دانلود و خرید کتاب حمایت ها، ممنوعیت ها و محدودیت های اشتغال زنان از دیدگاه حقوق استخدامی و حقوق کار در ایران علی پورعباسی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب حمایت ها، ممنوعیت ها و محدودیت های اشتغال زنان از دیدگاه حقوق استخدامی و حقوق کار در ایران اثر علی پورعباسی

کتاب حمایت ها، ممنوعیت ها و محدودیت های اشتغال زنان از دیدگاه حقوق استخدامی و حقوق کار در ایران

معرفی کتاب حمایت ها، ممنوعیت ها و محدودیت های اشتغال زنان از دیدگاه حقوق استخدامی و حقوق کار در ایران

کتاب حمایت ها، ممنوعیت ها و محدودیت های اشتغال زنان از دیدگاه حقوق استخدامی و حقوق کار در ایران اثری پژوهشی از علی پورعباسی و حامد کبریایی است. این اثر به بررسی جامع مشکلات زنان در زمینه اشتغال می‌پردازد.

درباره کتاب حمایت ها، ممنوعیت ها و محدودیت های اشتغال زنان از دیدگاه حقوق استخدامی و حقوق کار در ایران

هرچند قوانین ایران تغییر کرده‌اند و بسیاری از محدودیت‌هایی که درباره کار زنان وجود داشت از میان رفته است، اما هنوز راه درازی در پیش است تا زنان بتوانند جایگاه واقعی خود را پیدا کنند و بر اساس آن جلو بروند. این موضوع البته مختص ایران نیست و در بسیاری از کشورهای دنیا همچنان این تبعیض‌ها میان زنان و مردان وجود دارد. 

علی پورعباسی و حامد کبریایی، در کتاب حمایت ها، ممنوعیت ها و محدودیت های اشتغال زنان از دیدگاه حقوق استخدامی و حقوق کار در ایران به بررسی این مسئله پرداخته‌اند. آن‌ها در این کتاب همه ابعاد و جنبه‌ها را مورد کاوش قرار داده‌اند. از حمایت‌هایی که قانون از زنان شاغل به عمل می‌آورد گرفته تا محدودیت‌هایی که برایشان وجود دارد. این اثر می‌تواند به عنوان یک راهنمای جامع و کامل در باب مسئله کار زنان در ایران عمل کند.

کتاب حمایت ها، ممنوعیت ها و محدودیت های اشتغال زنان از دیدگاه حقوق استخدامی و حقوق کار در ایران را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

تمام علاقه‌مندان و پژوهشگران مطالعات جامعه شناسی، حقوق و مطالعا زنان، مخاطب کتاب حمایت ها، ممنوعیت ها و محدودیت های اشتغال زنان از دیدگاه حقوق استخدامی و حقوق کار در ایران هستند.

بخشی از کتاب حمایت ها، ممنوعیت ها و محدودیت های اشتغال زنان از دیدگاه حقوق استخدامی و حقوق کار در ایران

برآیند جهانی درباره اشتغال زنان، کار خانگی، وظایف مادری و همسری آنان را مسائلی حاشیه ای دانسته و در نهایت برای حل آنها راهکارهایی چون روابط جنسی آزاد به جای ازدواج و قرار گرفتن در قید و بندهای آن، آزادی سقط جنین برای رهایی از حاملگی و داشتن فرزند و سرانجام ایجاد مراکز نگهداری از کودک برای حذف دغدغه خاطر زندگی زن را پیشنهاد میکنند. بر این اساس نخستین مانع اشتغال زنان، خانواده و مسائل آن تلقی می شود و چنانچه این روند غیرطبیعی ادامه یابد، بهبود وضعیت زنان در عرصه‌های اجتماعی چشم انداز روشنی نخواهد داشت. زیرا هیچ کدام از این راهکارها با گرایشهای روحی و ذهنی زنان سازگار نبوده و تجلی ناکارآمدی آن را به روشنی میتوان در وضعیت امروز بانوان مشاهده کرد.

بی هویتی، سرگشتگی، فروپاشی خانواده، احساس ناامنی، پوچگرایی و افزایش بیماریهای روحی و جسمی زنان نشان میدهد که زن امروز برای ادامه حیات اجتماعی خویش با چالشهای بیشماری رو به روست . در حقیقت نبود یک الگوی برنامه سیاست اجتماعی که با در نظر گرفتن ویژگیهای روحی و تناسبات عاطفی مورد نیاز زنان در خانواده و اجتماع و سایر نیازهای آنها برای کسب رفاه در عین انجام نقشها و مسئولیت هایش بتواند معادلات جدیدی را طراحی کند، به شدت احساس میشود.

در جامعه ما اهمیت اشتغال زنان به قدری است که در قوانین مختلف از جمله قانون کار، قانون استخدامی و خصوصا قانون اساسی بدان اشاره شده است ولی برای بهره گیری از آن ، زنان نسبت به مردان علاوه برمشکل تقسیم ناعادلانه فرصت های شغلی با تبعیضات فراوانی در شرایط کاری بنا به دلایل مختلف تاریخی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و... روبرو بوده اند. به تازگی زنان در جامعه ما از محرومیتهای دوره های سابق رها شده‌اند، هنوز تا رسیدن به حقوق واقعی خود راه درازی در پیش دارند. ممنوعیت ها ومحدودیت هایی که در راه احقاق حقوق زنان جامعه ما وجود دارد در دو بعد ظاهر میشود: 

از یک سو آنان از حمایتهای حقوقی و قانونی لازم و کافی برخوردار نیستند و علاوه بر تاکیدات و حمایتهای قانون اساسی بر رفع تبعیضات ناروا وایجاد امکانات عادلانه برای همه مردم در تمام زمینه های مادی و معنوی، در بسیاری از حقوق اجتماعی با محرومیتهای قانونی مواجهند.

نظرات کاربران

حامد
۱۴۰۰/۰۶/۱۷

چقدر به کارم اومد ممنونم

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۴۲ صفحه

حجم

۲٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۴۲ صفحه

قیمت:
۱۲,۵۰۰
تومان