دانلود و خرید کتاب خودشیفته بودن پنهان گریس لویس ترجمه فائزه زارع زردینی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب خودشیفته بودن پنهان اثر گریس لویس

کتاب خودشیفته بودن پنهان

معرفی کتاب خودشیفته بودن پنهان

کتاب خودشیفته بودن پنهان نوشته گریس لویس است که با ترجمه فائزه زارع زردینی منتشر شده است. این کتاب به کشف تکنیک‌های فریبنده‌ای که خودشیفتگان پنهان برای تحت تاثیر قرار دادن ذهن شما به کار می‌گیرند و یافتن راهی برای بهبود این وضعیت کمک می‌کند.

درباره کتاب خودشیفته بودن پنهان

در اولین برخورد با افراد مبتلا به خودشیفتگی پنهان، ابتدا جذب کاریزما، مهربانی و طبع آرام آن‌ها خواهید شد. بلافاصله جذب چنین افرادی می‌شوید و با خود فکر می‌کنید که «چقدر خوش‌شانسم که با او آشنا شدم!» این همان تصویری است که افراد خودشیفته سخت تلاش می‌کنند تا آن را خلق و حفظ کنند. (حداقل در اولین ملاقات). چنانچه در حال خواندن این کتاب هستید، من فرض را بر این می‌گیرم که قبلاً شاهد چنین اتفاقاتی بوده‌اید و با تعجب از خود پرسیده‌اید که یعنی چه اتفاقی ممکن است افتاده باشد. اما آن‌ها کم‌کم شما را خورد می‌کنند، له می‌کنند و درحالی که هیچ خشونتی نشان نمی‌دهند اعتماد به نفستان را از بین می‌برند. این کتاب درباره راه‌های روبه‌رویی و نجات از دست افراد خودشیفته است.

خواندن کتاب خودشیفته بودن پنهان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام کسانی که با افراد دارای خودشیفتگی پنهان روبه‌رو شده‌اند پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب خودشیفته بودن پنهان

کلمهٔ "خودشیفته" از اساطیر یونان گرفته شده است. در یک داستان، مرد جوانی به اسم نارسیس آن‌چنان شیفتهٔ خود شد که ساعت‌ها به انعکاس خود در برکه نگاه می‌کرد. گرچه افراد زیادی به نارسیس توجه می‌کردند ولی هیچکدام از آن‌ها آنقدر که باید و شاید در نظر نارسیس خوب نبودند. سرانجام با دیدن انعکاس خود، گفت که این فرد (انعکاس خودش) تنها شخصی است که لیاقت عشق مرا دارد. نارسیس شیفتهٔ خودش شده بود و آخر هم همین خودشیفتگی‌اش باعث مرگش شد. داستان نارسیس مشابه داستان افراد خودشیفته‌ای است که ما در زندگی‌مان می‌بینیم.

افراد خودشیفته، خود را بزرگ می‌دانند و واقعاً احساس می‌کنند که برتر از دیگران هستند. شناسایی موارد خودشیفتگی آشکار به مراتب آسانتر است؛ آن‌ها نفرت‌انگیز و پرحرف هستند. ولی شناسایی موارد خودشیفتگی پنهان کار چندان آسانی نیست. خودشیفتگان پنهان هرگز مستقیماً نمی‌گویند که از دیگران بهتر هستند، بلکه آن‌ها مسئله را دور می‌زنند، تلویحاً به آن اشاره می‌کنند به طوری که شما غیرمستقیم متوجه برتریشان بشوید. شاید در گفتگو با آن‌ها متوجه این مطلب شده باشید. آن‌ها دربارهٔ آن دسته از همکارانشان که در حد آن‌ها نیستند و مدیران نالایق و دوستان جاه‌طلبشان صحبت می‌کنند. ضمناً خود را تافتهٔ جدا بافته می‌دانند. ممکن است حین گفتگو، این افراد مستقیماً یا تلویحاً به شما گفته باشند که صفات مشترکی با یکدیگر دارید، پس بهتر است که یک بار خود را بررسی کنید. آگاه باشید که این امر دقیقاً همان چیزی است که افراد خودشیفته دوست دارند؛ آن‌ها علاقهٔ بسیاری به تحقیر کردن دیگران دارند چون این کار به آن‌ها احساس برتری می‌دهد.

