دانلود و خرید کتاب قصه هایی که می چسبند کیندرا هال ترجمه مهدیه‌‎سادات مدنی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب قصه هایی که می چسبند اثر کیندرا هال

کتاب قصه هایی که می چسبند

معرفی کتاب قصه هایی که می چسبند

کتاب قصه هایی که می چسبند نوشته کیندرا هال است که با ترجمه مهدیه سادات مدنی منتشر شده است. کتاب قصه هایی که می چسبند به شما یاد می‌دهد چطور قصه‌سرایی مشتریان را افسون می‌کند، بر مخاطب اثر می‌گذارد و کسب‌وکارتان را متحول می‌کند.

درباره کتاب قصه هایی که می چسبند

داستان‌سرایی نوعی هنر است که امروزه میان بلوک‌های کد، نکته‌گزینی‌های قطعات صوتی و نوشته‌های پر از کلمات مد روز گم شده است. این اتفاق تأسف‌برانگیزی است، چون از زمانی که پدیدهٔ زبان به وجود آمد، قصه راه ارتباط‌مان با یکدیگر بوده است. در قصه‌هایی که می‌چسبند، کیندرا هال، به‌زیبایی، دلیلش برای ترویج قصه‌سرایی را با بهترین روش خلق آن به هم می‌بافد. پندی که صاحبان و تأثیرگذاران هر کسب‌وکاری باید درک کنند.

قصه‌سرایی مهارت مهمی در کسب‌وکار است، داده‌ها را متقاعدکننده‌تر و ارتباط را کارآمدتر می‌کند. کیندرا هال، در کتاب خود، قصه‌سرایی را برای همه آسان کرده است. مجبور نیستید نویسنده‌ای عالی باشید تا قصه‌هایی فوق‌العاده تعریف کنید؛ فقط باید بدانید چطور قصه‌هایی بگویید که می‌چسبند. 

خواندن کتاب قصه هایی که می چسبند را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام صاحبان کسب و کار پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب قصه هایی که می چسبند

تا این لحظه یک چیز برایم روشن شده است: همسرم ربوده شده و شخص دیگری به جایش نشسته است. شخصی فرازمینی که خریدار عطر است. آن هم عطری که، باید تأکید کنم، مایکل حتی بو نکرده است.

گرچه در حقیقت می‌توانم درک کنم. اتفاقی که در آن فروشگاه اسلوونیایی برای مایکل افتاد هیچ ربطی به فرازمینی‌ها ندارد. در واقع، پاسخ او به تلاش‌های فروشنده انسانی‌ترین اتفاقی بود که می‌توانست بیفتد. چون قوی‌تر از میل انسان به بسته نگه‌داشتن کیف پولش...

جذاب‌تر از خود جی‌اف‌کی...

قدرت مقاومت‌ناپذیر قصه‌هاست. داستانی که در موقعیتی درست و به شکلی بی‌نقص نقل شود، می‌تواند آدم را به مکانی آن سوی علاقه‌مندی ببرد، از کنار توجه‌کردن بگذراند و به حالت شیفتگی تمام‌عیار برساند؛ مثل توصیف «خیره‌کننده و چشم‌گیر» یا اوقاتی که پیش می‌آید بگوییم: «ای وای خروجی رو رد کردم.» در این لحظات داستان‌ها، ما، همچون همسرم در عصر آن روز، چنان به تصرف درمی‌آییم که تقریباً فراتر از اختیارمان به‌نظر می‌رسد.

این حس دلیلی دارد. چنان‌که خواهیم دید، وقتی پای داستانی عالی وسط می‌آید، واقعاً نمی‌توانیم جلوی خودمان را بگیریم. از لحظه‌ای که فروشندهٔ فروشگاه شروع به تعریف‌کردن داستان ایت اند باب کرد، تغییری در ما رخ داد؛ تغییری در درک و امیال‌مان.

این همان تغییری است که بسیاری از ما به دنبالش هستیم. تغییری که یک قصه می‌تواند ایجاد کند، بسیار فراتر از یک شیشه عطر است و تأثیر بسزایی بر کسب‌وکارها دارد. قصه مشتری را به نوکیش، کارمند را به کشیش و عضو هیئت رئیسه را به رهبر بدل می‌کند. قصه طبیعت و اثر بازاریابی را عوض می‌کند و شاید از همه مهم‌تر می‌تواند نحوهٔ نگرش ما به خودمان را تغییر دهد.

