دانلود و خرید کتاب کارکردهای اجرایی، باور فراشناختی در اختلالات یادگیری زینب حبیبی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کارکردهای اجرایی، باور فراشناختی در اختلالات یادگیری اثر زینب حبیبی

کتاب کارکردهای اجرایی، باور فراشناختی در اختلالات یادگیری

معرفی کتاب کارکردهای اجرایی، باور فراشناختی در اختلالات یادگیری

کتاب کارکردهای اجرایی، باورفراشناختی در اختلالات یادگیری اثر پژوهشی از زینب حبیبی است که در انتشارات آذرفر منتشر شده است. این کتاب راهنمایی برای معرفی این اختلال و آشنایی با راه‌های درمانی آن است. 

درباره کتاب کارکردهای اجرایی، باورفراشناختی در اختلالات یادگیری

اختلالات یادگیری یکی از اختلالاتی است که خود را در حوزه یادگیری نشان می‌دهد. کودکانی که دارای ناتوانایی های یادگیری هستند، ازلحاظ ضریب هوشی تفاوتی با دیگر همسالان ندارند و چه بسا ممکن است باهوش‌تر از سایر کودکان باشند. اما در صورتی که مانند سایر کودکان آموزش ببینند و تفاوتی در نحوه آموزششان وجود نداشته باشد، با مشکلاتی در خواندن، نوشتن، هجی کردن کلمات، ریاضی و .... روبه‌رو می‌شوند. البته که راه‌های بسیاری وجود دارد که به این دسته از کودکان کمک می‌کند تا بتوانند بر این مشکل غلبه کنند و تفاوتی با دیگران نداشته باشند.

کتاب کارکردهای اجرایی، باورفراشناختی در اختلالات یادگیری برای آشنایی مخاطبان باکارکردهای اجرایی و باورفراشناختی و ارتباطی که با اختلال یادگیری دارد، نوشته شده است. زینب حبیبی در این کتاب انواع مختلف اختلال یادگیری را معرفی می‌کند و روش‌های مختلف درمانی را نیز به مخاطبان ارائه می‌کند. 

کتاب کارکردهای اجرایی، باورفراشناختی در اختلالات یادگیری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

کتاب کارکردهای اجرایی، باورفراشناختی در اختلالات یادگیری، برای دانشجویان و پژوهشگران رشته روانشناسی و علوم تربیتی و علاقه مندان به حوزه اختلال یادگیری مناسب است.

بخشی از کتاب کارکردهای اجرایی، باورفراشناختی در اختلالات یادگیری

تاکنون تعاریف متفاوتی در این زمینه ارائه شده است تعاریف اولیه بر عوامل عصب شناختی و تعارف اخیر بر سازه‌های تحصیلی تأکید دارد. به رغم تفاوت‌هایی که بین تعاریف جاری وجود دارد اغلب آنها درمواردی که درپی می‌آیند مشترکند:

ـ وجود تفاوت معنادار بین سطح پیشرفت، واقعی و مورد انتظار

ـ وجود مشکل در انجام تکالیف تحصیلی و یادگیری

ـ وجود اختلال در فرآیندهای روان شناختی پایه (ادراک، حافظه، توجه، زبان)

ـ شواهدی مبنی بر وجود الگوی متغیر رشد.

ـ نارسایی در کارکرد سیستم اعصاب مرکزی.

ـ عدم وجود عقب ماندگی ذهنی، اختلال‌های هیجانی، فقرمحیطی، معلولیت حسی یا ناتوانی جسمانی (شکوهی یکتا، پرند، ۱۳۸۹).

مفهوم ناتوانی‌های یادگیری به پیشرفت پایین‌تر از متوسط اشاره می‌کند که با عوامل حسی یا ذهنی دیگری قابل تبیین نیست و تقریباً پذیرش کاملی در بین مربیان و عموم مردم در ایالات متحده و بسیاری از کشورهای دیگر به دست آورده است (مازوک۴۰، و ینزر۴۱، ۱۹۹۴؛ وینزر، ۱۹۹۳؛ به نقل از ازها لاهان، لوید، کافمن، ویس، مارتینز، ۱۳۹۴). دانش آموزان مبتلا به این ناتوانی‌ها، بدون کمک‌های ویژه، معمولاً ضعیف عمل می‌کنند، دوستان و اعضای خانواده آنها را ناتوان می‌دانند و در نتیجه، عزت نفس و انگیزه آنها بسیار پایین است. همچنین، ترک تحصیل در کودکان مبتلا به اختلالات یادگیری بیشتر است و این افراد در عملکرد شغلی و اجتماعی خود نیز دچار مشکل می‌شوند (گنجی، ۱۳۹۵).

اختلالات یادگیری و تیزهوشی

درصدی از کودکان دارای اختلال یادگیری بسیار باهوش هستند. برخی از کودکان تیزهوش و با استعداد به اشتباه دارای اختلال یادگیری تشخیص داده می‌شوند، در حالی که تنها برخی از آنها دارای اختلال یادگیری بوده یا مشخصه‌های اجتماعی و یا احساسی آن را بروز می‌دهند. با اینکه کودکان دارای اختلال یادگیری در یک رشته مشکل دارند، در سایر رشته‌ها ممکن است عالی باشند. یاری رساندن به کودک در راه ارتقاء علایقش می‌تواند به وی در تقویت نقاط ضعفش کمک نماید (شرفی، ۱۳۹۱).

شیوع ناتوانی‌های ویژه یادگیری

برآوردهای مربوط به میزان شیوع اختلال‌های یادگیری فاصله زیادی با یکدیگر دارند، از ۱ درصد تا ۳۰ درصد دانش‌آموزان را شامل می‌شوند (لرنر، ترجمه دانش، ۱۳۸۹). مطالعات نشان می‌دهد که در ۷۰ درصد کودکان، ADHD مبتلا به اختلال دو قطبی، در ۷۱ درصد کودکان مبتلا در ۶۷ درصد کودکان مبتلا به اوتیسم، و در ۱۸ درصد تا ۱۹ درصد کودکان مبتلا به افسردگی و اضطراب؛ اختلالات یادگیری دیده می‌شود (گنجی، ۱۳۹۵). شیوع اختلال ریاضی بر اساس‌های بالینی، تقریباً ۲۰ درصد کودکان با اختلال یادگیری را در برمی‌گیرد و برای ۱ درصد کل دانش‌آموزان نیز تشخیص این اختلال گزارش شده است. (انجمن روان پزشکی آمریکا، ۲۰۰۰). پژوهش‌هایی که توسط محققان مختلف صورت گرفته نشان می‌دهد که اختلال ریاضی به تنهایی در ۶ درصد از دانش‌آموزان دیده می‌شود و همچنین این میزان در دختران بیشتر گزارش شده است (هالاهان و همکاران، ۲۰۰۵؛ ترجمه علیزاده و همکاران، ۱۳۹۰).

نظرات کاربران

زیبا
۱۴۰۱/۰۱/۱۹

راهکار نمیده این کتاب بیشتر تعاریف راهکار اومده

کاربر 2579072
۱۴۰۲/۰۶/۲۷

من یه کار تحقیقی داشتم و برای من منبع مفیدی بود همینطور برای کسانی که میخوان اطلاعات خودشون رو در رابطه با کارکردهای اجرایی بالا ببرن کاربردی هست با تشکر از نویسنده محترم و آرزوی موفقیت براشون

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۷٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۸۱ صفحه

حجم

۶۷٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۸۱ صفحه

قیمت:
۱۹,۰۰۰
تومان