دانلود کتاب صوتی شعله‌ طور با صدای امید تقوی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی شعله‌ طور اثر عبدالحسین زرین‌کوب

دانلود و خرید کتاب صوتی شعله‌ طور

گوینده:امید تقوی
انتشارات:آوانامه
امتیاز:
۳.۰از ۱۰ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی شعله‌ طور

کتاب صوتی شعله‌ طور اثری از دکتر عبدالحسین زرین‌کوب است که درباره زندگی و اندیشه حلاج نوشته شده است. عارف بزرگ ایرانی که به دلیل گفتن «انا الحق» به دار آویخته شد اما نامش در عرفان و ادبیات ایران و جهان تا ابد زنده است. 

درباره کتاب صوتی شعله‌ طور

شعله طور، داستان زندگی و مروری بر اندیشه‌های عرفانی و آثار حسین منصور حلاج است. عارف ایرانی که در قرن سوم هجری می‌زیست و به خاطر افکارش به کفرگویی متهم و به دار آویخته شد. او یکی از مهم‌ترین عارفان ایرانی است که به دلیل به زبان آوردن جمله معروف انا الحق اعدام شد. هرچند شاید عبارت انا الحق را از بایزید بسطامی، گرفته باشد. با اینحال رفتار او طوری بود که مخالفان بسیاری را برانگیخته بود و حتی عده‌ای او را به شعبده‌بازی نیز محکوم کرده بودند.

بهرحال نامش را در اشعار و آثار شاعران بسیاری مانند عطار نیشابوری، حافظ، سنایی، مولوی، ابوسعید ابوالخیر، فخرالدین عراقی، مغربی تبریزی، محمود شبستری، قاسم انوار، شاه نعمت‌الله ولی، اقبال لاهوری و محمد علی بهمنی می‌توان دید.

دکتر زرین‌کوب درباره کتاب شعله طور اینطور گفته است: «اکنون که در آنها باز می نگرم درستی هیچ یک از این اسناد را نمی‌توانم خالی از هر شبهه‌ای تضمین کنم. می‌پندارم که این اسناد اگر تصویر واقعی از احوال روحی یک قدیس و یک قهرمان مانند حلاج هم نباشد، به هر حال سعی مجدانه‌ای برای بازسازی عصر اوست … حلاج این روایات، حلاج تاریخ است ـ جز آن كه از دیدگاه یک مورخ تصویر نشده است ـ دیدگاه یک قصه‌پرداز هم با آن آمیخته است. تصویر سایه روشنی از صحنه‌سازی و خیال‌پردازی را شامل است كه شاید از یک تحقیق خشك تاریخی بیشتر و بهتر، حالات و مقالات حلاج را نشان می‌دهد.»

کتاب صوتی شعله‌ طور را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

شعله طور اثری جذاب برای تمام دانشجویان و پژوهشگران زبان و ادبیات فارسی و علوم عرفانی است. 

درباره عبدالحسین زرین‌کوب

دکتر عبدالحسین زرین‌کوب ۲۷ اسفند ۱۳۰۱ در بروجرد چشم به جهان گشود. او یکی از بزرگ‌ترین ادیبان معاصر ایران بود که در زمینه‌های مختلف تاریخ‌نگاری، نقد ادبی، تالیف و ترجمه نیز فعالیت داشت. آثار دکتر زرین‌کوب به‌ عنوان مرجع معتبر در مطالعات ادبی، تصوف و عرفان و مولوی‌شناسی شناخته می‌شود. او آثار معروفی در زمینه تاریخ ایران و نیز تاریخ اسلام دارد.

دکتر عبدالحسین زرین‌کوب در دانشگاه تهران دکترای ادبیات فارسی گرفت. رساله‌‌اش درباره نقد شعر بود و از آن زیر نظر استاد بدیع‌الزمان فروزانفر دفاع کرد. او چندین سال در دانشگاه تهران به عنوان استادیار مشغول به تدریس بود و در فاصله‌ بین تدریس در دانشگاه تهران و از سال ۱۳۴۱ به بعد در دانشگاه‌های آکسفورد، سوربن، هند و پاکستان، و در سال‌های ۱۳۴۷ تا سال ۱۳۴۹ در آمریکا به‌ عنوان استاد میهمان در دانشگاه‌های کالیفرنیا و پرینستون به تدریس پرداخت.

دکتر عبدالحسین ‌زرین‌کوب در سال ۱۳۳۲ با خانم دکتر قمر آریان ازدواج کرد. از میان آثار بی‌نظیر دکتر عبدالحسین زرین‌کوب می‌توان به کتاب‌های با کاروان حُله (مجموعه مقالات)، نقد ادبی، از کوچه‌ رندان، سیری در شعر فارسی، پله‌پله تا ملاقات خدا، دو قرن سکوت، کارنامه‌ی اسلام، صدای بال سیمرغ و بحر در کوزه اشاره کرد. 

دکتر زرین‌کوب در در ۲۴ شهریور ۱۳۷۸ در ۷۷سالگی در تهران درگذشت. 

معرفی نویسنده
عبدالحسین زرین‌کوب

عبدالحسین زرین کوب در ۲۷ اسفندماه ۱۳۰۱ هـ.ش در بروجرد چشم به جهان گشود. او تحصیلات ابتدایی را در همان شهر به پایان آورد و سپس در کنار تحصیل در دوره‌ی متوسطه به تشویق پدرش که مردی متشرع و دین‌دار بود، اوقات فراغت خود را صرف فراگیری علوم دینی و حوزوی نمود و ضمن تحصیل فقه و تفسیر ادبیات عرب به شعر عربی نیز علاقه‌مند شد.

نظرات کاربران

کاربر ۶۴۶۲۳۰۴
۱۴۰۲/۰۲/۲۵

لطفا نسخه چاپی را هم بزارید تا بتوانیم خودمان بخریم وبخوانیم. ضمنا پله پله تا ملاقات خدا و از کوچه رندان و فرار از مدرسه دکتر زرین کوب را بزارید . همچنین بسوی سیمرغ شرح منطق الطیر . ممنون

کاربر ۳۸۱۳۲۲۱
۱۴۰۰/۱۰/۱۹

کتاب خوبیه ...

زمان

۱۳ ساعت و ۴ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۵۸٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۳ ساعت و ۴ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۵۸٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۹۹,۰۰۰
تومان