دانلود و خرید کتاب قدرت فکر سری سوامی شیواناندا ترجمه رضا رامز
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب قدرت فکر اثر سری سوامی شیواناندا

کتاب قدرت فکر

معرفی کتاب قدرت فکر

کتاب قدرت فکر اثری از سری‌ سوامی شیواناندا نویسنده هندی است که با ترجمه رضا رامز به چاپ رسیده است.

 درباره کتاب قدرت فکر

این کتاب آموزنده موجب تحول در زندگی می‌شود. هر کسی که با علاقه و توجه این کتاب را مطالعه کرده، طبیعت شخصی‌اش تغییر کرده و رفتار و شخصیتش متحول شده است. اعتماد به نفس خوب و تصمیم‌گیری دقیق ما را بر آن داشت ادعا کنیم هر کسی که این کتاب را نخواند، در آماده‌سازی نیروی ارادهٔ خود، که موجب تغییر و تجلیل زندگی شخصی و سرنوشت می‌شود، دچار شکست شده است. این کتاب مملو از راهنمایی‌های مجازی است، که جهت مبدل ساختن شخصیات و صفات ما به نیروهای تأثیرگذار و افسون‌گر درج شده است. همچنین این مطالب زندگی‌های ما را در قالب داستان‌های بزرگ حماسی درآورده است، که آشکارکنندهٔ حقیقت الهی، نور الهی و کمال الهی است. حقیقت الهی آن چیزی است که ما آن را تقدیس می‌کنیم و گرامی می‌داریم. نور الهی را با خود حمل می‌کنیم و کمال الهی آن چیزی است که ما آن را در هستی درون‌مان نگه‌داری می‌کنیم.

پس این اثر، یک کتاب ساده، آسان و الهام‌بخشی است که روش‌های بسیاری پیرامون پرورش و تربیت نیروی اندیشه (قدرت فکر) داراست. همچنین این کتاب پیشنهادات مفید بسیاری که ما را قادر می‌سازد به قلمروی ماوراءِ فکر و قدرت آن، یعنی اقلیم تجربهٔ برتر و خرد کیهانی برسیم، ارائه می‌کند.

شیواناندا به کمک عشق بی‌پایانش که شامل حال همگان است و انرژی‌های ناتمامش که برای خدمت به هر انسانی است، خود را برای تمامی انسان‌ها و در تمامی مراحل زندگی سودمند کرده و کتاب‌هایی پیرامون موضوعات مختلف در باب اشراق و طریقت معنوی نوشته است. او روح تمامی فرهنگ معنوی هندی را در خود داراست.

در آثار و کتب شیواناندا « خرد زندگی » همواره مورد تکریم واقع شده است. اثر حاضر که در جای خود بسیار ستودنی است، موارد ارزشمندی را تقویم هر دو قشر افراد عادی و افراد جامعهٔ معنوی نموده است. این اثر به‌خصوص برای افرادی که به هیچ دینی عقیده ندارند، عشق الهی ندارند، به هیچ موضوعی ایمان ندارند و با این وجود علاقه‌مند و مشتاق به زندگی در خلوص، آرامش، سعادت، پیشرفت، شادی و قدرت، بسیار سودمند و ارزشمند است.

شیواناندا سعی کرده است در این اثر به‌طور مجازی، دانش پویای قدرت فکر را در سه حوزهٔ مجزا ارائه کند:

۱. حوزهٔ روانشناسی کاربردی سطح بالا: در اینجا شیواناندا فکر را در قالب نیروهایی که سیما را می‌تراشد، شخصیت را شکل می‌دهد، سرنوشت را تغییر می‌دهد و زندگی را تماماً موفق می‌کند، بیان کرده است.

۲. حوزهٔ فراروانشناسی کامل: در این قسمت شیواناندا این موفقیت را بیان می‌کند که ذهن آدمی مغز و مرکز نیروها و عوامل غیرعادی و ماورایی است. شیواناندا خوانندگان را وادار می‌کند که این قوا را بهره‌برداری کنند و آنها را در زندگی بیرونی‌شان فعال سازند، این قوا استعدادهای برتر گوناگونی را فرمان می‌دهند.

۳. حوزهٔ درک افضل: شیواناندا هر جا که شیوه‌ای را تشریح می‌کند، یا از برتری فکر سخن می‌گوید، سعی دارد ما را به قلمروهای درک الهی، یعنی جایی که ذهن از تفکر باز می‌ایستد رهنمون سازد و با آگاهی خالص آشنا کند.

این اثر سپس شیواناندا را در قالب روانشناس عملی، پزشک، فراروانشناس و یوگی معرفی می‌کند و بدین ترتیب به افراد کمک می‌کند که آیندهٔ خود را بسازند و در زندگی موفق شوند و نیروی فکر را کسب کنند و با کسب قدرت فکر، به نیروهای غیرعادی آن دست یابند. این کتاب همچنین به افراد کمک می‌کند که به تهذیب و پرورش فکر از طریق نظم فکری نائل شوند و از توانایی‌شان برای سالم‌سازی و سازندگی فکر استفاده کنند و ارتعاشات فکری را القاء کنند و با آرامش، شادی و انجام امور به نحو احسن و نیل به درک خداوند که هدف است، سعادتمند شوند. همچنین سرنوشت نهایی زندگی تمام انسان‌های روی زمین را به انجام برسانند.

خواندن کتاب قدرت فکر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

دانشجویان، افراد بالغ، دکترها، حقوق‌دانان، تُجّار، جویندگان حقیقت و عاشقان خداوند همگی می‌توانند در صفحات این کتاب راهنمایی‌ها و دستورالعمل‌های بسیاری پیرامون پرورش فکر و نیروی اندیشه بیابند و زندگی‌شان را مثبت، پویا، غنی، پیروز و پرنشاط کنند.