چگونگی به وقوع پیوستن این تغییر و اینکه چطور می‌توان با مهارت قدرت قصه‌سرایی آن تغییر را ایجاد کرد موضوع این کتاب است.

تقدیر این بود که آن شب تنها شیشهٔ ایت اند باب بوتیک، همان نمونه‌ای باشد که در قفسه دیدیم. یعنی اصلاً نمی‌توانستیم آن را بخریم. از آنجا که فروشنده از تعریف‌کردن داستان برای ما هیجان‌زده بود، فراموش کرد ببیند اصلاً از آن عطر موجود داشت یا نه. اما ناتوانی ما در بردن شیشهٔ عطر به خانه به هیچ وجه اشتیاق مایکل را سرکوب نکرد. در حقیقت، آن را بیشتر تحریک کرد. 

نظرات کاربران

سعید رستگار
۱۴۰۱/۰۱/۰۴

داشتم کتاب‌هایی که خوندم رو یک مروری می کردم، دیدم فراموش کردم برای این کتاب نظری بنویسم و متاسفانه شخص دیگری هم تا کنون برای این کتاب بسیار مفید نظری ننوشته. در یک جمله باید بگم که داستان خود داستان است. فرقی

- بیشتر
bahar
۱۴۰۱/۰۷/۲۷

با توجه به ارایه محتوای کتاب به سبکی که خود نویسنده در حال آموزشش هست ومثالهای جالب میتونه مکمل بسیار خوبی برای کتابهایی مثل بهترین قصه گو برنده است وهر برند یک قصه باشه،در کل اگر خواننده به این باور

- بیشتر
خداکریمی
۱۴۰۱/۰۶/۲۵

در ابتدا باید گفت که تیتر کتاب بسیار فریبنده‌ست، یعنی برخلاف چیزی که برداشت میشه، شما در انتهای کتاب هم به این نتیجه نخواهید رسید که چطور یک داستان چسبنده و جذاب بنویسید! صرفا یک جدول راهنما دریافت خواهید کرد

- بیشتر
Negar Heidarzade
۱۴۰۱/۰۵/۱۹

داستان‌گویی یکی از مهارت‌هاییه که این روزا فکر میکنم همه بهش احتیاج دارن ساده‌ترین صورتش رو میتونیم تو اینستاگرام و استوری‌هایی که یه داستان رو روایت میکنن ببینیم یا حتی تو دورهمیا همیشه یه ادمی هست که داستان‌ها رو به

