دانلود و خرید کتاب کتابی درباره اختلال وسواسی - عملی (OCD) (برای نوجوانان) هالی داهیگ ترجمه حمید محی‌الدینی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کتابی درباره اختلال وسواسی - عملی (OCD) (برای نوجوانان) اثر هالی داهیگ

کتاب کتابی درباره اختلال وسواسی - عملی (OCD) (برای نوجوانان)

معرفی کتاب کتابی درباره اختلال وسواسی - عملی (OCD) (برای نوجوانان)

کتاب کتابی درباره اختلال وسواسی - عملی (OCD) (برای نوجوانان) نوشته هالی داهمینگ است. کتاب کتابی درباره اختلال وسواسی - عملی (OCD) (برای نوجوانان) را حمید محی‌الدینی و سمیه کارگر ترجمه کرده‌اند.

درباره کتاب کتابی درباره اختلال وسواسی - عملی (OCD) (برای نوجوانان)

 ازهر یک‌صد کودک یک نفر مبتلابه OCD است و چه بهتر که این اختلال در کودکی شناسایی شود و برای رفع آن اقدام شود.

اصطلاح OCD از حروف ابتدای سه کلمه OBSESSIVE , COMPULSIVE, DISORDER به معناهای اختلال وسواس‌های فکری و عملی گرفته شده است؛ و یا می‌توان گفت اختلال اراده وسواس‌گونه.

بیماران OCD وسواس اغلب درگیر یک ترس هستند که آنان را وادار می‌کند مدت زیادی به آن فکر کنند، و وقت زیادی از آنان می‌گیرد. OCD دوبخش اصلی دارد: بخش اول وسواس‌های فکری، که افکار و ترس‌هائی هستند که باعث دلهره و تشویش می‌شوند، و بخش دوم وسواس‌های عملی، که عبارتند از اعمال خارج از اراده و یا مناسکی که شخص مبتلابه OCD انجام می‌دهد تا از شر آن افکار و ترس‌ها خلاص گردند. اگر شما OCD داشته باشید، مغز شما به‌سادگی از ترس‌ها و نگرانی‌ها عبور نمی‌کند و آن‌ها بارها و بارها در سر شما تا مدت زیادی می‌چرخند و می‌چرخند.

این کتاب به شما کمک می کند این اختلال را بشناسید آن را کنترل کنید و بتوانید احساس ارامش بیشتری در زندگی تجربه کنید.

خواندن کتاب کتابی درباره اختلال وسواسی - عملی (OCD) (برای نوجوانان) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام نوجوانان و معلمان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب کتابی درباره اختلال وسواسی - عملی (OCD) (برای نوجوانان)

مبارزه، فرار یا پرواز، یخ بستن

ترس و نگرانی در پاسخ به سه چیز موسوم به مبارزه، فرار و یخ بستن بروز می‌کنند. این یک پاسخ کل بدن به تشویش است که به ما کمک می‌کند تا انرژی لازم جهت روبرو شدن با ترس‌ها (جنگ) را به‌دست آوریم و یا از آن‌ها بگریزیم (فرار).

سومین گزینه یعنی یخ بستن یا منجمد شدن زمانی اتفاق می‌افتد که حس کنیم از شدت درماندگی و درهم شکستن قادر به هیچ حرکتی نیستیم، انگار مثل یک چوب خشک شدیم، و گیر افتاده‌ایم، انگار کاملاً یخ بسته‌ایم.

پاسخ مبارزه، فرار، و یخ بستن به این علت اتفاق میوفتد که یک سیستم کلی از پیام‌ها از سوی مغز به کل بدن صادر می‌شوند.

۱-اولین پیام‌دهنده موسوم است به اِمیگدآلا (بگوئید اِ-میگ-دآل-آ) این قسمت از مغز شما مسئول اینست که هنگام بروز خطر بشما هشدار بدهد.

۲-اِمیگدآلا به قسمت دیگری از مغز شما که غده هیپوتالاموس است درمورد خطر می‌گوید. هیپوتالاموس پیامی به بدن شما می‌فرستد که هورمونی بنام آدرِنالین یا (اِپینِفرین) ترشح کند.

۳-آدرِنالین به قلب فرمان می‌دهد تندتر بزند و به ریه‌ها و عضلات فرمان می‌دهد سخت‌تر کار کنند.

دانشمندان فکر می‌کنند بشر پاسخ جنگ، گریز، یخ بستن را تکامل بخشیده‌اند، زیرا در گذشته‌های بسیار دور قدرت جنگ و گریز از حیوانات وحشی به نیاکان باستانی ما کمک کرده تا باقی به مانند.

