نظرات درباره کتاب زیستن و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب زیستن اثر یو هوآ

نظرات کاربران درباره کتاب زیستن

نویسنده:یو هوآ
انتشارات:نشر ثالث
امتیاز:
۴.۰از ۱۹ رأی
۴٫۰
(۱۹)
mostafa
کتاب جالب و خواندنی بود. کتاب، داستان زندگی یک پیرمرد است، از جوانی تا پیری، که پر از سختی ها و مشقت های مختلف است و پر از فراز و فرود هاست. داستان چندان هیجان انگیز نیست(بجز آخرای کتاب که هر لحظه دوست دارید بدونید که پایان این تراژدی به کجا ختم میشه) و در کل روند یکنواختی را طی میکند.ترجمه خوب و روان و راحتی داشت.(البته این تنها ترجمه موجود از این کتابه). میشه درس های خوبی رو از این کتاب گرفت.
سیدرضا
به این کتاب از دو جهت رای دادم (جذابیت - داستان‌پردازی). چون اونو خریده بودم و خوندم و واقعا یکی زیباترین کتاب‌هایی هست که خواندم. مطالعه و خوندن این کتاب رو براتون پیشنهاد میکنم. مخصوصا برای تنهایی‌هاتون، عصر جمعه، در سکوت جمع چند نفره‌هاتون. "زیستن" بیان داستانی از زبان یک پیرمرد هست که زندگی خودشو با تمام احساس خودش بیان میکنه و یادآور چیزهایی‌ هست که در زندگی داریم و نداریم، اتفاقاتی که پی در پی هم می‌افتند، گاه خوب و شادی آورد و گاه تلخ و غمناک. اما در پس همه این اتفاقات یه نکته پنهان وجود داشت (عشق و امیدواری) عشق به محیط و خانواده، امیدواری به زندگی امیدوارم با خوندن این کتاب حس خالی شدن و آرامش درونی رو مثل من بدست بیارین.
جواد
زیستن نگاهی غم آلود بر بستری از واقعیت های آدم های رنج دیده از درد ها و غصه ها هست.😭
Mary gholami
بد نبود
tahii
یکی از کتابهایی که در حقش کم لطفی شده ولی به شدت زیباست و داستان گیرایی داره، عااالیه
yasi
خوب بود ارزش یکبار خوندن رو قطعا داشت اما یکم تو بدبختی آدم ها اغراق شده بود
faeze
خوندن این رمان برای من دقیقا احساس این رو داشت که کنار یه پیرمرد روستایی نشسته باشی و اون شروع کنه جز به جز زندگی پر فراز و نشیبش رو برات تعریف کنه. با غم و شادی زندگی فیوگویی همراه شدم؛ از اتفاقات عجیب و غریبی که توی کشورش افتاده بود و به شخصه کمتر باهاشون آشنایی داشتم، متعجب شدم؛ از همراهی دو نفره شون توی همه ی سختی ها لذت بردم؛ از اضافه شدن و کم شدن افراد توی زندگیشون ذوق زده و غمگین شدم. و کتاب همینقدر ملموسه و خواننده رو توی این «زیستن» با خودش همراه می کنه. به قول خود راوی اصلی که جایی وسط حرف های فیوگویی می نویسه تا حالا هیچکس رو ندیدم که خاطراتش رو اینقدر شفاف و روشن به یاد داشته باشه. با این کتاب، می تونید چند روزی رو در قالب فیوگویی زندگی کنید و یک زندگی جدید تجربه کنید و طعم بلند شدن و زندگی کردن توی هر شرایطی رو بچشید.
mahmood mahmoodian
کتاب جذاب و البته تراژیک،ترجمه خیلی خوب البته از مترجمی نام آشنا
khanom mohandes
