دانلود و خرید کتاب چگونه نمیریم مایکل گرگر ترجمه متین کریمی کردستانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چگونه نمیریم اثر مایکل گرگر

کتاب چگونه نمیریم

نویسنده:مایکل گرگر
انتشارات:نشر گنجور
دسته‌بندی:
امتیاز:
۲.۳از ۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب چگونه نمیریم

کتاب چگونه نمیریم نوشته مایکل گرگر است که با ترجمه متین کریمی کردستانی منتشر شده است. این کتاب روش‌های مهمی درباره زندگی طولانی‌تر را به شما یاد می‌دهد.

درباره کتاب چگونه نمیریم

در این کتاب علل اصلی مرگ و میر زودرس در جمعیت ایالات متحده آمریکا، از جمله بیماری‌های قلبی، دیابت، فشار خون بالا و انواع سرطان‌های رایج مورد بررسی قرار گرفته شده است. گِرِگِر در این کتاب بر مبنای صدها تحقیق علمی نشان می‌دهد، که چگونه یک تغذیه خوب و سالم می‌تواند سلامت شما را بیش از هر رژیم و یا قرصی بهبود ببخشد. 

بیشترین عامل مرگ و میر در ایالات متحده قابل پیشگیری است، در واقع مربوط به چیزی است که می‌خوریم. رژیم غذایی نادرست یکی از علل مرگ‌های زودرس و ناتوانی‌ها است. مطمئناً رژیم غذایی باید به عنوان پُر اهمیت‌ترین موضوع در مدارس پزشکی آموزش داده شود، اما به واقع این گونه است؟

در ایالات متحده، تنها یک چهارم از مدارس پزشکی یک دوره اختصاصی برای تغذیه را ارائه می‌دهند. اما همین روش تغذیه مادربزرگ نویسنده را نجات داد، به او گفته بودند در ۶۵ سالگی می‌میرد اما با تغییر رژسم غذای‌اش ۳۱ سال دیگر زندگی کرد، همین موضوع نویسنده را به این فکر انداخت که به دنبال آموزش علم تغذیه در پزشکی برود و این کتاب نتیجه مطالعه او است. 

خواندن کتاب چگونه نمیریم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به شناخت تغذیه در سلامت پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب چگونه نمیریم

حتی گیاه خواران هم چنانچه غذاهای فرآوری شده زیادی بخورند، موجب می‌شود، که به میزان بالایی از بیماری‌های مزمن رنج ببرند. برای مثال در هند، میزان گسترش دیابت، بیماری قلبی، چاقی و سکته مغزی بسیار سریع‌تر از حد انتظار بوده است. این موضوع به دلیل کاهش "مقدار کل مصرف مواد غذایی کامل بر پایه گیاهی" است، از جمله تغییر دادن برنج قهوه‌ای به سفید و جایگزینی دیگر کربوهیدرات‌های تصفیه شده و میان وعده‌های بسته بندی شده و فست فودی به جای محصولاتی مانند حبوبات، میوه، سبزیجات، غلات کامل، آجیل و دانه‌ها است. به طور کلی می‌توان، ارتباط بین کاهش مصرف مواد غذایی سالم و میزان تقویت بیماری‌ها را به صورت مصرف کمتر غذاهای گیاهی کامل و مصرف بیشتر محصولات حیوانی و فرآوری شده تعریف کرد.

مورد دیگر برای بیان این منظور، یک شاخص کیفیت مواد غذایی است، که نشان دهنده درصد کالری است که مردم از مواد غذایی گیاهی فرآوری نشده  و غنی از مواد مغذی در مقیاس ۰ تا ۱۰۰ درجه بندی می‌شوند. نمره بالاتر نشان دهنده این است که چربی بدن افراد در طول زمان کاهش پیدا می‌کند، و نمره کمتر باعث افزایش چاقی شکم (۴۳)، فشار خون بالا (۴۴)، کلسترول بالا و تری گلیسیرید بالا خواهد شد. محققان برای مقایسه رژیم‌های غذایی، ۱۰۰ زن مبتلا به سرطان سینه را با ۱۷۵ زن سالم مورد بررسی قرار دادند. محققان نتیجه گرفتند، نمره شاخص رژیم غذایی گیاهی (در افراد سالم از ۳۰ بیشتر و در افراد بیمار کمتر از ۱۸ بود). در نتیجه رژیم غذایی گیاهی احتمال شانس ابتلا به سرطان سینه را بیش از ۹۰% کاهش می‌دهد. 

متأسفانه اکثر آمریکایی‌ها به سختی می‌توانند نمره ۱۰ را به دست آورند. بر اساس برآوردهای وزارت کشاورزی ایالات متحده، ۳۲% کالری ما از غذاهای حیوانی، ۵۷% از غذاهای گیاهی فرآوری شده و تنها ۱۱% از غلات کامل، لوبیا، میوه‌ها، سبزیجات و آجیل به دست می‌آید.  در مقیاس ۱ تا ۱۰، رژیم غذایی آمریکایی حدود ۱ را به خود اختصاص می‌دهد.

چه درصدی از آمریکایی‌ها، از توصیه‌های "ساده ۷ گانه" انجمن قلب آمریکا پیروی می‌کنند؟ ۱۹۳۳ مرد و زن مورد بررسی قرار گرفتند، غالبا ۲ یا ۳ مورد از ۷ توصیه را رعایت کردند، اما تعداد معدودی به سختی توانستند همه ۷ توصیه ساده را انجام دهند.  در واقع تنها یک فرد توانسته بود که تمام هفت توصیه را رعایت کند. ۱ نفر از نزدیک به ۲۰۰۰ نفر!! در نتیجه رئیس انجمن قلب آمریکا پاسخ داد: "همه این موارد باید متوقف شود". 

نظرات کاربران

fateme I
۱۴۰۱/۰۶/۱۱

کتاب درمورد فواید رژیم های گیاهیه کتاب خوب و مفیدی و کاملا علمی صحبت میکنه و نویسنده ش آقای گرگر هم که توی این حوزه ثابت شده هست اما ترجمه بشدت بد انگار زدن تو مترجم گوگل ترجمه کردن وقتی میخوندم

- بیشتر
کاربر ۳۶۹۱۷۴۶
۱۴۰۲/۰۳/۲۶

سلام، کتاب بسیار علمی و پرباری هست و همه چیز رو درمورد بیماریها و علل و درمانش کامل بیان کرده درکل به فواید بیشمار گیاهخواری و میوه ها و اجتناب از مصرف گوشت ، تخم مرغ،لبنیات اشاره دارد ولی جمله

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۴۵۳ صفحه

حجم

۹٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۴۵۳ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان