دانلود و خرید کتاب راهنمای مشاوره خوانندگان برای کتاب های غیرداستانی نیل وایت ترجمه سیدامیرحسین میرابوطالبی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب راهنمای مشاوره خوانندگان برای کتاب های غیرداستانی اثر نیل وایت

کتاب راهنمای مشاوره خوانندگان برای کتاب های غیرداستانی

معرفی کتاب راهنمای مشاوره خوانندگان برای کتاب های غیرداستانی

کتاب راهنمای مشاوره خوانندگان برای کتاب های غیرداستانی نوشته نیل وایت است که با ترجمه سیدامیرحسین میرابوطالبی منتشر شده است.

درباره کتاب راهنمای مشاوره خوانندگان برای کتاب های غیرداستانی

امروزه، در نظر اهل فرهنگ و اندیشه، افول کتابخوانی یکی از ملموس‌ترین بحران‌‌های جامعۀ ماست. هر روز اخبار و آمار جدید و گاه مبالغ‌هامی‌زی دربارۀ بحران کتابخوانی و درصد روبه کاهش کتابخوان‌‌ها می‌شنویم. گاهی قیمت کتاب عامل روی گرداندن از کتابخوانی معرفی می‌شود و گاهی محتوای نامناسب کتاب‌ها، ترجمه و تألیف‌های بد و شیوع رسانه‌های دیجیتال. اما تأمل دربارۀ برخی سؤال‌ها شاید نگاه ما را به خواندن و چالش اصلی آن تغییر دهد: آیا می‌توانیم تفاوت بارزی میان خواندن و نخواندن قائل شویم؟ آیا نخواندن، همیشه و در هر حال، آسیب است؟ آیا مشکل بسیاری از خوانندگان بالقوه این نیست که نمی‌دانند چه کتابی بخوانند؟ آیا بهتر نیست، به جای راهنمایی مخاطبان با رویکردی هنجاری، اشتیاقی برای خواندن مطابق با نگرش شخصی در خوانندگان ایجاد کنیم؟ در مجموعۀ «خواندن»، به دنبال نشان دادن جنبه‌هایی از این مسائل هستیم که در بحث‌های امروزی ما کمرنگ هستند. کتاب‌های غیرداستانی شامل گستره‌ای وسیع و جذاب از کتاب‌ها می‌شود که در کانون توجه خدمت مشاورە خوانندگان قرار ندارد. نیل وایت در این کتاب و درجایگاه راهنمای مشاورۀ خوانندگان برای کتاب‌های غیرداستانی ابتدا مفاهیم اصلی خدمت مشاورۀ خوانندگان را در حیطۀ کتاب‌های غیرداستانی توضیح می‌دهد و سپس، با کاوش موضوعی در این کتاب‌ها، عوامل کشش هر موضوع را توضیح می‌دهد و انواع کتاب‌های رایج در هر موضوع، نویسندگان مهم و نمونه‌هایی از نوشته‌های معیار آن را معرفی می‌کند. 

خواندن کتاب راهنمای مشاوره خوانندگان برای کتاب های غیرداستانی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به مطالعه پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب راهنمای مشاوره خوانندگان برای کتاب های غیرداستانی

برای پا گذاشتن در مسیر غیرداستانی، باید به یاد داشته باشیم که همە یک کتاب را به دلیلی مشابه انتخاب نمی‌کنند، و هیچ استاندارد خوانندگان مشخصی وجود ندارد که بتواند تضمین کند کتابی مورد استقبال یک خواننده قرار می‌گیرد یا نه. کتاب پیش رویتان میان خوانندگان یا مسیر انتخابی‌شان برای سفر در دنیای غیرداستانی تفاوتی قائل نمی‌شود، فرقی نمی‌کند که خواندنشان به قصد لذت، استراحت یا آموختن باشد. علاوه براین کتاب‌هایی که داستان محور هستند را نیز کنار نمی‌گذاریم. این کتاب نقش‌های است برای تمام دنیای بی‌اندازه غیرداستانی. امیدوارم که خوانندگان و کتابداران آن را حاوی کتاب‌هایی غنی ببینند که بی‌صبرانه منتظر خواندن‌شان یکی پس از دیگری باشند، برای شخص من برانگیزاننده‌ترین بخش خدمت مشاورۀ خوانندگان همین بخش است. رسم بر این است که خدمت مشاورۀ خوانندگان را تنها به بخش داستانی محدود بدانیم. عمدتا نخواسته‌ایم که برای یافتن کتاب‌های خواندنی خوب برای مراجعه کنندگانمان از تقسیمات ردهبندی دیویی عبور کرده و وارد قسمت غیرداستانی قفسه‌هایمان شویم. وقتی خوانندگان از ما پیشنهاد کتاب می‌خواهند، وقتی می‌خواهیم کتاب‌هایی را برای فهرست کتاب‌های موثق مشخص کنیم، و حتی، تا حد زیادی، وقتی نمایش کتاب ترتیب می‌دهیم، گرایش به تمرکز بر حوزۀ داستانی داریم. ابزار مرجع مرسوم مانند ژانر فلکتینگ ناولیست؛ حالا اینو بخون بعد از این چه بخوانم؟ و بسیاری از کتاب‌های مرتبط با ژانر‌های مختلف منتشرشده از سوی انتشارات انجمن کتابداری امریکا و الیبرریز آنلیمیتد همگی روی حوزۀ داستانی متمرکز شد‌ه‌اند. 

نظرات کاربران

آیلین
۱۴۰۱/۱۰/۳۰

خیلیییییییییییییییییییییییییییی بده

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۴۴۰ صفحه

حجم

۲٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۴۴۰ صفحه

قیمت:
۷۱,۰۰۰
۳۵,۵۰۰
۵۰%
تومان