علت نیاز همیشگی افراد خودشیفته به این احساس، این است که آن‌ها خودِ واقعی‌شان نیستند. آن‌ها ذاتاً احساس ناامنی می‌کنند و نیاز به تأیید دیگران دارند. اینجاست که شما (در نقش یک قربانی) وارد می‌شوید. افراد خودشیفته شما را تنها به چشم کسی می‌بینند که همیشه تاییدشان می‌کنید، به عبارتی شما نقش منبع تایید آن‌ها را بازی می‌کنید. آن‌ها به معنای واقعی کلمه نمی‌توانند بدون شما زندگی کنند، ولی در حین حال کوچکترین اهمیتی هم به شما نمی‌دهند و صرفاً تایید شما را می‌خواهند. 

نظرات کاربران

ملیکا بشیری خوشرفتار
۱۴۰۰/۰۴/۲۶

این کتاب یک زندگی هست و بس! بسیار ممنونم از نویسنده و مترجم.

کاربر ۳۴۷۱۴۹۴
۱۴۰۰/۰۵/۲۶

خیلی میتونه کمک کننده باشه

مشکات
۱۴۰۱/۰۷/۱۲

کتاب به صورت خلاصه به بیان خصوصیات افراد خودشیفته می پردازد که شاید در اطراف هر یک از ما باشند. ارتباط با افراد خودشیفته ارتباطی مبهم و گیج کننده هست.

کاربر ۳۹۲۷۷۱۲
۱۴۰۱/۰۸/۱۸

کتاب کوتاه و عالی مطالعاتتون رو در این زمینه بیشتر کنید

mohxmad
۱۴۰۱/۰۶/۰۷

اگه شک دارید به رابطتتون و کاراهایی که باید بکنید، میتونید از این کتاب کمک بگیرید

ندارم
۱۴۰۱/۱۲/۲۴

خیلی مختصر و مفید در مورد افراد خودشیفته صحبت کرده اما راهکارهای به درد بخوری نداده

آذین بهمنی
۱۴۰۱/۰۸/۱۱

توصیف کاملا دقیقی از خودشیفته‌ها بود

آئورا
۱۴۰۱/۰۷/۱۹

کتاب مختصر و مفیدیست در زمینه خودشیفته ها و ترفندهاشون.

eli
۱۴۰۲/۰۸/۰۶

خاله زنکی بود

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۶)
فرد خودشیفته نیازی به عشق ندارد؛ او تنها درصدد کنترل قربانی است.
کاربر ۱۹۵۲۵۴۸
شما نه مسئول تغییر دادن دیگران هستید و نه مسئول پر کردن خلأهای شخصیتی دیگران.
کاربر ۱۹۵۲۵۴۸
تکنیک‌های فریبنده افراد خودشیفته برای کنترل شما از تکنیک‌های مختلفی استفاده می‌کنند؛ طوری شما را بازیچهٔ خود می‌کنند که شما آن‌ها را عاری از هر عیب و نقصی می‌دانید ولی نهایتاً شما را آزار می‌دهند.
کاربر ۱۹۵۲۵۴۸
فراد خودشیفته شما را فریب می‌دهند؛ این‌طور که به شما می‌قبولانند که هم توانایی‌اش را دارید و هم اینکه موظفید تا نیازهای آنان را برطرف کنید.
کاربر ۱۹۵۲۵۴۸
یک قربانی شاید ماه‌ها، سال‌ها یا دهه‌ها را صرف ارضای ولع آن‌ها کند ولی آن‌ها هرگز راضی نمی‌شوند. هیچ‌کسی نمی‌تواند نیازهای آن‌ها را برآورده سازد.
کاربر ۱۹۵۲۵۴۸
متأسفانه، خلأ درونی آن‌ها هرگز پر نخواهد شد.
کاربر ۱۹۵۲۵۴۸
این مسئله خطرناک است چون آن‌ها برای اینکه کسی به آن‌ها شک نکند تظاهر می‌کنند که اشخاص بزرگی هستند. این شیوهٔ بقای فرد خودشیفته است.
کاربر ۱۹۵۲۵۴۸
فرد خودشیفته همواره در صدد تحریک شماست پس تا جای ممکن نسبت به او بی‌تفاوت باشید.
کاربر ۱۹۵۲۵۴۸
سکوت اختیار کردن – یک تکنیک بازی با احساسات، سکوت اختیار کردن است. سکوت افراد خودشیفته دردناک است.
کاربر ۱۹۵۲۵۴۸
چرا که دیوانه‌وار خود را وقف رابطه کرده‌اند. با توجه به اینکه افراد خودشیفته مسئولیت‌پذیر نیستند، قربانی را مسبب از هم خوردن این رابطه می‌دانند.
کاربر ۱۹۵۲۵۴۸

حجم

۲۴٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۹ صفحه

حجم

۲۴٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۹ صفحه

قیمت:
۱۱,۹۰۰
تومان