اشکال پاسخ جنگ، گریز، انجماد اینست که نگرانی‌های ما همیشه از چیزهائی نیست که ما بتوانیم با آن‌ها بجنگیم یا از آن‌ها فرار کنیم. اغلب آن‌ها خیلی پیچیده‌تر ازین چیزها هستند. وقتی ما هیچ مصرفی برای انرژی حاصل از ترشح آدرنالین نداریم، آن ماده می‌تواند احساس ناخوشایندی به ما بدهد، و می‌تواند باعث خیلی از علائم فیزیکی شرح داده شده قبلی شود.

طرح درمان نظریه شناختی بک در ده جلسه
فرشته ابراهیمی
رفتاردرمانی شناختی؛ ساده، اما موثر
مایکل جِی اسکات
روان گسیختگی (اسکیزوفرنی)
استفان ماردر
روانشناسی بالینی
سهیلا علیزاده
حال خوب با هم
دیوید برنز
سایکودرام و ابراز وجود در روان شناسی بالینی
اصغر لائی
خودآگاهی و مهارت‎های زندگی
مهتاب علیمرادی
درمان مبتنی برپذیرش و تعهد برای زوج‌ها
آویگیل لیو
مصاحبه انگیزشی در درمان اعتیاد
ویلیام ر. میلر
داروهای اعصاب و روان و مواد مؤثر بر روان
سیدابوالقاسم مهری‌نژاد
مصاحبه انگیزشی در درمان مشکلات روانی
ویلیام آر. میلر
تمرین های مصاحبه و تشخیص بالینی برای روان شناسان و مشاوران
پرل س. برمن
استنباط آماری
دیمیتری پی. برتسکاس
کتاب کار تاب‌آوری؛ مهارت های ضروری برای بازیابی از استرس، ضربه های روحی و مصیبت
گلن آر شیرالدی
روانشناسی خواب - رویا و تعبیر آن
زیگموند فروید
روانشناسی بالینی در طول عمر
کارول سی چو
روان‌ شناسی سلامت (جلد اول)
جین اگدن
من وسواس دارم؛ حالا چی؟
کارلا مونی
نیاز زنان، خواسته مردان
هارلی ویلارد

نظرات کاربران

Adel Shakibaee
۱۴۰۰/۱۰/۰۸

کتاب کوتاهی راجع به اختلال وسواس جبری یا ocd بیشتر با نگاه با بچه ها نوشته شده ولی بیشتر قسمت هاش برای بزرگسالان هم قابل استفادست البته بیشتر یه معرفیه و بیشتر برای کسانی که میخواهند با این اختلال آشنا

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۸)
فعال بودن فعال بودن حقیقتاً به شما کمک می‌کند تا تشویش شما کاهش یابد زیرا بخشی از آدرنالین را که در مراحل مبارزه، فرار و یخ بستن تولید می‌شود، استفاده می‌کند. شما می‌توانید با خودتان یا دیگران ورزش کنید. وقتی شما ورزش می‌کنید مواد شیمیائی موسوم به اِندورفین در مغز شما آزاد می‌گردد، که باعث می‌شود احساس نشاط و شادی کنید. برخی افراد OCD دریافته‌اند که ورزش کردن به بدن آن‌ها چیزهائی می‌دهد که انجام دهند و می‌تواند به آن‌ها کمک کند حواسشان از برخی وسواس‌های عملی پرت شود. شرکت در ورزش‌های تیمی می‌تواند به شما کمک کند دوست پیدا کنید.
Sky_Blue
هرچه بیشتر کارهایی است که شمارا خوشحال می‌کند. زیرا می‌توانند بشما کمک کنند تا حواستان از افکار نگران‌کننده پرت شود. افراد سرگرمی‌ها و علاقه‌مندی‌های متفاوتی دارند، از بازی‌کردن‌ها، تا دیدن فیلم، تا کتاب خواندن و رسم تصاویر و نقاشی‌ها. سرگرمی‌های شما هرچه که باشد، مطمئن باشید که انجام مرتب آن‌ها به شما لذت می‌بخشد.
Sky_Blue
افکار من صرفاً افکارند. فقط چون من به آن‌ها فکر می‌کنم این به این معنانیست که آن‌ها حقیقی و درست هستند.
Sky_Blue
مثلاً یک معیار یک از ده و شخص مورد اعتمادی مثل معلم. عدد ده یعنی تشویش شدید و یک یعنی آرام‌آرام. حالا به‌سادگی می‌توانید به معلم به‌سادگی بگوئید «من احساسم حدود هفت است» یا فقط هفت انگشتتان رانشان دهید. حتی شما می‌توانید اینکار را در سرخود انجام دهید و برروی برخی روش‌های ریلکس کردن که قبلاً در کتاب تدریس کردیم تمرکز کنید تا این اعداد را پائین بیاورید. اگر اطراف شما کسی نیست که با او حرف بزنید، چیزهای زیادی وجود دارند که شما می‌توانید به خودتان بگوئید تا به شما کمک کند با OCD به چالش برخیزید. دفعه بعد که احساس اضطراب و نگرانی کردید، سعی کنید به خودتان این‌چیزها را بگوئید: من قبلاً شجاع بودم و مجدداً می‌توانم شجاع باشم. ممکن است من احساس ترس کنم اما احساسات نمی‌تواند به من صدمه بزند.
Sky_Blue
یک روش که مادر اینجا می‌توانیم انجامش دهیم سهC است : یعنی CATCH,CHECK,CHANGE بگیر، بررسی کن، تغییر بده هنگامی‌که مایک فکر ناخوانده داریم، مهم است که آن‌را بگیریم و بررسی کنیم و بجای آنکه آن‌را قبول کنیم یا با انجام یک وسواس عملی از شر آن فکر ناخوانده راحت شویم، آن‌را تغییر دهیم.
Sky_Blue
نکته بسیار مهم: اگر می‌توانید، از طریق هدفون به یک موزیک مخصوص ریلکس کردن هم گوش دهید و تمرین تنفس در بادکنک را اجرا نمایید.
Sky_Blue
تنفس بالنی آموختن اینکه چگونه آهسته، عمیق نفس بکشید یکی از قسمت‌های مهم ریلکس کردن است. یکی از روش‌های یادگیری آن تمرین تنفس در بالن یا بادکنک است.۱- تصور کنید یک بادکنک در معده خود دارید. از طریق بینی یک نفس عمیق بکشید و تصور کنید بادکنک درون معده خود را باد می‌کنید. ۲- با آهستگی از طریق دهان آن‌را بیرون دهید و تصور کنید که درحال فشردن بادکنک درون معده خود هستید. مطمئن شوید تمام هوای داخل را بیرون داده‌اید و بادکنک را چلانده‌اید. ۳- به این تمرین نفس کشیدن ادامه دهید، سعی کنید هنگام داخل دادن هوا تا چهار بشمارید و هنگام بیرون راندنش تا شش. تنفس در بادکنک خیالی می‌تواند به خواب رفتن شماهم کمک کند.
Sky_Blue
با تمرکز عمیق و آهسته آغاز کنید. چهار شماره نفس را به داخل بکشید و شش شماره آن‌را بیرون دهید به اطراف نگاه کنید. آیا می‌توانید پنج‌چیز را که می‌بینید به‌خاطر بسپارید؟ آیا کسانی اطراف شما هستند؟ رنگ کف اتاق چیست؟ خوب گوش کنید، چهار صدائی که می‌شنوید کدامند؟ آن صداها می‌توانند صدای گفتگوی مردم باشد، یا اتومبیل‌هایی که در بیرون درحال حرکتند. به بدن خود خوب دقت کنید. چه احساسی دارید؟ شاید لباس‌هایتان را بر پوست بدنتان حس می‌کنید. کجا نشسته‌اید؟ آیا مبلی را که رویش نشسته‌اید حس می‌کنید؟
Sky_Blue
به‌طورمثال، اگر کسی خیلی از بیمار شدن توسط میکروب‌ها واهمه داره و وسواس عملی او شستن مکرر دست‌هاشه، درمانگر میتونه به او کمک کنه. اون درمانگرها می‌توانند به افراد مبتلا آموزش دهند که میکروب‌ها چیستند و چگونه عمل می‌کنند.
Sky_Blue
OCD افراد را وادار می‌کند باور کنند که اگر یک وسواس عملی را انجام ندهند، اتفاق بدی خواهد افتاد. این دلیلی است که در برخی افراد مبتلا صرف‌نظر کردن از یک وسواس عملی ترسناک و سخت است. مثل این است که قسمتی از بدن که شدیداً می‌خارد را نخارانید. ‫CBT به افراد کمک می‌کند که افکار و ترس‌هایشان را بفهمند و اونوقت برخی از افکار OCD وسواس‌های عملی آن‌را به چالش بکشند و با آن‌ها برخورد کنند.
Sky_Blue

حجم

۳۰٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۷ صفحه

حجم

۳۰٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۷ صفحه

قیمت:
۱۲,۰۰۰
تومان