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۷)
برای کسی که نمی‌داند آیا قصه‌ای برای گفتن دارد، آیا می‌تواند تعریفش کند یا اصلاً باید تعریفش کند یا نه. این کتاب برای شماست.
Hedieh :)
حتمالاً این تمثیل را شنیده‌اید که یک اسب بارکش می‌تواند سه و نیم تن بار بکشد، اما دو اسب بارکش می‌توانند با نیروی ترکیبی خود یازده تن بار بکشند؛ چیزی بیش از دو برابرِ توان هر یک به تنهایی. چه واقعیت داشته باشد و چه نه (در اینترنت سر این موضوع دعواست)، اصل موضوع باقی است: اگر تیم درستی تشکیل دهید، موفقیتی به دست می‌آورید که به شکلی نمایی عظیم‌تر است.
سید موسوی زاده
چون قوی‌تر از میل انسان به بسته نگه‌داشتن کیف پولش... جذاب‌تر از خود جی‌اف‌کی... قدرت مقاومت‌ناپذیر قصه‌هاست. داستانی که در موقعیتی درست و به شکلی بی‌نقص نقل شود، می‌تواند آدم را به مکانی آن سوی علاقه‌مندی ببرد، از کنار توجه‌کردن بگذراند و به حالت شیفتگی تمام‌عیار برساند؛ مثل توصیف «خیره‌کننده و چشم‌گیر» یا اوقاتی که پیش می‌آید بگوییم: «ای وای خروجی رو رد کردم.» در این لحظات داستان‌ها، ما، همچون همسرم در عصر آن روز، چنان به تصرف درمی‌آییم که تقریباً فراتر از اختیارمان به‌نظر می‌رسد.
dian
دلیل اینکه ما انسان‌ها برندگان تکاملی رقابتِ زنده‌ماندن هستیم، توانایی قصه گفتن‌مان برای یکدیگر است. توانایی ما در قصه‌گفتن به ما کمک می‌کند «صرفاً تصور نکنیم، بلکه به همراه هم عمل کنیم».
هانیه
توانایی ما در قصه‌گفتن به ما کمک می‌کند «صرفاً تصور نکنیم، بلکه به همراه هم عمل کنیم».
محسن
قصه کوتاه‌ترین فاصله میان انسان و حقیقت است. آنتونی دملو
محسن
صرف‌نظر از نوع شکافی که در کسب‌وکار با آن مواجهید، برای ساخت پلی بر آن شکاف عظیم که در جذب مخاطب مورد نظرتان ــ مشتریان بالقوه، اعضای کلیدی تیم، سرمایه‌گذاران و... ــ به اندازهٔ کافی محکم و استوار باشد، باید بر سه عنصر مسلط شوید: توجه، نفوذ و تغییر. در درجهٔ اول، بهترین پل‌ها توجه مخاطب را جلب و آن‌ها را جذب می‌کنند تا در ابتدا بفهمند اصلاً پلی وجود دارد. عنصر دوم، یعنی نفوذ، روشی است که به وسیلهٔ آن می‌توان مخاطب را به انجام عملی وادار کرد که برای شما مطلوب است. مورد سوم برای این است که نخواهید چندین بار روی شکافی پل بزنید. پل‌های خوب مخاطب را تا ابد تغییر می‌دهند و اثری ماندگار خلق می‌کنند. به این ترتیب مخاطب دیگر به برگشتن به آن سوی پل فکر هم نمی‌کند و شکاف برای همیشه بسته می‌شود.
zahra.n
در کنار قدرت قصه در شیفته‌کردن و نفوذ بر مغز و تغییر آن، دو نکتهٔ حیاتی نیز هست که از مطالعهٔ تأثیرات عصبی قصه می‌دانیم. اول اینکه، باید واقعاً قصه‌ای وجود داشته باشد. اگر تابه‌حال در کنفرانسی، در جلسه‌ای در صبح اول هفتهٔ کاری یا در هر چیزی که شامل اسلایدهای پاورپوینت و مقدار زیادی متن باش، شرکت کرده باشید، می‌دانید که هر چیزی نمی‌تواند قصه باشد. دوم، همهٔ قصه‌ها با هم برابر نیستند. بعضی از قصه‌ها به هیچ دردی نمی‌خورند. در واقع، خیلی از قصه‌ها به هیچ دردی نمی‌خورند. اساساً این همان درسی است که عصب‌شناسی در مورد مغز و کسب‌وکار به ما می‌آموزد:‌ باید از قصه‌ها استفاده کنید و همچنین این قصه‌ها باید قصه‌های خوبی باشند.
هانیه
قصه، زبان مغز است.
هانیه
مقاومت، با قصه از هم می‌پاشد. با قصه، نیازی نداریم غذایی را بچشیم تا بخواهیم به رستورانی برویم یا عطری را بو کنیم تا بخواهیم شیشه‌ای از آن بخریم. قصه به افراد اجازه می‌دهد عاشق محصول شوند، قدردان ارزش خدمت باشند و احساس اجبار به عمل کنند. وقتی فروشندهٔ اسلوونیایی داستان ایت اند باب را آغاز کرد، احساس نمی‌کردیم که کلاهی سرمان می‌رود یا به انجام کاری متقاعد شده‌ایم، بلکه شرکت‌کنندگانی راغب بودیم و طبق میل خودمان رفتار کردیم. شما را نمی‌دانم، اما به نظر من این روش بسیار مطلوب‌تری برای گذشتن از پل به نظر می‌رسد.
هانیه

حجم

۲۷۳٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۵۷ صفحه

حجم

۲۷۳٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۵۷ صفحه

قیمت:
۵۹,۰۰۰
۲۹,۵۰۰
۵۰%
تومان