 بخشی از کتاب قدرت فکر

فراگیری قدرت فکر از طریق خلوص معنوی

فردی که حقیقت را بازگو می‌کند و دارای خلوص معنوی است، همیشه دارای افکار قدرتمندی است. کسی که از طریق تمرین و ممارست بسیار توانسته است که خشم را کنترل کند، دارای قدرت فکر شگفت‌آوری است. زاهدی که دارای فکر بسیار قدرتمندی است، وقتی که کلمه‌ای را می‌گوید، این کلمه تأثیر شگرفی بر اذهان بقیهٔ افراد می‌گذارد.

تقوا، پرهیزگاری و مجاهدت بهترین منابع برای قدرت روانی هستند. خلوص منجر به خرد و جاودانگی می‌شود. خلوص بر دو نوع است درونی یا روانی و بیرونی یا جسمانی.

خلوص روانی اهمیت بیشتری دارد. خلوص جسمانی هم مورد احتیاج است. با برقراری خلوص روانی درونی و شادی و شعف ذهنی، ذهن یک‌سویه تمامی احساسات (۵ حس) را نابود کرده و قدرت لازم برای شناخت و درک خویشتن (خود حقیقی) کسب می‌شود.

قدرت فکر از طریق تمرکز

هیچ محدودیتی برای قدرت فکر انسان وجود ندارد. با تمرکز بیشتر ذهن انسان، قدرت بیشتری در یک نقطه حاصل می‌شود. اشعه‌های ذهن در افراد مادی‌گرا پخش و متفرق می‌شود. انرژی روانی این افراد در جهات گوناگونی صرف می‌شود. برای مقاصد تمرکز، این اشعه‌های پراکنده می‌بایست از طریق تمرین تمرکز جمع‌آوری شوند، سپس به سمت خداوند معطوف شوند.

توجه‌تان را پرورش دهید، تا از قدرت خوب بهره‌مند شوید. داشتن ذهنی آرام و روشن لازمهٔ تمرکز است. ذهن را همواره آرام و ساکت نگه دارید. همیشه شاد و بشاش باشید. سپس می‌توانید به‌تنهایی تمرکز کنید. در متمرکز کردن افکار نظم و پشتکار داشته باشید. همیشه در رأس ساعت ثابت، ۴ صبح در یک مکان ثابت بنشینید.

تجرد، تمرین تنفس، کاهش آمال و آرزوها، بی‌طرفی (بی‌غرضی)، سکوت، عزلت‌نشینی، نظم بخشیدن به احساسات (حواس)، تکرار نام‌های خدا، کنترل خشم، ترک مطالعهٔ رُمان و روزنامه و نرفتن به سینما همگی به تمرکز کمک می‌کند.

انجام بیش از اندازهٔ اعمال جسمانی، صحبت زیاد، خوردن زیاد، معاشرت بیش از اندازه با افراد دنیوی (مادی‌گرا)، راه رفتن زیاد، افراط در عمل جنسی همگی موانعی بر سر راه تمرکز هستند.

قدرت فکر، از طریق تفکر برنامه‌ریزی‌شده

تفکر اتفاقی و ناخواسته را نابود کنید. یک شئ را بردارید و به جنبه‌های گوناگون آن بیندیشید. وقتی که روی یک شئ یا موضوع فکر می‌کنید، هرگز نگذارید که هیچ اندیشهٔ دیگری وارد ذهن خودآگاه‌تان شود. در صورت بروز چنین اتفاقی، ذهن را دوباره متوجه همان شئ یا موضوع کنید. به عنوان مثال، شما شروع به تفکر پیرامون زندگی و آموزش‌های یکی از اساتید معنوی می‌کنید. به زادگاه، دوران کودکی‌اش، شخصیتش، تقوایش، آموزش‌هایش، آثار مکتوبش، فلسفه‌اش، به برخی از کارهای برجسته‌اش کراماتش و شاگردانش فکر کنید.

به همگی این موضوع‌ها یکی بعد از دیگری فکر کنید. با دقت آنها را بررسی کنید. تمامی ذهن‌تان را به یک مورد معطوف کنید. سپس به سراغ موضوع بعدی بروید. با این تمرین، شما تفکر برنامه‌ریزی‌شده را پرورش و گسترش می‌دهید. تصاویر روانی قدرت و شدت خواهند یافت. آنها (تصاویر روانی) شفاف و قاطع خواهند شد. تصاویر روانی افراد معمولی گنگ و درهم و برهم است.

قدرت فکر از طریق قدرت اراده

رد و بازپس فرستادن اندیشهٔ احساسی، مقاومت در برابر وسوسه، منع کلام زننده و تند، تقویت و تشویق آرزوی معنوی و ارزشمند موجب تقویت نیروی اراده، یا نیروی روح می‌شود و شما را هر چه بیشتر به هدف نزدیک می‌کند.

با حس قدرتمند در ذهن خود عبارت: ارادهٔ من قدرتمند، خالص و نفوذناپذیر است. اُم اُم اُم. من از طریق اراده‌ام قادر به انجام هر کاری هستم. اُم اُم اُم. من ارادهٔ شکست‌ناپذیری دارم. اُم اُم اُم را تکرار کنید.

اراده عبارت است از نیروی روح پویا. وقتی اراده فعال می‌شود تمامی نیروهای روانی نظیر نیروی قضاوت، قوهٔ حافظه، قوهٔ فهم، قوهٔ محاوره، قوهٔ استدلال، نیروی تمیز (فرق‌گذاری) نیروی واکنش و استنتاج فوراً به کار می‌افتند.


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۰۵٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۱۶ صفحه

حجم

۱۰۵٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۱۶ صفحه

قیمت:
۵۳,۵۰۰
تومان