رسیده است. این کتاب به طرح ۷ مرحله‌ای برای کنترل و کاهش تفکرات منفی، نظم بخشیدن به ذهن و آغاز تفکر مثبت در عرض ۵ دقیقه یا حتی کمتر می‌پردازد. بزرگ‌ترین درسی که از خواندن این کتاب می‌گیرید یک حقیقت ساده است و آن اینکه تفکرات شما مشخص کننده پیامد زندگی‌تان هستند. با وجود اینکه هضم این حقیقت سخت است (بخصوص برای شمایی که نسبت به گذشته افکار بیشتری در ذهنتان است) کافی است مثبت‌گرایی را یاد بگیرید.

درباره کتاب چگونه دست از نشخوار فکر برداریم

فکر مزاحم معمولا به یک‌باره نمایان می‌شود، اما وقتی تبدیل به عادت شود تمام زندگی روزمره را مختل می‌کند و مشکلی بزرگ خواهد شد. تفکر بیش از حد، باعث از دست دادن تمرکز بر روی مهم‌ترین مسائل در زندگی می‌شود. اگر توانایی یا عاملی برای توقف افکار منفی و مزاحم وجود داشت آیا از این فرصت استفاده نمی‌کردید؟ این کتاب همان کلید رهایی از تفکرات منفی و توقف نگرانی‌هاست.  این کتاب مشخص می‌کند چرا روش تفکر برای وجود و هستی‌تان مفید است، همچنین چگونه مثبت‌گرایی می‌تواند باعث پیشرفت شما شود و به خواسته‌هایتان از زندگی جامه عمل بپوشاند. پس خود را رها کنید، اجازه ندهید ذهنتان بازهم شما را به دام بی اندازد و کنترل هر آنچه می‌خواهید را در دست بگیرید. درنهایت درس‌ها و ساختاری برایتان محیا می‌شود تا بتوانید به‌جایی که می‌خواهید برسید و تمام این‌ها در این کتاب موجود است.

کتاب چگونه دست از نشخوار فکر برداریم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به افرادی که مایل هستند از دست افکار مزاحم خود خلاص شوند و تمرکز بیشتر و افکار مثبت‌تری داشته باشند، پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب چگونه دست از نشخوار فکر برداریم

۱. بی‌خوابی

بی‌خوابی وقتی ایجاد می‌شود که مردم نتوانند تفکرات خود را متوقف کنند. شاید تمام روز احساس سختی داشته باشید اما وقتی دراز می‌کشید تا بخوابید یا استراحت کنید، تمام مدت بیدارید. سیل افکار در ذهن درباره مسائلی که هنوز انجام نداده‌اید، می‌خواهید انجام دهید یا شاید ضعف در کاری که کردید، به راه می‌افتد. ذهنتان درباره هر چیزی که نمی‌توانید کنترل کنید یا کارهایی که می‌توانستید کنترل کنید و نکردید، نگران است. اینجاست که خود را درون زندان ذهن می‌بینید و نتیجه‌اش بی‌خوابی است.

۲. زندگی همراه با اضطراب

اگر تا وقتی درباره شرایط آینده یا اتفاقی که هنوز نیفتاده، برنامه‌ریزی و فکر نکنید، آرام نمی‌شوید، این نشان می‌دهد که شما در ذهن خود به دام افتاده‌اید. اکثر افراد نمی‌توانند دست از فکر کردن به مواد، الکل یا داروی تجویزشده بردارند و تفکرات خود را به آرامش برسانند. اگر افکار باعث اضطراب در شما می‌شود و از ناشناخته‌ها می‌ترسید و به نظر نیاز به کنترل دارید، این هم نشانگر زندگی کردن در ترس و افتادن در دام ذهن است.

۳. تجزیه و تحلیل بیش از حد همه چیز

نیاز به کنترل همانند هر آنچه برای علائم قبلی گفته شد، ذهن را در خود فرو می‌برد و یکی از مشکلات اصلی ایجاد عادت نشخوار فکر است. نیاز برای کنترل همه‌چیز، یعنی شما سعی می‌کنید آینده نامعلوم را برنامه‌ریزی کنید، پس، از شکست می‌ترسید و نسبت به کاری که می‌کنید تا از اتفاقات بد آینده جلوگیری کنید دچار وسواس فکری می‌شوید. شما در لحظه زندگی نمی‌کنید و بنابراین اضطراب زیادی دارید زیرا ذهنتان درگیر همه‌چیز است. کسی که مسائل را بیش از حد تجزیه و تحلیل می‌کند، به‌راحتی پذیرای تغییر نیست، تغییر به‌ندرت برنامه‌ریزی شده است بنابراین آن را در مارپیچ رو به پایین ذهن خود می‌فرستد تا از مقابله با مسئله‌ای که فعلاً قدرتش را ندارد، اجتناب کند. نتیجه این عادت مهارت‌های ضعیف تصمیم‌گیری به دلیل عدم قطعیت درباره کاری است که باید در مرحله بعد انجام دهد.

