دانلود و خرید کتاب از سقیفه تا شهادت امام حسین (ع) سیدمسعود طاهری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب از سقیفه تا شهادت امام حسین (ع) اثر سیدمسعود طاهری

کتاب از سقیفه تا شهادت امام حسین (ع)

انتشارات:نشر گنجور
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۳از ۷ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب از سقیفه تا شهادت امام حسین (ع)

کتاب از سقیفه تا شهادت امام حسین (ع) نوشته سید مسعود طاهری است. این کتاب به نخستین واقعه پس از رسول خدا تا سرانجام قیام خونین سیدالشهدا (ع) می‌پردازد.

درباره کتاب از سقیفه تا شهادت امام حسین (ع)

واقعه سقیفه بنی ساعده نخستین واقعه پس از رحلت پیامبر اسلام (ص) در سال ۱۱ هجری قمری بود که در آن ابوبکر بن ابی قحانه به عنوان خلیفه مسلمانان انتخاب شد. پس از وفات حضرت محمد(ص)، امام علی (ع) و برخی دیگر از اصحاب مشغول تدارک مراسم تدفین وی بودند. در همان زمان عده ای از انصار به رهبری سعد بن عباده بزرگ قبیله خزرج در محلی به نام سقیفه بنی ساعده جمع شدند تا برای انتخاب رهبر خود پس از پیامبر (ص) تصمیم بگیرند به نظر برخی مورخین این اجتماع فقط برای تعیین حاکمی برای شهر مدینه بوده است. با ورود برخی از مهاجرین به جلسه مجادلات به سمت تعیین جانشین پیامبر برای رهبری تمام مسلمانان تغییر مسیر داد و در نهایت با ابوبکر به عنوان خلیفه مسلمین بیعت شد. این اتفاق مسیر تاریخ اسلام را تغییر داد و این کتاب این ماجرا تا شهادت اما حسین (ع) را روایت می‌کند.

خواندن کتاب از سقیفه تا شهادت امام حسین (ع) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به تاریخ اسلام پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب از سقیفه تا شهادت امام حسین (ع)

اهل سنت برای مشروعیت بخشیدن به حاکمیت و خلافت ابوبکر به اصل اجماع استناد کرده اند این در حالی است که به نوشته تاریخ نگاران انتخاب ابوبکر مورد پذیرش عمومی نبود پس از این واقعه افرادی مانند حضرت علی (ع)، فاطمه زهرا (س)، فضل و عبدالله پسران عباس عموی پیامبر و نیز برخی اصحاب معروف پیامبر مانند سلمان فارسی، ابوذر غفاری، مقداد بن عمرو، زبیر ابن عوام و حذیفه بن یمان به برگزاری شورای سقیفه و نتیجه آن اعتراض کردن. شیعیان واقعه سقیفه و نتایج آن را برخلاف تصریحات پیامبر اسلام (ص) مبنی بر جانشینی امام علی (ع) به ویژه در غدیرخم می‌دانند.

واقعه سقیفه بنی ساعده که مبتنی بر سنت های قبیله ای در جاهلیت بود اولین و بزرگ ترین انحراف و شکافی بود که بین مسلمانان به وجود آمد.

پیغمبر اسلام در مرض موت خود اسامه بن زید را فرمان داد که هر چه سریعتر در رأس لشکری انبوه از مهاجرین و انصار به سوی موته فلسطین به جنگ رومیان بشتابد و افرادی مانند ابوبکر و عمر به همراهی اسامه نام برد و بسیار در بسیج این لشکر تأکید نمود و حتی اسامه گفت: «شما اکنون بیمارید و ما دل ندهیم شما را بدین حال رها سازیم» در این حال جماعت انصار به سراغ سعد بن عباده رفته وی را به سقیفه بنی ساعده آوردند و چون عمر شنید ابوبکر را خبر داد و هر دو به اتفاق ابوعبیده جراح به سوی سقیفه شتافتند. خلق انبوهی را در آنجا گرد آمده یافتند که سعد در میان آنها به بستر بیماری خفته بود نزاع درگرفت و ابوبکر ضمن سخنرانی مفصلی گفت: «ای مردم! من چنین صلاح می دانم که شما با یکی از این دو (عمر یا ابوعبیده) بیعت کنید که این دو که از هر جهت به این امر شایسته اند». 

نظرات کاربران

Amin Beygi
۱۴۰۱/۰۴/۱۷

اطلاعات ویکی پدیا طوری بود، گاها به نعل و میخ میزد برای اظهار بیطرفی اما برای کسی که اطلاعات جمع بندی شده و کپسولی از این ماجراها توی ذهنش داشته باشه، بد نیست؛ هرچند بعیده که فارسی زبان باشی و این

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۰٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۵۴ صفحه

حجم

۶۰٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۵۴ صفحه

قیمت:
۵,۰۰۰
تومان