دانلود کتاب صوتی آری به زندگی (خلاصه کتاب) با صدای دادبه دادمهر + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی آری به زندگی (خلاصه کتاب) اثر ویکتور فرانکل

دانلود و خرید کتاب صوتی آری به زندگی (خلاصه کتاب)

معرفی کتاب صوتی آری به زندگی (خلاصه کتاب)

میکروکتاب صوتی آری به زندگی که با نام انسان در جستجوی معنا نیز منتشر شده مجموعه‌ای کوتاه اما بسیار باارزش از سخنرانی‌های دکتر ویکتور فرانکل روان‌شناس مشهور اتریشی و مبدع معنادرمانی است که بعد از آزادی از زندان آشویتس آن‌ها را ایراد کرده بود.

درباره کتاب آری به زندگی

 میکروکتاب‌ها چکیده‌ای از کتاب‌های اصلی هستند که در زمانی حدود ۵۰ دقیقه دانش کامل کتاب را در اختیار شما می‌گذارد و مهمتر اینکه فضای کتاب کامل حفظ شده و لذت مطالعه را از دست نمی‌دهید. درباره کتاب آری به زندگی این کتاب یکسال بعد از پایان یافتن آشویتس نوشته شده اما چون نسخه‌های آن بسیار محدود بود، ترجمه نشد و خیلی زود فراموش شد تا این که بعد از سال‌ها یک نسخه از آن پیدا شد و یک ناشر تصمیم به ترجمه و انتشار‌ آن به زبان انگلیسی گرفت که خیلی زود مورد استقبال مردم قرار گرفت. در این زمانه‌ای که بیشتر انسان‌ها معنای زندگی را فراموش کرده‌اند و فکر می‌کنند که در بدترین شرایط به سر می‌برند، بهتر است که این میکروکتاب را بخوانند. آری به زندگی یک راهنمای انگیزه‌بخش است و به شما کمک می‌کند که جای خود را در بحبوحه هر بحرانی پیدا کنید و رو به جلو قدم بردارید. 

 شنیدن کتاب آری به زندگی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

 علاقه‌مندان به کتاب‌های انگیزشی و فلسفه زندگی از این کتاب لذت خواهند برد.

 درباره ویکتور فرانکل 

دکتر ویکتور فرانکل (Viktor Frankl) روانپزشک و عصب‌شناس معروف و مطرح اتریشی است. او در طول سال‌های جنگ جهانی دوم به دلیل اشغال کشورش توسط نازی‌ها از سال ۱۹۴۲ تا ۱۹۴۶ در اردوگاه کار اجباری زندانی شد. دکتر فرانکل به «اصالت وجود و معنادار زندگی» اعتقاد داشت و بعد از آزادی از زندان هم به «معنادرمانی» پرداخت و به صورتی گسترده در همه جای دنیا سخنرانی کرد تا بتواند انسان‌ها را با معنای حقیقی زندگی آشنا کند و دوباره آن‌ها را به زندگی برگرداند. او در سال ۱۹۹۷ از دنیا رفت. 

 بخشی از میکروکتاب آری به زندگی

این جوان‌ها به گذشته نگاه می‌کردند و هیچ چیز امیدبخشی نمی‌دیدند، به حال نگاه می‌کردند و تنها ناراحتی عایدشان می‌شد، انگار که دنیا از کار افتاده است. زمانی هم که به آینده نگاه می‌کردند، آن را پوچ می‌دانستند و با خود می‌گفتند که در آخر می‌میریم، پس این زندگی چه ارزشی دارد!.

او به دنبال ارائه الگویی بود تا با کمک آن بتواند دوباره شور و هیجان را به قلب و وجود جوان‌ها وارد کند و آن‌ها را به سمت ساخت زندگی ایده‌آل‌شان، هدایت کند. از طرفی به خاطر جنگ، مردم با بحران دیگری هم مواجه شدند و آن چیزی نبود جز مصرف‌گرایی.

خرید کردن و چشم دوختن به زندگی اشرافی، اصول اخلاقی را زیر پا گذاشته بود و ارزش زندگی به اندازه مصرف یک نوشیدنی پایین آورده بود. البته امروزه هم این اشتیاق به شدت وجود دارد و مردم فکر می‌کنند که اگر به دنبال خرید کردن باشند، آن وقت می‌توانند به آرامش برسند. غافل از اینکه در این اشتیاق هیچ معنا، مفهوم و آرامشی وجود نخواهد داشت. فرانکل به دنبال این بود که دوباره به مردم و به خصوص کسانی که از اردوگاه‌ها به طرز عجیبی زنده بیرون آمده بودند، یاد دهد که زندگی کنند و از همه مهم‌تر بتوانند شاد و خوشبخت باشند. بشر در اصل خود آزاد است. فرانکل می‌گفت که در زندان شاید همه چیز یک فرد در خدمت زندان و سیستم مخوف آن بود، اما ذهن‌شان و ایده‌آل‌هایی که برای خود داشتند، آزاد بودند. هیچ سیستم و قدرتی نمی‌توانست ذهن آن‌ها را اسیر کند. آن‌ها برای زنده ماندن هدف داشتند و آن چیزی نبود جز اینکه دوباره بتوانند مثل انسان‌های عادی زندگی کنند. بشر امروزه نسبت به اهمیت داشتن هدف در زندگی آگاه‌تر شده، اما همواره بخشی از وجودش را در گذشته و ترس‌هایی که دارد، جا گذاشته است و باید دوباره آن را بیابد. در هر جای این دنیا که باشیم تنها چیزی که اهمیت دارد «انسانیت» است. باید به اصل ذات انسانی خود بازگردیم که در آن زندگی، داشتن هدف، عشق ورزیدن و شاد زیستن موج می‌زند. ما در این دنیا هستیم تا زندگی کنیم. آن زندانی‌ها به زندگی آری گفتند، پس ما هم باید بلند و یک صدا به زندگی آری بگوییم.

معرفی نویسنده
عکس ویکتور فرانکل
ویکتور فرانکل
اتریشی | تولد ۱۹۰۵ - درگذشت ۱۹۹۷

ویکتور امیل فرانکل روانپزشک و نویسنده اتریشی است که اوایل قرن بیستم در وین به دنیا آمد و از سال‌های دبیرستان در مسیر روانکاوی و خلق تئوری‌های جدید آن گام برداشت و تا پایان قرن بیستم در همین مسیر حرکت کرد؛ او زاده ۲۶ مارس سال ۱۹۰۵ است و در سال ۱۹۹۷ در سن نودودوسالگی بر اثر سکته قلبی جان سپرد.

نظرات کاربران

سارا فرشباف
۱۴۰۲/۰۶/۱۲

کتاب خوبیه اما نمی‌دونم چرا احساس میکنم نسبت به نسخه ی چاپی ناقصه و مباحث مهم گفته نشده

زمان

۱ ساعت و ۳۸ دقیقه

حجم

۱۲۶٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۱ ساعت و ۳۸ دقیقه

حجم

۱۲۶٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۹,۸۰۰
تومان