با "زیستن "به وجد آمدم، غمگین شدم، خندیدم، گریستم و درست تصاویری که نویسنده به تحریر در اورده بود را با تمام وجود حس کردم به حدی که وقتی فهمیدم تمام داستان براساس واقعیت نبوده خوش حالتر شدم😊 خلاصه ،کتابی بود با قلمی بسیار شیوا و تاثیرگذار که علاوه بر نویسنده، مترجم محترم واقعااا با نهایت حسن سلیقه ترجمه را انجام داده بودند.
ડꫀꪶꫀꪀꪮρꫝⅈꪶꫀ
زیستن نام رمانی است که در سال ۱۹۹۳ به قلم نویسنده‌ی چینی، یو هوآ، به چاپ رسید. این رمان به شرح داستان فوگویی می‌پردازد که از خانواده‌ای ثروتمند و از زمین‌داران بزرگ است. جامعه‌ی چین در جریان انقلاب دستخوش تغییراتی شده و زندگی این پسر نیز از تغییر مصون نمی‌ماند. از دیگر آثار این نویسنده‌ی معاصر چینی می‌توان به برادران و چین در ده کلمه اشاره کرد. به اقتباس از رمان محبوب زیستن فیلمی نیز به کارگردانی ژانگ ییمو ساخته‌شده است؛ گفتنی است که این فیلم مانند کتاب به موفقیت بزرگی رسید. زیستن رمانی است انتقادی و به همین دلیل ابتدا توسط دولت چین به‌عنوان کتاب ممنوعه اعلام شد اما بعدها این شانس را پیدا کرد تا در دسته‌ی تأثیرگذارترین آثار ادبی ملی قرار گیرد. در این رمان سیر تغییرات یک مرد را از پسری ثروتمند و بدخو به رعیتی خوش‌قلب، به تصویر کشیده شده است. فوگویی جوان است و نادم از به باد دادن ثروت خانوادگی‌اش در قمارخانه‌ها و فاحشه‌خانه‌ها، تصمیم می‌گیرد شغل ساده و شریف کشاورزی را پیش بگیرد. او از سوی ارتش ملی‌گرای چین مجبور به ترک خانواده‌اش می‌شود، سختی و وحشت ناشی از جنگ داخلی را به چشم می‌بیند، تنها به این دلیل که سال‌ها بعد بازگردد و با زندگی سختی که مسببانش انقلابیون غارتگر بودند دست‌وپنجه نرم کند. تنها مونس فوگویی در سال‌های پیری‌اش یک گاو نر است. او حالا نمونه ایست زنده از بلایی که قدرت‌های پست قادرند بر سر مردم بیاورند و قدر زندگی را خوب می‌داند. این رمان درواقع سیر تحول هر انسانی را از غایت بی‌مسئولیتی تا تسلیم و رسیدن به خرد روی کاغذ می‌آورد. راویِ داستان یو هوا، فوگویی پیر، داستان یک بچه شهری است که ثروت خانوادگی‌اش را در قمار باخت، سال‌های پس از جنگ جهانی دوم را (هم به‌عنوان زندانی و هم به‌عنوان سرباز) از سر گذراند، دوران انقلاب فرهنگی مائو را شاهد بود و زنده ماند تا درنهایت هر آنچه برایش زحمت‌کشیده بود و به آن عشق ورزیده بود را به خاک بسپارد و احساساتش را با گاو پیری که زمین کوچکش را شخم میزند شریک شود. جای تأسف است که در برگردان انگلیسی ترجمه جملات معیوب و بدشکل است و استفاده از اصطلاحات آمریکایی به‌جای اصطلاحات و عبارات چینی اصالت فضای داستان را از میان برده است. یو هوا نویسنده‌ای است که سرتاسر دنیا مردم با آثارش آشنایند؛ گرچه در نسخه‌های ترجمه‌شده دلیل این محبوبیت چندان مشخص نیست.✨🌿

حجم

۱۸۲٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۳۳ صفحه

حجم

۱۸۲٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۳۳ صفحه

قیمت:
۱۱۶,۵۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد