دانلود و خرید کتاب برف در تابستان سایادو او جتیکا ترجمه فرناز فرود
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب برف در تابستان اثر سایادو او جتیکا

کتاب برف در تابستان

معرفی کتاب برف در تابستان

کتاب برف در تابستان اثری از سایادو او جتیکا با ترجمه فرناز فرود است. این اثر مجموعه‌ای از نامه‌های یک راهب بودایی به شاگردانش است که در آن با زبانی ساده و بیان واضح، تعالیم بودایی را شرح داده است. 

درباره کتاب برف در تابستان

هرچند تعالیم و آموزه‌های دیانت بودایی، به مرور زمان از فرهنگ‌های گوناگونی که به آن‌ها قدم گذاشته است، تاثیر و الهام گرفته است، اما همچنان اصولش را حفظ کرده است و این اصول، راهی برای مقابله انسان‌ها با مشکلات دربربراشان قرار می‌دهد. راهکارهایی که سبب رسیدن به آرامش و رهایی می‌شود و کمک می‌کند تا ذهن را از تمام مشکلات پاک کنند. در حقیقت ذهن، می‌تواند به عنوان عامل اصلی مشکلات شناخته شود. اما خبر خوب این است که ذهن را می‌توان تعلیم داد و تربیت کرد تا در نهایت به نگرشی سالم دست یافت. 

سایاداو او جوتیکا، راهب و مربی بودایی و نویسنده کتاب برف در تابستان، مفاهیم عمیق و آموزه‌ها و تعالیم بودایی را در نامه‌هایی به شاگردانش بیان کرده و نوشته است. این نامه‌ها که در یک مجموعه گرد آمده‌اند، از مسائلی مانند خویشتن‌داری، طمع، منیت، دیدگاه‌های نادرست و چرخه‌ تولد و مرگ صحبت می‌کنند. او علاوه بر بیان تعالیم، از تجربه‌های شخصی خودش هم گفته است و همین موضوع سبب شده تا کتاب، برف در تابستان، به اثری ارزشمند و گرانقدر درباره مفاهیم بودایی، پیدا کردن نگرش صحیح به زندگی، مراقبه و رسیدن به آرامش، بدل گردد. 

کتاب برف در تابستان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

برف در تابستان کتابی است برای تمام آن‌هایی که دوست دارند زندگی سرشار از آرامش به همراه عشق و راحتی را برای خودشان بسازند. 

بخشی از کتاب برف در تابستان

مراقبه چنان که من آن را درک می‌کنم، آرامش، تمرکز، بینش یا هر احساس دیگری را ایجاد نمی‌کند، بلکه مراقبه، دیدن روشن و آشکار رویدادها در هر لحظه به شیوه‌ای بسیار ساده است. اگر هدف ما از مراقبه، ایجاد یا دست‌یابی به آرامش یا بینش باشد، در واقع می‌کوشیم از جایی آغاز کنیم که باید مقصدمان باشد. در نتیجه، همواره به جایگاه اولیه بازمی‌گردیم، زیرا از آنجا که هستیم، آغاز نکرده‌ایم. به بیانی دیگر، مراقبه، گفت و گوی درونی کامل یا درکی ژرف از مسایل زندگی‌ست.

بنا بر این، نباید تفاوتی میان گشودن گره‌های ذهنی - یعنی حل مسایل، از روان‌رنجوری تا موارد دیگر - و مراقبه وجود داشته باشد. همهٔ این‌ها بخشی از یک فرایند هستند.

از نظر من، مشاورهٔ روان‌شناختی، تفاوت چندانی با راهنمایی کردن در زمینهٔ مراقبه ندارد. از این رو، کسی که انسان‌ها را درک نمی‌کند، اما دانسته‌های کتابی فراوانی دارد، آموزگار یا مشاوری برای مراقبه نیست، بلکه یک دانشمند است.

مراقبۀ «هوشیار بودن» حقیقی، شامل همه چیز می‌شود. هیچ بخشی از زندگی ذهنی و جسمانی نباید بیرون از هوشیاری ما باشد. یکایک جنبه‌های زندگی ما باید به خوبی درک شوند.

مراقبۀ حقیقی، طبیعی، پویا، زنده و نامحدود است و باید همه وقت و همه جا انجام شود. برخورد خاص و پراکنده از نظر من پذیرفتنی نیست. اندک‌اندک به این نتیجه رسیده‌ام که یک برخورد خاص و مشخص زیانبار است. هیچ گاه نتوانسته‌ام خودم را مجبور و محدود به چنین کاری کنم. مراقبه برای من کار خاصی نیست، بلکه بخشی از آموزش‌هایم است.

بهترین کاری که می‌توانم برای خودم انجام دهم آن است که هوشیار باشم. به ذهن (زندگی) خود نگاه کنید و ببینید چه اندازه به آدم‌ها و کتاب‌ها وابسته هستید. ببینید چه قدر ساده حوصلۀ‌تان سر می‌رود. آیا می‌توانید با بی‌حوصلگی کنار بیایید، هیچ کاری در بارﮤ آن نکنید و فقط نسبت به آن هوشیار باشید؟

هیچ کاری نکردن در واقعیت ساده نیست. گمان می‌کنم این موضوع را بر اساس تجربه بدانید. هنگامی که هیچ کاری انجام نمی‌دهید، چه بر سر ذهنتان می‌آید؟ آیا آن را به دقت مشاهده کرده‌اید؟ حوصله سر رفتن قابل تحمل نیست. بی‌درنگ می‌خواهیم کاری برای فرار از آن پیدا کنیم و انجام بدهیم. بکوشید فقط چند روزی کاری انجام ندهید.

انجام ندادن ساده نیست. اگر تلاش کنید انجام ندادن را انجام دهید، باز هم دارید کاری انجام می‌دهید. اگر می‌کوشید دستاوردی داشته باشید، پس کاری انجام می‌دهید. منیت شما نیرومند است. اگر هیچ کاری نکنید، تهی و پوچ می‌شوید.

نظرات کاربران

🍃بانو🌼
۱۴۰۰/۰۶/۲۸

من از انتشارات دیگه این کتاب رو خوندم با اینکه ایتدا ۳۰ صفحه اول منو جذب نکرد ولی بعد که جلوتر رفتم غرق در حس خوب کتاب شدم...یک کتاب انگیزه بخش پر از توصیفات و جملات زیبا از یک راهب

- بیشتر
aliseddiqin
۱۴۰۲/۰۲/۲۴

کتاب رو کامل خواندم و به نظرم برای یک‌بار خواند جذاب و مفید است، از لحاظ محتوایی در دسته اخلاق بودیسم و اخلاق کاربردی است، نقدی که دوستان دیگر داشتند رو به جا میبینم، که حقیقتا حجم بسیاری از نصایح

- بیشتر
mahdi
۱۴۰۱/۰۸/۰۲

من کتاب رو تموم کردم. مانند هر کتابی یک نکته برای آموختن داره اما پیشنهادی اینه وقتتون رو با خوندن کتاب های بهتر استفاده کنید. خیلی با نقطه نظر کتاب موافق نیستم ؛ چون کارنامه زندگی نویسنده بسیار افتضاحه ۱- شخصیتی که

- بیشتر
کاربر ۲۱۹۶۳۷۶
۱۴۰۰/۱۲/۰۶

کتاب خاصی هست و خیلی سلیقه ای؛ که با سلیقه خوانشی من هماهنگ نبود در مورد رها بودن و نظاره گر بودن و هوشیار بودن به جریان زندگی هست تا تلاش ها و ستیزه های سخت

Hamid
۱۴۰۱/۰۵/۱۸

برخلاف تعارفی که شنیده بودم، یک جمله با معنی و به درد بخور در این کتاب پیدا نکردم. فقط تکرار و تکرارِ جملات کلی بدون ارائه هیچ دلیل و برهان مشخص یا روش و مسیر مشخص

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۹۲)
«بسیاری از اوقات، افکار و امکانات تازه از زخم‌ها بیرون می‌آیند.»
کاربر ۳۴۱۱۵۵۳
خوب بودن توقع می‌سازد و اعتقاد فطری به این که مردم خوب‌ها را دوست دارند، یکی از قدیمی‌ترین توهم‌های ماست.
انار
ما باید از آنجا که هستیم، آغاز کنیم، نه از آنجا که باید باشیم. از این رو، آموزگار باید تشخیص دهد شاگرد کجا قرار دارد و او را به گونه‌ای هدایت کند که بتواند از همان جایی که هست، گام بردارد.
mahdi
کاغذ از درخت تهیه می‌شود. اگر درختان را دوست دارید، کاغذ را هدر ندهید.
عبدالوهاب
شتاب برای دست‌یابی به نتیجه می‌تواند تأثیری منفی در فرایند پیشرفت داشته باشد. کار درست را انجام دهید و با شکیبایی منتظر بمانید.
عبدالوهاب
. یکی دو موضوع مناسب را انتخاب کنید و پیوسته نسبت به آن‌ها هوشیار باشید. تداوم، مهم‌ترین نکته است. تفکر نمی‌تواند ذهن را خشنود سازد. افکارتان را مشاهده کنید، بی آن که بخواهید آن‌ها را کنترل نمایید. وقتی افکار خود را خوب و شفاف ببینید، متوقف می‌شوند.
عبدالوهاب
هیچ کلامی نمی‌تواند دِینی را که ما به سایادو او جتیکا داریم، ادا کند. حتی اگر چنین کلامی یافت شود، برای ابراز حق‌شناسی کافی نیست
انار
احساس تنهایی از این که کسی اطراف انسان نیست، برنمی‌آید، بلکه از این که فرد نمی‌تواند آن چه را به نظرش مهم می‌رسد، به دیگران منتقل کند، برمی‌آید. آن شخص، عقایدی دارد که به نظر دیگران پذیرفتنی نیست. انسانی که بیش از دیگران می‌داند، احساس تنهایی خواهد کرد.
الهام راگا
هر گاه چیزی می‌خواستم، فکر می‌کردم زندگی‌ام با آن پرمعناتر می‌شود، اما وقتی آن چه را می‌خواستم، به دست می‌آوردم، متوجه بی‌معنا بودن آن می‌شدم؛ آن خواسته فقط یک سکوی پرتاب دیگر و موردی دیگر برای رها کردن بود.
کاربر ۳۴۱۱۵۵۳
بسیاری از اوقات خودم را فریب می‌دهم. دارم یاد می‌گیرم که خودفریبی‌هایم را بیش‌تر ببینم. وقتی می‌بینم خودم را فریفته‌ام، واقعاً ناراحت نمی‌شوم. اگر هوشیار نبودم، زندگی‌ام شوخی تلخی می‌شد. برای آرامش ذهن، پذیرش موارد گریزناپذیر بسیار مهم است.
عبدالوهاب

حجم

۲۷۹٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۰۴ صفحه

حجم

۲۷۹٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۰۴ صفحه

قیمت:
۴۱,۰۰۰
تومان