دانلود و خرید کتاب متفکران کلاسیک رفاه ویک جورج ترجمه کرم حبیب‌پور گتابی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب متفکران کلاسیک رفاه اثر ویک جورج

کتاب متفکران کلاسیک رفاه

نویسنده:ویک جورج
دسته‌بندی:
امتیاز:
۱.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب متفکران کلاسیک رفاه

کتاب متفکران کلاسیک رفاه نوشته ویک جورج است که با ترجمه کرم حبیب‌پور گتابی در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.  نویسنده استاد بازنشسته در رشته سياست اجتماعی و مددکاری اجتماعی دانشگاه کنت انگلستان است که تا به‌حال کتاب‌های زیادی از او به زبان‌های دیگر ترجمه شده است. 

درباره کتاب متفکران کلاسیک رفاه

مفهوم رفاه مانند بسیاری از مفاهیم دیگر علوم اجتماعی مانند آزادی، برابری، عدالت، قدرت و امثال آن، فاقد تعریف مورد اجماعی است. البته در حاشیه و سطح، ظاهراً تا اندازهای اجماع بر سَر تعریف رفاه اجتماعی وجود دارد، ولی وقتی در معنای آن عمیق‌تر می‌شویم، این اجماع رنگ می‌با زد. در سطح بسیار مادی، مفهوم رفاه به نیازهای مادی پایه در فرد اشاره دارد: غذا، آب، پوشاک، مسکن و نیازهایی از این قبیل. باای نوجود، هیچ توافقی بر سَر این وجود ندارد که عبارت نیازهایی از این قبیل دقیقاً شامل چه چیزی است و یا چه سطحی از نیازهای پایه مورد توافق باید برآورده شوند. علاوه براین، حتی کمترین توافق را در این زمینه شاهدیم که معلوم نیست چه نوع نیازهای مادی غیرپایه‌ای باید در مفهوم رفاه گنجانده شوند، با علم به اینکه این نیازهای غیرپایه در طول زمان از جامعه‌ای به جامعه‌ای تغییر می‌کنند؛ یعنی نیازهای مادی غیرپایه نسبت به مکان و زمان، امری نسبی‌اند. بسیاری از مفسران، به‌طورمثال، داشتن دستگاه رادیو یا تلویزیون را هم جزو نیازهای مادی غیرپایه در جوامع پیشرفته صنعتی دولتمند می‌دانند، ولی وقتی از رفاه مردم در کشورهای فقیر امروزی صحبت می‌کنند، احتمالاً این اَقلام را از فهرست نیازهای مادی غیرپایه حذف می‌کنند. واضح است که این مفسران نمی‌توانند اقلام فوق را حتی قبل از اینکه اختراع شوند، در جوامع درک کنند. رشد و وفور اقتصادی، مدام نیازهای فیزیکی جدیدی ایجاد می‌کند. در سطح غیرمادی، شرایطی وجود دارند که عموماً جزو شرایط پایه و بالطبع جزو یکپارچه رفاه پذیرفته شده‌اند.

این کتاب ویژگی‌های بسیاری دارد، هر فصل دیدگاه یک یا چند متفکر درباره ثروت، فقر و ارضای نیازهای پایه را به بحث می‌گذارد، کتاب دیدگاه متفکران درباره اهمیت منابع گوناگون رفاه انسان را بحث می‌کند: دولت، خانواده، انجمن‌های دوستانه یا خیریه و بازار کار، هم‌چنین این کتاب نشان می‌دهد که چگونه دیدگاه متفکران درباره رضایت از رفاه فردی، تحت تأثیر نوع نگاه آنان به گروه‌های اجتماعی مختلف در جامعه است.

این کتاب به دیدگاه متفکران درباره جایگاه زنان در جامعه توجه ویژه دارد. چون تا این اواخر،گزارش‌های تاریخی از رفاه، این موضوع بسیار مهم را نادیده گرفته‌اند. در فصل‌های مختلف خواهیم دید که حتی برخی از متفکران رادیکال از نظر سیاسی، زنان را فرودست مردان دانسته و اعتقاد داشتند که جایگاه زنان در جامعه، باید محدود به خانه و در نقش همسری یا مادری باشد. در فصل‌های مختلف، توجه ویژه‌ای به دیدگاه متفکران درباره آموزش می‌شود. چون اعتقاد عمومی بر این است که آموزش برای تأمین رفاه فردی و جامعه ضروری است.

این کتاب سعی دارد دید وسیعی از معنای رفاه و اهمیت آن در زندگی بشر ارائه کند و کمک کند تا متفکران جامعه‌شناسی بتوانند وسیع‌تر این قضیه را بررسی کنند. 

خواندن کتاب متفکران کلاسیک رفاه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام دانشجویان و پژوهشگران حوزه جامعه‌شناسی پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۴۲۱ صفحه

حجم

۶٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۴۲۱ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان