دانلود کتاب صوتی تأملات با صدای حافظ کاظم‌زاده + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی تأملات اثر مارکوس اورلیوس

دانلود و خرید کتاب صوتی تأملات

معرفی کتاب صوتی تأملات

کتاب صوتی تأملات اثری از مارکورس اورلویس، فیلسوف رواقی مشهور و پادشاه خوشنام روم باستان است. اندیشه‌های جذابی که می‌توانند زندگی را برای ما بهتر کنند و مخاطبان را به سمت بهتر زیستن سوق دهند. 

نشر صوتی نوین کتاب گویا این اثر را با ترجمه عرفان ثابتی و صدای گرم حافظ کاظم زاده منتشر کرده است.  

درباره کتاب صوتی تأملات

کتاب تأملات از دوازده فصل تشکیل شده است و هر بخش، به قسمتی از زندگی او اختصاص دارد. کسی که خودش را هرگز مالک یا پادشاه نمی‌دانست. مانند انسان‌های عادی لباس می‌پوشید و زندگی می‌کرد و تفکرش هم حقیقتا چنین بود. کتابش را با لحنی ساده و بیانی روان نوشته است. خودش را مخاطب قرار داده و مطالب کتاب شرحی بر اندیشه های رواقی او است.

او اعتقاد دارد که قضاوت هرکس باید بر رفتار خود باشد. انسان باید خود را جزئی از عالم هستی ببیند و تلاش کند تا خودش را در این میان بیابد، رفتارش را مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار دهد و بر طبق قوانین طبیعت زندگی کند. خود را بنده و بازیچه دست هوی و هوس نکند تا بتواند به هدف حقیقی زدگی خویش و مرتبه‌ای متعالی دست یابد.

او در این کتاب همچنین از مسائل و موارد دیگری هم سخن گفته است که به انسان کمک می‌کند تا زندگی بهتری داشته باشد. محدودیت‌های که هر انسانی در حیاتش با آن روبه‌رو می‌شود، ناپایداری‌های امر، قوانین عقلانی که بر امور حکمرانی می‌کند، رفتار درست در راه زندگی و معرفت به نفس از جمله مسائلی است که اورلیوس در این کتاب از آن‌ها سخن رانده است و مخاطبانش را به خودشناسی دعوت کرده است. 

کتاب صوتی تأملات را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن کتاب صوتی تأملات می‌تواند برای تمام علاقه‌مندان به مطالعه اندیشه‌های فلسفی تجربه لذت‌بخشی رقم بزند.

درباه مارکوس اورلیوس 

مارکوس اورلیوس آنتونیوس یا مارک اورل (Marcus Aurelius Antoninus) یکی از امپراتوران بزرگ روم است و از او به عنوان یکی از «پنج امپراتور خوب»، از دودمان آنتونی نروایی یاد می‌شود. هرچند او یکی از بهترین پاشاهان دوران خود بود، اما علاقه اصلی او از دوران کودکی، به فلسفه بود. به همین ترتیب موفق شد تا این اثر را بنویسد و اندیشه‌هایش را در آن شرح دهد. 

بر اساس تاریخ به جا مانده از دوران او، اورلیوس در ۲۶ آوریل سال ۱۲۱ میلادی چشم به جهان گشود و در ۱۷ مارس ۱۸۰ میلادی در اثر ابتلا به بیماری تیفوس درگذشت.

مارکوس اورلیوس نقش برجسته‌ای در آخرین دوره جنگ‌های رم علیه اشکانیان داشت. جالب اینکه او کتاب تأملات را در میان سال‌های ۱۷۰ تا ۱۸۰ در حالی که روم در حال جنگ بود، تألیف کرد. صبح‌ها در میدان جنگ شمشیر می‌زد و شب‌ها در چادرش به تنظیم افکارش مشغول بود. 

درباره حافظ کاظم زاده

حافظ کاظم زاده، سردبير،گوينده و مجری راديو، در سال ۱۳۶۷ متولد شد. او از نوجوانی به کار اجرا و گویندگی رادیو مشغول شد و مدتی هم به عنوان تكنسين فنی كار با ميز صدا مشغول به فعالیت بوده است. هرچند در رشته۹ مهندسی مواد تحصیل کرده است اما با مبانی صدا برداری آشنا است و به عنوان استاد فن بیان نیز به تدریس مشغول است. 

معرفی نویسنده
عکس مارکوس اورلیوس
مارکوس اورلیوس

مارکوس اورلیوس یا مارک اورل شانزدهمین امپراتور روم و فیلسوف رواقی است. او را یکی از امپراتوران صالح و آخرین نفر از «پنج امپراتور خوب» تاریخ امپراتوری روم خوانده‌اند. مارکوس اورلیوس بیش از آنکه سودای فرمانروایی در سر داشته باشد، دل‌بسته‌ی فلسفه بود. او کتاب تاملات را در میدان جنگ تالیف کرد. کتابی که تا به امروز خوانندگان و اندیشمندان بسیاری را به خود جذب کرده است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۰

حجم

۰

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۰

حجم

۰

قابلیت انتقال

ندارد