دانلود و خرید کتاب مارک متیو لیپمن ترجمه یحیی قائدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب مارک

کتاب مارک نوشته متیو لیپمن است که با ترجمه یحیی قائدی و معصومه رمضانی منتشر شده است. کتاب مارک داستانی فلسفی برای دانش‌آموزان پایه ۱۱ و ۱۲ براساس برنامه فلسفه برای کودکان کاوشگری اجتماعی است.

درباره کتاب مارک

»برنامه درسی فلسفه برای کودکان» در حدود دهه ۱۹۶۰ در مؤسسه پیشبرد فلسفه برای کودکان با مدیریت متیو لیپمن طراحی شد. این برنامه با هدف پرورش مهارت‌های استدلال و تفکر؛ که از نظر لیپمن باید در دوران کودکی پرورش یابد؛ شکل گرفت. در واقع لیپمن دریافت که دانشجویان فاقد قدرت استدلال و تفکر هستند و از سویی معتقد بود که تقویت و پرورش چنین مهارت‌هایی باید در دوران کودکی صورت می‌گرفته است. بنابراین به این نتیجه رسید که برای پرورش مهارت‌های تفکر باید اقداماتی در مدارس صورت گیرد. به همین دلیل به فکر ارائه ساختاری جدید با نام «فلسفه برای کودکان» افتاد تا از این طریق فلسفه را وارد مدارس کند.

در سال ۱۹۷۴ لیپمن مؤسسه پیشبرد فلسفه برای کودکان را به همراه همکارش خانم آن مارگارت شارپ جهت بسط و توسعه فلسفه برای کودکان تأسیس کرد و با گسترش موضوعات جدید برای کودکان، این برنامه را مطرح ساختند. در این راستا، مؤسسه پیشبرد فلسفه برای کودکان، مواد آموزشی برنامه درسی فلسفه برای کودکان را که شامل داستان‌هایی برای کودکان و کتاب راهنمای معلم بود منتشر ساختند.

کتاب حاضر از جمله داستان‌هایی است که در این مؤسسه و برای دانش‌آموزان پایه ۱۱ و ۱۲ طراحی شد.

مارک ، داستان پسری ۱۶ ساله است که مگر در موارد اجبار همه آنچه را که باید پیاده راه برود به دویدن می‌گذراند. او دانش‌آموز دبیرستان است و در تیم بسکتبال مدرسه بازی می‌کند. بیشتر اتفاقات داستان در مدرسه‌ای صورت می‌گیرد که مارک در آن تحصیل می‌کند. محور اصلی داستان را ویرانگری در مدرسه تشکیل می‌دهد، که به نظر می‌رسد عامل اصلی آن مارک است. کلاس مطالعات اجتماعی که معلم آن خانم ویلیامز می‌باشد، کلاسی است که بحث‌های فراوانی در آن صورت می‌گیرد، موضوعاتی چون کاربرد معیارها، آزادی، عدالت، قانون، قضاوت، دموکراسی، جامعه، همکاری و رقابت، مباحث اصلی این کلاس را تشکیل می‌دهد. مباحث مارک را عمدتاً مکالمات بین دانش‌آموزان کلاس تشکیل می‌دهد و خانم ویلیامز آن را هدایت می‌کند. در این کتاب تلاش شده است تا با ایجاد بافت اجتماعی در کلاس و با توجه به موقعیت سنی دانش‌آموزان، به بحث پیرامون مسائلی که دانش‌آموزان در اجتماع با آن مواجه می‌شوند بپردازند. در فرایند کلاس، بچه‌ها تلاش می‌کنند منطقی باشند، برای افکار و عقایدشان استدلال ارائه دهند و به تعمق بپردازند. هدف این درس این است که به دانش‌آموزان کمک کند تا به طور مؤثر درباره ماهیت جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کنند، بیاندیشند. این داستان در ۸ فصل ارائه شده است و از نظر فلسفی در حیطه فلسفه اجتماعی قرار دارد و برای درس مطالعات اجتماعی طراحی شده است. از نظر لیپمن هدف درس مطالعات اجتماعی ایجاد شناخت نسبت به جامعه‌ای که دانش‌آموزان در آن زندگی می‌کنند و جامعه‌پذیر کردن آنها و همچنین ایجاد توانایی تفکر عمیق و نقد مستدل نسبت به قوانین و هنجارهای جامعه‌ای که دانش‌آموزان به آن تعلق دارند، است.

خواندن کتاب مارک را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دانشجویان فلسفه تعلیم و تربیت و مربیان فلسفه برای کودک پیشنهاد می‌کنیم.


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۹۴ صفحه

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۹۴ صفحه

قیمت:
۱۱,۰۰۰
تومان