دانلود و خرید کتاب سیدعلی سیستانی احمد علامه فلسفی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سیدعلی سیستانی اثر احمد علامه فلسفی

کتاب سیدعلی سیستانی

معرفی کتاب سیدعلی سیستانی

کتاب سیدعلی سیستانی نوشته احمد علامه فلسفی است که به زندگی، آرا و آثار  آیت الله سید علی حسینی سیستانی از علما و مجتهدان شیعه می‌پردازد.

 درباره  آیت الله سید علی حسینی سیستانی

 آیت الله سید علی حسینی سیستانی، ۱۳ مرداد ۱۳۰۹ش (۹ ربیع‌الاول ۱۳۴۹ قمری) در مشهد متولد شد. پدرش سید محمدباقر، از عالمان شیعه و مادرش فرزند سید رضا مهربانی سرابی بود. جدّ او سید علی سیستانی، از شاگردان میرزای شیرازی در نجف بود که در سال ۱۳۱۸ قمری به مشهد بازگشت.

آیت الله سیّد علی سیستانی از مراجع تقلید شیعیان و استاد درس خارج فقه و اصول در نجف است. تحصیلات حوزوی را در مشهد، قم و نجف آموخت و در درس سید محمد حجت کوه‌کمره‌ای ، آیت الله بروجردی و آیت الله خویی حاضر شد. او پس از درگذشت آیت الله خویی در سال ۱۴۱۳ قمری به مرجعیت رسید و در جریان تغییر نظام و تصویب قانون اساسی جدید عراق پس از صدام حسین، نقش جدی ایفا کرد.

آیت الله سیستانی در جریان حمله گروه داعش به عراق و پیشروی آنان به سمت مرکز و جنوب عراق، دفاع از کشور را واجب کفایی خواند. برخی از آثار فقهی وی مانند «قاعدة لا ضرر و لا ضرار»، در قالب تقریر منتشر شده است. بسیاری از مراکز علمی و آموزشی، کتابخانه‌ها و مراکز خدمات اجتماعی در نقاط مختلف جهان از جمله ایران، ترکیه، عراق، بریتانیا و لبنان، با مدیریت دفتر آیت الله سیستانی راه‌اندازی شده است.

 خواندن کتاب  آیت الله سید علی حسینی سیستانی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 دانشجویان و علاقه‌مندان به فلسفه و شناخت دانشمندان و علمای اسلامی

بخشی از کتاب آیت الله سید علی حسینی سیستانی

آیت‌الله سیستانی به یقین یکی از قدرتمندترین علمای دوران معاصر شیعه است؛ قدرتی که منبعث از سلوک، ساده زیستی و سبک زندگی مومنانه این مرجع عالیقدر تشیع و نفوذ معنوی حاصل از این نوع زندگی همراه با ساده زیستیِ حقیقی است. آنهایی که به دیدار ایشان در عراق رفته‌اند یادآور می‌شوند که این مرجع تقلید از برخی از بدیهی‌ترین ابزارهای زندگی معمول برخوردار نیست، چرا که اعتقاد دارد تا زمانی که این ابزارها برای عموم مردم قابل دسترسی نباشد، نباید به بیت مرجعیت راه یابد.

همین سبک زندگی در اصطلاح طلبگی، باعث می‌شود که تنها با مرور فتوای ایشان، صدهاهزار عراقی به جنگ تکفیری‌ها بروند و پیشروی سریع این گروهک‌های تروریستی را کند نمایند. این نفوذ تا آنجا پیش رفته که بان‌کی‌مون دبیرکل سازمان ملل برای رسیدگی به بحران عراق به دیدار این مرجع شیعه می‌رود و کنفرانس خبری‌اش را در بیرون خانه ساده این مرجع تقلید برپا می‌کند؛ اتفاقی که شاید در تاریخ کمتر رخ داده باشد.

اعلان جهاد

در پی ظهور داعش، سقوط موصل و پیشروی نیروهای داعش به سمت بغداد و کربلا، این مرجع تقلید شیعه، به‌طور بی‌سابقه فتوای جهاد صادر کرد. برای دفاع از شیعیان خواسته تا «سلاح بردارند و با تروریست (داعش) مبارزه کنند». سخنگوی وی اعلام کرده‌است که «شهروندانی که قادر به حمل اسلحه هستند، وظیفه دارند که در دفاع از کشور و مردم خود و اماکن مقدس، به نیروهای امنیتی کشور بپیوندند». شیخ مهدی کربلایی نماینده سید علی سیستانی و خطیب نماز جمعه کربلا گفت «هر که توانایی دارد باید به دفاع از عراق و ملت و مقدسات آن بپردازد و این امر بر دیگران ساقط است». در پی این فتوا و نام‌نویسی تعداد زیادی از مردم، نیروهای بسیج مردمی عراق (به عربی حشد شعبی) تشکیل شد. این نیروها نقش حیاتی در بازپس‌گیری شهرهای اشغال شده عراق مانند رمادی و تکریت از سلطه داعش داشته‌اند. سید علی سیستانی در نامه‌ای ۲۰ ماده‌ای به رزمندگان عراقی توصیه‌های لازم برای تحقق جهاد واقعی را در قالب ۲۰ فرمان صادر کرد و از آنان خواست در نبرد با داعش از حدود دستورها دین تجاوز نکنند. او با استناد به متون اسلامی این نیروها را از هرگونه تعرض به غیر مسلمانان و اموال آنان، هتک حرمت اسیران و بدنهای کشته شدگان بر حذر داشت. و سرانجام با پیشروی‌های مردمی عراق شهرهای زیادی از جمله مقر خلافت و فرماندهی داعش، شهر موصل عراق پاکسازی و آزاد شد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۷۳٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۹۲ صفحه

حجم

۳۷۳٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۹۲ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان