دانلود کتاب صوتی تائوی پو + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی تائوی پو اثر بنجامین هاف

دانلود و خرید کتاب صوتی تائوی پو

نویسنده:بنجامین هاف
انتشارات:نشر تيسا
امتیاز:
۳.۰از ۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی تائوی پو

کتاب صوتی تائوی پو نوشته بنجامین هاف، است. این کتاب با ترجمه شاهپور سخی منتشر شده است. این کتاب برای درک از خویش و برخورد با دنیایی که در آن زندگی می‌کنیم، روشی متفاوت را به ما معرفی می‌کند.

درباره کتاب تائوی پو

در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که پویایی در یافتن راه زندگی، در شکل دانش و هوشمندی تعریف شده است. بیش از هر دوره‌ای در تاریخ، برای یافتن علم به دانشگاه می‌رویم، خواهان تغییریم و زندگی متفاوتی می‌خواهیم. این متفاوت‌بودن را در پیروی از فرهنگ‌های مختلف، مد و روش‌های ابداعی در آراستن و تعصب در باورهای خویش طلب می‌کنیم.

 این کتاب برای یکی‌شدن با اطرافمان و درک آن، هماهنگی با طبیعت و پروسۀ طبیعی تعادل جهان، با قدرت طبیعی نهفته در یکایک ما، از ملزومات این راه است که اینجا با زبانی ساده از زندگی و رفتار خرسی به نام پو (از شخصیت‌های داستانی ا. ا. میلن)، بیان شده‌ است.

این کتاب در نگاه اول کتابی کودکانه به‌نظر می‌آید؛ درصورتی‌که با زبانی پاک، ساده و آلوده‌نشده به دغدغه‌های انباشته در ذهن انسان‌های متفکر امروزی، سعی دارد راهی را در زندگی ترسیم کند؛ راهی که هرکدام از ما اگر بخواهیم می‌توانیم در آن گام برداریم.

نویسنده در این کتاب سعی دارد تا فلسفه‌ای بسیار قدیمی به‌نام تائوئیسم را به ما معرفی کند. بنجامین هاف سعی کرده است که این فلسفه را به‌گونه‌ای استادانه از زبان پو، خرسی با خصوصیات بسیار ساده توضیح دهد و نه‌تنها در حرف بلکه در عمل نیز بتواند این فلسفه را برای ما بازسازی کند. او به‌گونه‌ای استادانه، مثال‌هایی بسیار زیبا و گویا از اتفاقاتی که برای پو می‌افتد را از دید تائوئیسم بررسی کرده و دست‌آوردهای این‌گونه زندگی‌کردن را در تفکر و در عمل نشان می‌دهد.

او توضیح می‌دهد که ما جزئی از طبیعت هستیم و زندگی ما و طبیعت در رابطه‌ای تنگاتنگ باهم قرار دارد.

شنیدن کتاب تائوی پو را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به یک زندگی آرام پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب تائوی پو

بگذار تجسم کنیم که در یکی از کوچه‌پس‌کوچه‌های باریک و تودرتو، در یکی از شهرهای بزرگ چین قدم زده و به مغازه‌ای رسیده‌ایم که طومارهای دست‌نوشته و مصوری به سبک چینی قدیمی می‌فروشد. وارد فروشگاه شده و از فروشنده می‌خواهیم که تمثیلی از عهد عتیق به ما نشان دهد که هنوز هم معنی خودش را حفظ کرده باشد و به‌علاوه کمی هم طنزآمیز باشد. فروشنده لبخندی زده و می‌گوید: «من دقیقاً همان چیزی را دارم که شما می‌خواهید. ترسیمی قدیمی از استادان مزه‌کردن سرکه». او ما را به‌سمت میزی بزرگ برده و طوماری را روی آن باز کرده و به ما نشان می‌دهد؛ سپس از ما معذرت‌خواهی کرده و می‌گوید: «من باید برای لحظه‌ای به کار دیگری برسم» و به عقب مغازه رفته، ما را با آن طومار مصور تنها می‌گذارد.

هرچند که طومار به‌نظر جدید می‌آید، اما معلوم است که اصل آن باید بسیار قدیمی بوده باشد، اما اینکه چقدر قدمت دارد کاملاً معلوم نیست؛ ولی در حال حاضر موضوع این نقاشی ضرب‌المثل شناخته شده‌ای است.

در این نقاشی سه مرد به‌چشم می‌خورند که در اطراف خُم بزرگ سرکه ایستاده‌اند. هرکدام از آنها انگشتش را در خُم سرکه فرو برده و آن را مزه کرده است. از حالت صورت هرکدام می‌شود احساس شخصی آنها را دربارۀ طعم سرکه فهمید. ازآنجاکه این یک نقاشی تمثیلی است، می‌شود درک کرد که این سه مرد سرکه‌شناس آدم‌های ساده‌ای نیستند، بلکه نمایندۀ سه فلسفۀ باستانی چین هستند و این سرکه‌ای که آنها ارزیابی می‌کنند، خمیره اصلی زندگی را نشان می‌دهد. این سه آموزگار بزرگ کوآنگ‌فوتسه (کُنفُسیوس)، بودا، و لائوتسه (نویسندۀ قدیمی‌ترین کتاب موجود دربارۀ تائوئیسم) هستند. اولین فرد ترش‌رو، دومی منزجر و سومی خندان به‌نظر می‌رسد.

در نظر کوآنگ‌فوتسه، که به این شکل تلفظ می‌شود: kung FOOdsu؛ زندگی به‌نسبت ترش به‌نظر می‌آمد. او بر این عقیده بود که زمان حال در توازن با گذشته نیست و حکمرانی بشر بر کرۀ زمین از هماهنگی با راه فلک یا نظم جهان هستی خارج شده است؛ بنابراین، او برای به‌وجودآوردن هماهنگی دوباره میان قوانین جایزالخطای زمینی و نظم با ثبات فلک، که امپراطور بعنوان نمایندۀ الهی آن است؛ بر احترام به پیشینیان و همچنین ادامۀ آیین و تشریفات باستانی، تأکید داشت. براساس آموخته‌های کُنفُیوژنیسم، استفادۀ دقیق از موزیک‌های ویژۀ درباری، گام‌های توصیه‌شده، اعمال و گفتارها، آداب و رسوم پیچیده‌ای را پدید می‌آورد که هرکدام از آنها برای هدفی خاص در مواقع معیّن اجرا می‌شد. یک ضرب المثل دربارۀ کوآنگ‌فوتسه آمده است که: «اگر حصیر، صاف و درست پهن نشده باشد، استاد نخواهد نشست»؛ بنابراین مشهود است که اصول و اجرای صحیح آنها چقدر در نظر کُنفُیوژنیسم ها مهم است.



نظرات کاربران

Bahar
۱۴۰۲/۱۰/۱۰

کتاب خوب کیفیت و تدوین صوتی خیلی بد

زمان

۳ ساعت

حجم

۴۱۲٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۳ ساعت

حجم

۴۱۲٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۱۲,۹۰۰
تومان