دانلود و خرید کتاب مدیریت جهادی مسعود پیرمرادیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب مدیریت جهادی

کتاب مدیریت جهادی از مجموعه کتاب‌های سبک زندگی نشر معارف و نوشته مسعود پیرمرادیان است. 

درباره کتاب مدیریت جهادی

چه کسی پاسخ‌گوی مشکلات جهان است؟ آیا جهان مدیریت نمی‌شود؟ نسخه‌های مدیریتی مختلفی که امروزه در دانشگاه‌های بزرگ دنیا تدریس می‌شود چرا پاسخ‌گوی مشکلات بشریت نیستند؟ حاکمان جهان که ادعای مدیریت جهانی دارند چرا جواب‌گوی فقر مادی و تباهی معنوی جوامع بشری نیستند. آیا بسیاری از مشکلات اقتصادی و اجتماعی و سیاسی دنیای امروز به‌سبب مدیریت حاکم بر جهان نیست؟

این مدیریت در کشور ما چگونه است؟ سال‌هاست که مدیران کشور براساس الگوهای غالباً غربی و شرقی تلاش می‌کنند کشور را اداره کنند. آیا بسیاری از مشکلات فعلی ناشی از همین نوع مدیریت نیست؟ اگر چنین است، آیا زمان آن فرانرسیده که به نوعی دیگر از مدیریت بیندیشیم؟

به‌نظر می‌رسد که حداقل در اوضاع فعلی که دشمن برای ناکارآمدی نظام اسلامی تلاش می‌کند، ضروری است که به مدیریت برگرفته از اسلام ناب بازگردیم که به‌نظر نویسنده، مدیریت جهادی مصداق آن است.

 نویسنده در این کتاب به موضوع مدیریت جهادی، ضرورت و ویژگی‌های آن پرداخته، ارکان آن را برشمرده، ویژگی‌های مدیر جهادی را بیان کرده و آسیب‌ها و تهدیدهای پیش روی مدیریت جهادی را گوشزد کرده است.

 خواندن کتاب مدیریت جهادی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 مدیران کشور در تمامی عرصه‌ها مخاطبان این کتاب‌اند.

 بخشی از کتاب مدیریت جهادی

برای تحلیل وضع کنونی مدیریت کشور، لازم است خاستگاه‌های این مدیریت را شناسایی و بررسی کنیم.

یکی از خاستگاه‌های مدیریت کشور، دانش مدیریت است. این دانش در دانشگاه‌های کشورمان در قالب رشتهٔ مدیریت با گرایش‌های مختلف و برای علاقه‌مندان راه‌اندازی شده است. این دانش اساس نظام مدیریتی کشور را تشکیل داده است که در عرف عامیانه، از آن به بروکراسی یاد می‌کنند. ساختار سلسله‌مراتبی سازمان‌ها هم ناشی از همین نظام بروکراسی است. با بررسی منابع درسی و متون آموزشیِ این رشته متوجه می‌شویم که اولاً، انبوهی از اطلاعات و گزاره‌های مختلف و متنوع رشتهٔ مدیریت در دانشگاه‌های کشور، یا عیناً کتب ترجمه‌ای خارجی هستند یا غالباً برگرفته از کتاب‌های مدیریتی غربی هستند. این متن‌ها حاصل تجربیات مکتوب و مستند صاحبان صنایع و مدیران سازمان‌های همان کشورهاست. متأسفانه باید گفت که بخش اعظم این کتاب‌ها، با اوضاع بومی و مسائل ایران منطبق نیست و در سازمان‌ها و صنایع و شرکت‌های ما نمی‌توان از آن‌ها بهره‌برداری کرد؛ ولی به‌عنوان متون درسی در دانشگاه‌های ما تدریس می‌کنند. ثانیاً، وجود تعارض در مبانی لیبرالی و اومانیستی این علوم با مبانی نظام الهیِ جمهوری اسلامی، باعث شده است که این دانشِ مدیریت نتواند برای برقراری عدالت و تعالی توأمان مادی و معنوی جامعهٔ اسلامی نقش شایسته‌ای بازی کند.

مدیریت غربی، براساس دیدگاه سرمایه‌داری، تقریباً در اولین مراحل شکل‌گیری خود، نشئت‌گرفته از کتاب ثروت ملل، اثرِ آدام اسمیت است. این کتاب را اسمیت در اواخر قرن هفدهم میلادی و در فرانسه و متأثر از نفوذ تفکر بوژواری نوشته است. این تفکر در آن دوران، قدرت ویژه‌ای داشت و توانست انقلاب فرانسه را رقم بزند. رویکرد مدیریت غربی، کسب سهم بیشتر برای به‌دست آوردن سود بیشتر است. درصورتی‌که مدیریت مناسبِ نظام الهی کشور ما، مدیریتی است با هدف تعالی مادی و معنوی انسان‌ها به‌صورت توأمان. به استناد این دو دلیل اساسی، باید گفت که این متون آموزشی صلاحیت نظام اسلامی و توانایی حل مشکلات کشور و راهبری سازمان‌های آن را ندارد.


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۷٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۲۲ صفحه

حجم

۸۷٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۲۲ صفحه

قیمت:
۲۷,۴۵۰
تومان