۴. ترس از شکست (یا همان کمال‌گرایی)

کمال‌گرایان هم به دنبال کنترل همه چیزند، با این حال پروژه‌ها و محیطشان را کنترل می‌کنند، مطمئن می‌شوند که همه چیز را درست انجام داده‌اند زیرا از خطا کردن می‌ترسند. کمال‌گرایان نمی‌توانند شکست را بپذیرند و تلاش می‌کنند از آن اجتناب کنند. نتیجه این نوع رفتار دور شدن از تصمیم‌گیری‌های بزرگ یا پذیرش فرصت‌های بزرگ است زیرا ترجیح می‌دهند در شرایط وجود ریسک شکست هیچ کاری انجام ندهند.

نظرات کاربران

P.H
۱۴۰۱/۰۶/۱۲

در کل کتاب خوب و کاربردیه. تکنیک‌هایی برای از بین بردن نشخوار فکری ارائه میده که می‌تونه کمک‌کننده باشه. از کتاب نتیجه گرفتم تمرینات ذهن آگاهی انجام بدم.

1106594
۱۴۰۱/۰۴/۰۷

بسیار کتاب مفید وکاربردی بود لذت بردم

فاطمه سادات دهقان
۱۴۰۲/۱۲/۲۵

هفتاد درصد کتاب رو خوندم. ترجمه اون قدر ناروان و بده که محتوای کتاب رو به درستی منتقل نمیکنه. ولی خب راهکارهای کتاب به نظر مفید میان.

میم‌ بانو
۱۴۰۲/۱۱/۰۸

به امید هایتان گوش بدهید

esmat
۱۴۰۲/۰۳/۰۴

کتاب بدی نیست ولی من خودم چون از این تیپ کتابها زیاد خوندم موضوعش برام تکراری بود .

یاس ۱۴۴۱
۱۴۰۲/۰۲/۲۱

خیلی وقته این کتاب رو خریدم اما هربار نتونستم بازش کنم

1984
۱۴۰۲/۰۹/۰۸

یکی از بزرگ‌ترین معضلات ذهنی. حتما بخونید.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۹)
تفکر بیش از حد تنها زمانی تبدیل به اختلال می‌شود که تنها کاری است که انجام می‌دهید و در انجام کارهای دیگر خلل ایجاد می‌کند. وقتی نتوانید کارها را انجام دهید یا از اشتباه کردن بترسید، نشخوار فکر تبدیل به اختلال شده و اضطراب، افسردگی یا سایر مشکلات روانی را به دنبال دارد.
turkan
اعتمادبه‌نفس وقتی به وجود می‌آید که مطمئن هستید که قضاوت‌ها، توانایی‌ها، ارزش‌ها و تصمیمات شما همگی درست‌اند.
Shy
تفکرات کسی که هستید و کسی که می‌خواهید باشید را می‌سازند زیرا تفکرات باعث عمل کردن و عملکرد باعث شکل‌گیری شخصیت می‌شود.
zeinab
افرادی که بیش از حد فکر می‌کنند، بدترین شرایط را تجسم کرده و بر اساس این خیالات مضطرب می‌شوند
Elizee
شکست تنها وقتی محقق می‌شود که می‌ترسید
Shy
افتادن در دام ذهن خیلی ساده است از آنجا که جهان ما را ملزم می‌سازد درباره هر کاری که انجام می‌دهیم، هر آنچه می‌خواهیم و هر چیزی که باور داریم، فکر کنیم. فکر کردن بیش از حد باعث استرس، نگرانی، افسردگی و سایر اختلالات روحیه‌ای می‌شود.
Sajjad
الآن کجا هستید، می‌خواهید کجا بروید و به خودتان باور دارید که می‌توانید به این نتیجه برسی
Elizee
از آنجا که جهان ما را ملزم می‌سازد درباره هر کاری که انجام می‌دهیم، هر آنچه می‌خواهیم و هر چیزی که باور داریم، فکر کنیم. فکر کردن بیش از حد باعث استرس، نگرانی، افسردگی و سایر اختلالات روحیه‌ای می‌شود. افرادی که نشخوار فکر دارند نگران مسئولیت‌پذیری‌شان هستند، اینکه آیا افراد خوبی هستند، آیا انتخاب‌های درستی دارند و آیا مفیدند یا مضر، تفکرات کسی که هستید و کسی که می‌خواهید باشید را می‌سازند زیرا تفکرات باعث عمل کردن و عملکرد باعث شکل‌گیری شخصیت می‌شود. از آنجا که هر روز مطالب زیادی برای فکر کردن وجود دارد، مهم نیست که مغزمان کمی از سرعتش بکاهد.
hamideh50
هنگام پردازش یا وجود انبوه اطلاعات دقت داشته باشید، درباره همه‌چیز فکر کنید، به افکار خود فکر کنید و در یک زمان حواس خود را به یک‌چیز متمرکز کنید.
کاربر ۲۰۳۸۸۰۵
افرادی که بیش از حد فکر می‌کنند، بدترین شرایط را تجسم کرده و بر اساس این خیالات مضطرب می‌شوند
کاربر ۱۱۸۵۶۵۰

حجم

۲۳۵٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۴۲ صفحه

حجم

۲۳۵٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۴۲ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان