دانلود و خرید کتاب بررسی اثر آلودگی کلرید سرب؛ تکوین جنین گونه زینتی آنجل ماهی (Pterophyllum scalar) سارا شکری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بررسی اثر آلودگی کلرید سرب؛ تکوین جنین گونه زینتی آنجل ماهی (Pterophyllum scalar) اثر سارا شکری

کتاب بررسی اثر آلودگی کلرید سرب؛ تکوین جنین گونه زینتی آنجل ماهی (Pterophyllum scalar)

نویسنده:سارا شکری
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب بررسی اثر آلودگی کلرید سرب؛ تکوین جنین گونه زینتی آنجل ماهی (Pterophyllum scalar)

کتاب بررسی اثر آلودگی کلرید سرب؛ تکوین جنین گونه زینتی آنجل ماهی (Pterophyllum scalar) نوشته سارا شکوری است. این کتاب برای افرادی که در زمینه شناخت آبزیان فعالیت دارند بسیار جالب است.

درباره کتاب بررسی اثر آلودگی کلرید سرب؛ تکوین جنین گونه زینتی آنجل ماهی (Pterophyllum scalar)

در ابتدای رشد جوامع کوچک، پسماند‌ها و پساب‌‌های شهری، صنعتی، تولیدی و خدماتی به داخل رودخانه‌‌ها تخلیه ‌می‌شد و حتی تصور بر این بود که این پسماند‌ها غذای ماهیان و موجودات آبزی شده و موجب رشد و نمو آن‌ها ‌می‌گردد. در کشور‌های در حال توسعه، عدم اجرای درست و نظارت صحیح قوانین و رشد نامتمرکز صنعت، باعث شده است که منابع آبی به ویژه رودخانه‌ها، هر روز آلوده‌ تر از گذشته گردند. روان آب‌های سطحی و آب‌های زیرز‌مینی به دلیل استفاده‌های گسترده انسانی و صنعتی ازآن‌ها، از اهمیت زیست محیطی بالایی برخوردارند. هرگونه آلودگی روان آب‌های سطحی در بالا دست، تأثیرات نامطلوب زیادی در پایین دست بر جا ‌می‌گذارد، به گونه‌ای که کلیه مصرف کنندگان اعم از انسان، حیوانات و صنایع، در معرض خطر زیست محیطی قرار ‌می‌گیرند. همچنین تأ‌مین آب سالم و بهداشتی و حفاظت منابع ازآلودگی، یکی از دغدغه‌های کنونی دولت و مراکز تصمیم ‌گیری است. لذا لزوم جلوگیری از تخریب منابع آبی و روان آب‌های سطحی، با شناسایی، اندازه‌گیری آلاینده‌ها و وضع و اجرای قوانین بیش از پیش اهمیت پیدا ‌می‌کند.

با پیشرفت زندگی صنعتی، سرب به عنوان یکی از عوامل تهدید کننده سلامت موجودات زنده ‌است که در مقادیر کم نیز برای موجودات زنده و محیط آن‌ها دارای اثرات مخرب فراوانی است. سرب یکی از فلزات سنگین با اهمیت و با اثرات مسمو‌میت زایی بالا برای تمام موجودات زنده از جمله ماهی‌ها ‌است. موجودات آبزی که در مجاورت و نزدیکی مراکز صنعتی، معادن فلزات، پل‌ها، فاضلاب‌ها، محل انهدام زباله‌های صنعتی و مکان‌های لایروبی زندگی ‌می‌کنند، بسیار در معرض آلودگی با این فلز سمی‌ قرار ‌می‌گیرند. ماهی‌ها به خصوص در مراحل اولیه زندگی خود نسبت به اثرات سمی‌ این فلز بسیار حساس‌اند و این امر موجب مرگ و ‌میر وسیع جنین آن‌ها در داخل تخم ‌می‌گردد. ترکیبات آلی سرب از ترکیبات غیرآلی آن سمیت بیشتری دارند. استاندارد آلودگی سرب آب، ۲/۳ ‌میکروگرم در لیتر عنوان شده است. در موارد مسمو‌میت مزمن مقادیر بالای ۶ ‌میکروگرم بر لیتر ذکر گردیده است. البته باید توجه داشت که این مقادیر به فاکتور‌های متعددی از جمله گونه ماهی، مرحله زندگی ماهی، خصوصیات فیزیکی و شیمیایی آب، حضور عناصر و مواد دیگر موجود در آب که به صورت آنتاگونیست و یا سینرژیم با سرب عمل ‌می‌کنند و همچنین مدت زمان در معرض قرار گرفتن به این فلز سمی‌ بستگی دارد.

متغیر‌های ما در این تحقیق غلظت‌های مختلف یکی از ترکیبات سرب، یعنی کلرید سرب ‌می‌باشد که در عین حال شاخص‌های بافتی مثل اندازه‌های سلولی، درصد ناهنجاری در اندام کلیه و وجود یا عدم وجود اندامک‌ها (دیواره ‌های سلولی، هسته و ‌میتوکندری) را نیز مورد مطالعه قرار ‌می‌دهد.

این کتاب به اهمیت کنترل سرب در آب‌ها و وتمام اطلاعات مربوط به ماهیان آنجل می‌پردازد. 

خواندن کتاب بررسی اثر آلودگی کلرید سرب؛ تکوین جنین گونه زینتی آنجل ماهی (Pterophyllum scalar) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام فعالان حوزه زیست‌شناسی پیشنهاد می‌کنیم. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۱۷ صفحه

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۱۷ صفحه

قیمت:
۱۰,۴۰۰
تومان