دانلود کتاب صوتی برگ اثر نیگل با صدای محمدرضا رادمهر + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی برگ اثر نیگل اثر جی. آر. آر. تالکین

دانلود و خرید کتاب صوتی برگ اثر نیگل

انتشارات:واوخوان
امتیاز:
۳.۵از ۱۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی برگ اثر نیگل

کتاب صوتی برگ اثر نیگل نوشته جی. آر. آر. تالکین، خالق داستان‌های بی‌نظیر ارباب حلقه‌ها است. این داستان فانتزی و زیبا درباره نقاشی است که در تلاش است تا تصویری از برگ یک درخت را بکشد...

نسخه صوتی این داستان را با ترجمه مراد فرهاد پور و صدای زیبای محمدرضا رادمهر بشنوید.

درباره کتاب صوتی برگ اثر نیگل

جی. آر. آر. تالکین داستان برگ اثر نیگل را در سال‌های ۱۹۳۸ تا ۱۹۳۹ نوشت. این داستان اولین بار در مجله دوبلین ریویو منتشر شد و در حال حاضر همراه با سه داستان دیگر در مجموعه‌ای به نام درخت و برگ قرار دارد. 

تالکین در این داستان از سرگذشت یک نقاش به اسم نیگل صحبت می‌کند. نیگل، مدت‌ها است که تصمیم گرفته است تا به یک سفر طولانی برود اما چیزی مانعش می‌شود. او در حال کشیدن تابلویی بزرگ از برگ یک درخت است. همین موضوع مسافرتش را به تعویق می‌اندازد. اما نیگل اخلاق دیگری هم دارد. او از سر دلسوزی و علاقه‌ای که نسبت به دیگران دارد، همیشه در حل مشکلاتشان کمکشان می‌کند. و این، مانعی برای او است تا کشیدن تابلو را به پایان برساند. روزی که برای کمک به همسایه‌اش به نام پریش می‌رود، اتفاقی می‌افتد و ...

برگ اثر نیگل داستانی است که درباره وجوه ناامیدکننده فناپذیری حرف می‌زند. مساله‌ای که چنان ذهن تالکین را به خود درگیر کرده است که می‌توان بازتاب شخصیت او را هم در آن دید. 

کتاب صوتی برگ اثر نیگل را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

اگر ار شنیدن داستان‌های تخیلی و فانتزی لذت می‌برید و یا دوست دارید به فضای ذهنی تالکین سفر کنید، داستان صوتی برگ اثر نیگل را گوش کنید.

درباره جی. آر. آر. تالکین

جان رونالد روئل تالکین در ۳ ژانویه ۱۸۹۲ در بلوم‌فونتین، آفریقای جنوبی متولد شد. او نویسنده، شاعر، زبان‌شناس و استاد دانشگاه بریتانیایی بود که از سال ۱۹۲۵ تا ۱۹۵۹، استاد زبان‌شناسی تاریخی در دانشگاه آکسفورد بود.

او پدرش را در کودکی و مادرش را در دوازده سالگی از دست داد. کشیش کاتولیکی سرپرستی او را به عهده گرفت. او در جوانی به ارتش پیوست و تا پایان جنگ در ارتش خدمت کرد. بعد از آن به دانشگاه رفت و مدرک کارشناسی ارشدش را دریافت کرد. کنجکاوی همیشگی نسبت به زبان‌ها، تالکین را که در رفاه مناسبی به سر می‌برد، به انتخاب کاری در آکسفورد وادار کرد و بدین ترتیب وی دوران نویسندگی و آموزگاری‌اش را برای همه عمر در پیش گرفت. حوزه تخصصی مورد علاقه او، انگلستان سده‌های میانه بود پس تعجبی ندارد که آثار او روی همین ناحیه متمرکز است.

تالکین نزدیک به بیست سال، ادبیات انگلیسی کهن و آنگلوساکسون را در آکسفورد تدریس کرد. به عضویت هیئت علمی درآمد و با دریافت درجه استادیاری افتخاری به شهرت رسید. در طول این سال‌ها او به مطالعاتش در زمینه افسانه‌های قرون وسطی ادامه داد و تحلیل‌هایش روی چاوسر و بیوولف را منتشر کرد.

تالکین برای نوشتن معروف‌ترین اثرش، ارباب حلقه‌ها، چندین زبان و فرهنگ اختراع کرد. آثار دیگر تالکین ماجراهای تام بامبادیل، می‌رود راه پیوسته تا آن سو، و فرزندان هورین، که عمدتاً پس از مرگش منتشر شدند، در مورد موضوعی است که آن‌ها را رشته‌افسانه می‌نامید. و در اصل یک اسطوره‌شناسی خیالی برای گذشته دور زمین است. تالکین جوایز بسیاری را برای کتاب‌هایش و به خصوص ارباب حلقه‌ها از آن خود کرد. نام یکی از این جوایز، از نام گندالف که نام یکی از شخصیت‌های ارباب حلقه‌ها است، گرفته شده است.

جی. آر. آر. تالکین در ۲ سپتامبر ۱۹۷۳ در ۸۱ سالگی در بورنموث، انگلستان چشم از دنیا فروبست. 

معرفی نویسنده
عکس جی. آر. آر. تالکین
جی. آر. آر. تالکین

جی آر آر تالکین نویسنده‌، شاعر، لغت‌شناس و پژوهشگر انگلیسی است. تالکین خالق مجموعه‌ای از مهم‌ترین رمان‌های فانتزی قرن بیستم، «ارباب حلقه‌ها» و «هابیت» است. آثار فانتزی او نقشی اساسی در اقبال به خواندن و نوشتن در این ژانر ادبی داشت. تالکین در جنگ جهانی اول حضور داشت و با درجه ستوان دوم به ارتش بریتانیا خدمت کرد.

نظرات کاربران

mojiii
۱۴۰۲/۰۲/۱۲

این کتاب با آثار دیگر تالکین تفاوتی ماهوی داره ولی با این حال به هیچ وجه اثری ضعیف نیست. داستان اثری پیچیده و استعاری درباره‌ی نقاش متوسط الحالیه که مشغول به نقاشی یک درخته. اگر اهل فیلم باشید، شاید فیلم

- بیشتر
خ.شا ب
۱۴۰۲/۱۰/۰۲

کاش کتاب هابیت رو هم بخونید

khazar
۱۴۰۲/۰۵/۱۷

یک کتاب فانتزی و تخیلی و واقعا استعاری. بیشتر کتاب در طبیعته و درباره مرد نقاشی که می‌خواد نقاشی‌ش رو کامل کنه. تا اینجاش ملموس بود ولی بعدش یکم پیچیده و تخیلی شد و به‌نظرم نفهمیدم چی‌شد! نمی‌تونم بگم بد

- بیشتر

زمان

۵۴ دقیقه

حجم

۷۴٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۵۴ دقیقه

حجم

۷۴٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۴۲,۰۰۰
تومان